Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende opaline mutaties

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door De Kweker
    Het meeste op het lijstje klopt mijns inziens wel :

Mutations
    • AU dil Dilute
    • AU fd Faded
    • AU bz Bronze Fallow (Creme)
    • AU pf Pale Fallow (Yellow)
    • AU s Pied
    • AU ed Edged Dilute (Spangle)
    • AU a NSLino
    • SL cin Cinnamon
    • SL ino Lutino
    • SL op Opaline (Rosa)
    Bron: http://www.birdsevolutionpro.com/Spe...rl?language=fr
    Een aantal zaken vallen op. De gegevens zijn toegespitst op de situatie in Australie. Kennelijk is daar naast de SL ino die wij kennen ook een NSL ino. Beide vormen worden genoemd.
    Met dilute wordt waarschijnlijk de pastelvorm bedoeld, dit zou dan verkeerd naamgebruik zijn. Immers zou er een echte dilutemutatie ontstaan, hoe gaan we die dan noemen?
    De gezoomde, daar spangle genoemd, krijgt nu de nederlandse naam pastel gezoomd. De mutatie pastel gezoomd wordt bij steeds meer organisaties marbled genoemd. De gezoomde bourke's is vrijwel zeker geen marbled mutatie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
      het rijtje zal voor het gang bare kloppen .maar wat is er aan de hand want er gebeuren dingen waar ik geen antwoord op heb bv. een opalinevogel die geheel echt geheel blauw word geboren wat inhoud dat alle pistacine weg is na de jeugd rui is dit bij de mannen terug gelopen naar rose voor een groot gedeelte wat veroorzaak dit verlies de neophema kenners kennen de donkere opaline v peter s die heb ik ge kocht die is voor 100% rose geworden tuurlijk roepen we nu in koor modivicatie dat is mooi maar hoe krijg ik grip op die modivicatie dat het wel blijf !maar dan nu dit het kan ook anders om een hele intensieve opaline die na het tweede jaar steeds meer eumelanine krijg wat is dat dan ?ik zie elke keer dinge gebeuren die ik niet voor mogelijk zou hebben gehouden als ik het niet zelf gezien heb bv.uit bont zie ik een elegant die of semeterish bont is of opaline is of gezoomd is kon hem niet kopen maar wel bloed er van de zelfde dag ook een vermoedelijke cinamon bourks ik weet dat dit met nageslacht het makkelijks is te bewijzen wat het dan wel niet genoemd moet worden maar verlopig zit het er zonder dat ik er mee kan kweken dat is wel jammeren het ergst is ook nog foto toestel bij mijn en dan geen foto,s maken

Opmerking

ik ben bewust wildvormen aan het kweken die veel blauw bezit hebben en hier zie ik veel minder wat hier nog meer gebeurt heb ik en al die jaren dat ik selectief alles heb uit geprobeert dat juist in de wildkleur het blauw wel blijft en steeds verder uitbreid .ook denk ik een aqua in mijn bestand te hebben zitten gezien een andere manier van uitbreiding in de opaline en wildkleur namelijk van onder uit de stuit naar boven terwijl dat al die jaren bij alle selectie BBkwekers van boven af geschiet eerst in vermedering van eumelanine op de borst wat nu van liever lee steeds blauwer en witter word

u woont niet zo ver weg bij mijn als u de verschillen eens in het echt wil zien bent u van harte welkom. m.v.g eric

Opmerking

De gezoomde bourke's is vrijwel zeker geen marbled
          wat dan wel ook bij deze mutatie zijn bij veel kwekers in binnen en buitenland uit wildkleur gz x wildkleur gz wildkleuren geboren ook hier gebeuren onverklaarbare dinge tot nu toe

ook in europa is er NSL INO

Opmerking

Hallo Josly:

Deze gegevens zijn jammer genoeg verre van juist (inclusief de wetenschappelijke namen).
            zomaar een willekeurig voorbeeld:
            het symbool voor NSL ino is "a", dat voor SL ino is "ino".
            Pallid is een allele van SL ino dus en dus ino*pd (waarbij *pd een simulatie is van pd in superscript).

Wessel van der Veen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
              Hallo Josly:

Deze gegevens zijn jammer genoeg verre van juist (inclusief de wetenschappelijke namen).
              zomaar een willekeurig voorbeeld:
              het symbool voor NSL ino is "a", dat voor SL ino is "ino".
              Pallid is een allele van SL ino dus en dus ino*pd (waarbij *pd een simulatie is van pd in superscript).

Wessel van der Veen.
              bestaat ino [eigenlijk] wel gezien je ze kunt kweken uit bronsfallow in combinatie met cinamon ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                Hallo,

Als de symbolen al of niet juist zijn laat ik in het midden.

Er is, er bestaat een NSL Ino Bourke(s) in Europa. Ontstaan,"ontdekt" in Portugal. Volgens de informatie bestond, tot ongeveer 2005, de NSL Ino Bourke(s) niet in Europa, maar wel daarbuiten, zoals Amerika. Vandaar de link met Portugal.( Mexico, Argentinie, Brazilie )

Als men even gewoon theoretisch redeneert. bij een combinatie met NSL Ino, wat van afstammelingen, nakomelingen kan men eventueel verwachten en wat is de vererving van zulke nakomelingen.

Ik heb al aangehaald. op sommige plaatsen vererft Rubino geslachtsgebonden dominant ( Co Dominant ) Wel dit is mogelijk waar NSL aanwezig is, aan te pas komt.

Co Dominat komt vooral voor bij vogels waar een bepaalde kleur intensiever wordt, zich uiterlijk toont. Zoals bij rood, blauw, bruin. Bij SNL - Co Dominant kan voeding en licht een belangrijke rol spelen.
                merci

m.v.g eric

Opmerking

Opmerking

Hallo Daniel,

Er is, er bestaat ook een rubino ( opaline-ino ) die geslachtsgebonden dominant vererft.

Rubino; Sexo Ligado Dominante.

https://www.sbodf.com.br/site/index....=85&Itemid=199
                    Ik ben even zo vrij geweest een klein onderzoekje te verichten.
                    Alle bron vermeldingen ben ik eens na gegaan en nergens kan ik vinden over een rubino die geslachtsgebonden dominant zou vererven.
                    Mocht ik het over het hoofd gezien hebben wil ik best weten bij welke bronvermelding het staat.
                    Tony Nunes heeft persoonlijk naar mij bevestigd er nooit van gehoord te hebben.

Zo zie je het klinkt wel lekker Sexo Ligado Dominante, maar als de bron vermelding er al niets over weet....... Niet alles wat je op internet leest klopt, ook al haal je het ver.
                    sigpic

Opmerking

blondmomentje

Ik denk dat ik een blond momentje heb.
                      Maar deze zin laat me niet los.

Persoonlijk heb ik geen probleem met die nieuwe fantasie namen. Maar wel met bijvoorbeeld opaline/ino. Dit is, dit kan, een voorstelling zijn van verschillende mutaties.

Word er hier nu vanuit gegaan dat rubino dus opaline-ino een primaire mutant is.

opaline en ino zijn twee verschillende mutaties.
                      Ik hoop toch dat ik het helemaal verkeerd lees.
                      sigpic

Opmerking

Hallo,

Nