Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende opaline mutaties

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bva118
    @Spieky; ik heb van de week nog een schrijven van jou gezien waar je alle geslachtsgebonden factoren op hetzelfdelocus tekent. Ik zou dus niet te pedant doen over andermans kennis van genetica.

Niet verklaarbare verschijnselen gelijk als onmogelijk betitelen vind ik ook wat kansloos
    spieky @
    deze lijst ik in en hang ik bij mijn vogels zodat dat ik weet dat ik niet de enige ben die er geen verstand van heeft

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
      Hallo,

Dit klopt,

Men bekomt wildkleur uit opaline x opaline

Dit is al op verschillende andere forums meermaals besproken. Voornamelijk; Frans-Spaans-Portugees talige.

Dit komt omdat er verschillende " rose " bestaan.
      Aangezien dat " rose " wordt aanzien als opaline, gaat men er vanuit dat er ook verschillende opaline's bestaan.
      Zo is mij technische informatie toegestuurd, waaruit ik uitmaak; rose/opal (opaline). Wat men daarmee bedoeld weet, snap ik niet zo goed. Rose split voor opal (opaline), of rose is hetzelfde als opaline.
      Zo wordt er ook verwezen wat betreft rubino (opaline-ino); rose (opaline) x lutino (SL ino) en of
      opaline x Sl ino
      aangezien u stage heb gelopen bij de ondekker van crossingover kunt u mijn misschien helpen

wat is linking eigenlijk?
      lees ik volgens mijn veel te weinig over!
      wat is het wezelijke verschil met crossing over?

wat blijf er achter bij een terugtredende crossing over?
      is dit altijd compleet wat in zou houden dat bij een terugtredende crossingover de breuk op precies de zelfde plaats gebeurt als bij de crossing over zelf !

als dat niet op dezelfde plaats gebeurd wat kan er dan veranderen in de manier van vererven ?
      wat blijf er achter en wat word weer mee gegeven met de volgende crossingover is dit te hendelen

het zijn van deze vragen die mijn bezighouden .en waar ik grip op wil hebben want het is de kweker die voor een groot deel bepaal wat er in en uit gekweekt word.

m.v.g eric

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
        frans je lees niet alles blijk
        ik heb nu je al verschillende dingen aangedragen waarom het niet een gewone opaline kan zijn wat het wel is heb ik geen antwoord op.

maar;
        1 opaline is geslachts gebonden tot nu toe ga ik ook daar van uit
        2 ook heeft deze wit onderdons en niet anders is grijs!
        3 de spiegel dient wit te zijn is niet het geval het is blauw of grijs !
        Aan mij lezen ligt het niet Eric.
        Op het moment dat iemand losse flodders op een forum ga gooie komt voor mij het geheel niet geloofwaardig over.
        Ik krijg dan het idee ze willen perse iets een bepaalde hoek in l*llen
        Zeker als ik er vragen over ga stellen en krijg geen antwoorden maar alleen vragen naar me geworpen. Op dat moment maak je van mij een goed opgevoede pittbull bijt me erin vast, maar ga niet wild rond mee heen bijten.
        Ik doel hierop de manier hoe je steeds reageerd naar mij toe wanneer ik ergens op reageer als er door derde een vraag wordt gesteld.

Kijk ik ga er ook nog steeds vanuit dat opaline geslachtsgebonde is.
        Dus als er vragen op komen geef ik ook in die hoek antwoord.
        Jij komt dan steeds in de vorm van een breekijzer om wat los te breken.

Grijze dons opaline geeft inderdaad wit dons, maar zou het niet kunnen dat door selectie ook de donskleur anders word.? Ik zeg niet dat het zo is, maar het is wel een mogelijkheid.

Grijze opaline spiegel, bij de turqen moet die ook wit zijn, ik heb er hier die knal geel zijn.
        Kan jij de opaline bourke op de studie dag nog herinneren zonder spiegel. Ik weet niet meer van die was, maar doet er ook niet toe.
        Het was 100% selectie

sigpic

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fransb
          Aan mij lezen ligt het niet Eric.
          Op het moment dat iemand losse flodders op een forum ga gooie komt voor mij het geheel niet geloofwaardig over.
          Ik krijg dan het idee ze willen perse iets een bepaalde hoek in l*llen
          Zeker als ik er vragen over ga stellen en krijg geen antwoorden maar alleen vragen naar me geworpen. Op dat moment maak je van mij een goed opgevoede pittbull bijt me erin vast, maar ga niet wild rond mee heen bijten.
          Ik doel hierop de manier hoe je steeds reageerd naar mij toe wanneer ik ergens op reageer als er door derde een vraag wordt gesteld.

Kijk ik ga er ook nog steeds vanuit dat opaline geslachtsgebonde is.
          Dus als er vragen op komen geef ik ook in die hoek antwoord.
          Jij komt dan steeds in de vorm van een breekijzer om wat los te breken.

Grijze dons opaline geeft inderdaad wit dons, maar zou het niet kunnen dat door selectie ook de donskleur anders word.? Ik zeg niet dat het zo is, maar het is wel een mogelijkheid.

Grijze opaline spiegel, bij de turqen moet die ook wit zijn, ik heb er hier die knal geel zijn.
          Kan jij de opaline bourke op de studie dag nog herinneren zonder spiegel. Ik weet niet meer van die was, maar doet er ook niet toe.
          Het was 100% selectie

frans ik vraag zoveel omdat ik niks weet daar gaan we eerst maar eens van uit en word ook herhaaldelijk gezegt toch en de manier waarop is dan om mijn te doen flippen waar ik nu niet meer intrap,dus als de uitslagen anders zijn als alleen de formules voor schrijven zeggen de meesten al het klop niet het is geen split of wat- ever ik ook daarom die vragen ,je zeg ik geef geen antwoord ,hoe kan ik antwoord geven als ik iets vraag dan weet ik het toch niet anders hoef ik het niet te vragen simpeler kan ik het niet zeggen .

ik reageer zoals altijd alleen ,nu moet ik mijn inhouden want wil graag de antwoorden lezen van mensen waar ik wat van kan leren en dan is het bij sommige mensen die alleen rechtlijnig denken in een vast patroon net niet de mensen die voor mijn het verschil kunnen maken wat te leren reageer je op een vraag van mijn weet je wat je kunt verwachten nog een vraag net zolang tot ik het begrijp daar stelde ik de vraag tenslote voor dat er een bewust groepje wat achter zoek kan ik niets aan doen

je kunt maar van twee dingen leren en dat is van fouten maken en vragen en aangezien niemand echt waar niemand de wijsheid inpacht heeft vraag ik het aan vele .

je zeg een pitbull te zijn oke niets mis me ben ik ook maar nog niet zolang geleden zou je niet meer reageren en nu in een dag of drie heb je blaren op de vingers en migriane alleen al omdat je mijn antwoord te geven of juist niet denk je .maar heb van jou nog niets geleerd wat ik nog niet wist wel van andere hier op het forum gelukkig want dan is het voor mijn geen weg gegooide tijd want tenslote vraag ik voor mijn eigen en dat andere daar ook wat van opsteken is voor die mensen met de zelfde vragen zitten mooi daar is een forum voor kijk alleen maar eens naar een antwoord dat je geeft over de technische achtergrond van de andere opaline,s je vraag het naar je te mailen hallo dit is een forum wij en vooral ik ben daar ook nieuwschierig naar denk je niet!

frans je moet er van uit gaan dat je van mijn niets kunt leren doe je dat toch heb je veel geluk gehad dat te kunnen .

hoop ook dat je antwoorden op je vragen krijg want ik leer ook van de vragen van anderen

Opmerking

Hallo,

Laat het duidelijk zijn, dat ik stage heb gelopen met een afstammeling van ontdekker crossing over. Anders was ik waarschijnlijk de oudste persoon van de Wereld.

Iedereen consentreerd zich op crossing over, ino, SL, NSL, etc.

Eerst een vraagje.

Kan opaal/opaline zowel dominant als recessief zijn?

Ik hoop dat velen hier op reageren en een antwoord daar op geven.
            Want daar ligt de sleutel van deze discussie.
            hoi josly

ik denk dat alles mogelijk is en sluit per definitie niets uit, om dit te onderbouwen moet er nageslacht zijn uit uitkomsten die niet rijmen met de gangbare verevingen een heel mooi vb . de grijsgroene elegant vereft het rec of is het een andere mutant hier is dus door tunnel visie er van uit gegaan dat het dominant zou zijn .dus voor mijn is het mogelijk kan het alleen niet onderbouwen zonder nageslacht en van genetica heb ik geen verstand

Opmerking

frans ik vraag zoveel omdat ik niks weet daar gaan we eerst maar eens van uit en word ook herhaaldelijk gezegt toch en de manier waarop is dan om mijn te doen flippen waar ik nu niet meer intrap,dus als de uitslagen anders zijn als alleen de formules voor schrijven zeggen de meesten al het klop niet het is geen split of wat- ever ik ook daarom die vragen ,je zeg ik geef geen antwoord ,hoe kan ik antwoord geven als ik iets vraag dan weet ik het toch niet anders hoef ik het niet te vragen simpeler kan ik het niet zeggen .

ik reageer zoals altijd alleen ,nu moet ik mijn inhouden want wil graag de antwoorden lezen van mensen waar ik wat van kan leren en dan is het bij sommige mensen die alleen rechtlijnig denken in een vast patroon net niet de mensen die voor mijn het verschil kunnen maken wat te leren reageer je op een vraag van mijn weet je wat je kunt verwachten nog een vraag net zolang tot ik het begrijp daar stelde ik de vraag tenslote voor dat er een bewust groepje wat achter zoek kan ik niets aan doen

je kunt maar van twee dingen leren en dat is van fouten maken en vragen en aangezien niemand echt waar niemand de wijsheid inpacht heeft vraag ik het aan vele .

je zeg een pitbull te zijn oke niets mis me ben ik ook maar nog niet zolang geleden zou je niet meer reageren en nu in een dag of drie heb je blaren op de vingers en migriane alleen al omdat je mijn antwoord te geven of juist niet denk je .maar heb van jou nog niets geleerd wat ik nog niet wist wel van andere hier op het forum gelukkig want dan is het voor mijn geen weg gegooide tijd want tenslote vraag ik voor mijn eigen en dat andere daar ook wat van opsteken is voor die mensen met de zelfde vragen zitten mooi daar is een forum voor kijk alleen maar eens naar een antwoord dat je geeft over de technische achtergrond van de andere opaline,s je vraag het naar je te mailen hallo dit is een forum wij en vooral ik ben daar ook nieuwschierig naar denk je niet!

frans je moet er van uit gaan dat je van mijn niets kunt leren doe je dat toch heb je veel geluk gehad dat te kunnen .

hoop ook dat je antwoorden op je vragen krijg want ik leer ook van de vragen van anderen
              Klopt Eric ik zou nergens meer reageren, maar heb me bedacht.
              Het is toch van de zotte dat ik nergens meer reageerde om me mailbox niet vol te krijgen met allerlij kl*te mailtjes, en daar zaten er ook van jou bij.
              Ik was het even helemaal zat, maar ben weer vol terug gekomen.
              Het lig namelijk niet in mijn aard om me weg te laten sturen door niemand.
              Me laten beledigen laat ik al helemaal niet toe, en dat gebeurd ook maar zat.
              Maar dat los ik wel anders op, het zegt trouwens meer over die gene dan over mij.
              Ik heb me op alle forum waar ik actief ben altijd netjes gedragen, misschien op 1 forum na maar gedaande zaken nemen geen keer.

Inhouden moeten we ons allemaal weleens, ik schrijf ook niet alles wat ik denk ook al denk ik dat ik dat mag.

Wat betreft de vragen die ik gesteld heb, had je makkelijk antwoord op kunnen geven, maar ik kreeg ze niet.
              Van mij heb je steeds antwoord gekregen tot ik vond dat ik weleens een antwoord mocht krijgen.

Iedereen is verantwoordelijk van zijn eigen berichten / daden.
              Ook al wordt je geprikt met een spelt, ik voel me soms een spelde kussen.

Ik weet dat ik helemaal offtopic ga, dus beheerders het is aan jullie.
              sigpic

Opmerking

Ik heb me op alle forum waar ik actief ben altijd netjes gedragen, misschien op 1 forum na maar gedaande zaken nemen geen keer.
                .
                voor de buitenwereld wel inderdaad,

maar ondertussen hack je via een acount van je zoon wel een forum!!!!!!!

o, o, wat gedragen we ons netjes!!!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kievit
                  voor de buitenwereld wel inderdaad,

maar ondertussen hack je via een acount van je zoon wel een forum!!!!!!!

o, o, wat gedragen we ons netjes!!!
                  Wat is hacken volgens jou Edou.
                  Kievit is jou eigen naam ook niet, heb je nu vogel cafe ook gehackt
                  sigpic

Opmerking

Hallo,

Ik heb hier al aangegeven;

Rubino ( opaline-ino ) vererft geslachtsgebonden dominant.

Bij combinatie opaline x opaline bekomt men nakomelingen wildkleur.

Dan mag men ervan uitgaan dat er een " soort " opaline bestaat die dominant intermediair vererft. Sommigen noemen dit half dominant of tussen dominant.
                    Dan bekomt men opaline en " andere " kleuren.
                    Dat betekent; " opaline " hangt af van partner keuze.

Josley bij mijn weten vererft opaline-ino geslachtsbonden recessief.

Opmerking

Wat is hacken volgens jou Edou.
                      Kievit is jou eigen naam ook niet, heb je nu vogel cafe ook gehackt
                      volgens mijn gebruiken meer of de meeste mensen op een forum een pseudoniem niets mis mee toch. als je het van een ander gebruik dan wel

Opmerking

Dat er uit opaline stellen af en toe een wildkleur valt is mij ook al eens gebeurt.
                        Of het dan een nsl opaline betreft lijkt logisch maar er zouden ook andere mogelijkheden kunnen zijn.

Is de opaline wel een opaline, anders gezegd is een vogel die aan de uiterlijke kenmerken van een opaline voldoet wel altijd een opaline ??

Hier begin ik zo langzamerhand aan te twijfelen. Zijn er twee soorten opalines of zijn er opalines die voldoen aan alle kenmerken maar genetisch geen opaline zijn. Zijn de opalines die wij kennen wel een mutatie of zijn dit ook selectievogels.

Volgens Mutavi is het een mutatie, dus zouden er naast de mutatie opaline er misschien nog vogels bestaan die opaline selectie zijn en dus geen mutatie. Het is maar een gedachtegang.

Ik vertel enkel wat ik zie in de kweek, voor de rest heb ik er (gelukkig) geen verstand van.
                        Mijn leven...........

Opmerking

volgens mijn gebruiken meer of de meeste mensen op een forum een pseudoniem niets mis mee toch.
                          Inderdaad niets mis mee, alleen als ik het doe noemen ze het hacken, snap ik ook niet.

Maar net zoals Josly schreef de discussie over de mutant is veel intresanter, dus laat daar de focus liggen.
                          sigpic

Opmerking

Hallo Eric 008,

Dat klopt.

Bij de meeste Forums staat dit vermeld in/bij het huisreglement. ( verboden van wachtwoord door te geven aan derden ) Dit is voornamelijk belangrijk wat betreft auteursrechten.
                            Hier op dit onafhankelijk algemeen vogel forum vind men daarvan niks terug in/bij het huisreglement. Dit is belangrijk wanneer de auteursrechten veranderen van eigenaar, bijvoorbeeld bij overlijden. ( erfgenaam )

Het jammere is dat hier nogmaals bewezen wordt dat een " deftige " discussie niet mogelijk is. Nochtans is dit een interessant onderwerp. Want deze verschijnselen worden ook vastgesteld bij andere vogelsoorten.

Ik ga eerlijk bekennen, kromsnavels zijn/is mijn ding niet. De reden dat ik mij hier in moei is wat ik al heb aangehaald.

Bij de combinatie van gelijke mutanten van een bepaalde vogelsoort ( geen kromsnavels ) bekomt men een zekere % wildkleurige nakomelingen. Ik kan bevestigen dat het klopt, want ik heb het zelf meegemaakt, zelf vastgesteld.
                            u niet alleen dat is wat ik kan bevestigen ik praat wel over kromsnavels .

Opmerking

Het meeste op het lijstje klopt mijns inziens wel :

Mutations
                              • AU dil Dilute
                              • AU fd Faded
                              • AU bz Bronze Fallow (Creme)
                              • AU pf Pale Fallow (Yellow)
                              • AU s Pied
                              • AU ed Edged Dilute (Spangle)
                              • AU a NSLino
                              • SL cin Cinnamon
                              • SL ino Lutino
                              • SL op Opaline (Rosa)
                              Bron: http://www.birdsevolutionpro.com/Spe...rl?language=fr
                              Mijn leven...........

Opmerking

het rijtje zal voor het gang bare kloppen .maar wat is er aan de hand want er gebeuren dingen waar ik geen antwoord op heb bv. een opalinevogel die geheel echt geheel blauw word geboren wat inhoud dat alle pistacine weg is na de jeugd rui is dit bij de mannen terug gelopen naar rose voor een groot gedeelte wat veroorzaak dit verlies de neophema kenners kennen de donkere opaline v peter s die heb ik ge kocht die is voor 100% rose geworden tuurlijk roepen we nu in koor modivicatie dat is mooi maar hoe krijg ik grip op die modivicatie dat het wel blijf !maar dan nu dit het kan ook anders om een hele intensieve opaline die na het tweede jaar steeds meer eumelanine krijg wat is dat dan ?ik zie elke keer dinge gebeuren die ik niet voor mogelijk zou hebben gehouden als ik het niet zelf gezien heb bv.uit bont zie ik een elegant die of semeterish bont is of opaline is of gezoomd is kon hem niet kopen maar wel bloed er van de zelfde dag ook een vermoedelijke cinamon bourks ik weet dat dit met nageslacht het makkelijks is te bewijzen wat het dan wel niet genoemd moet worden maar verlopig zit het er zonder dat ik er mee kan kweken dat is wel jammeren het ergst is ook nog foto toestel bij mijn en dan geen foto,s maken

Opmerking

Working...
                                X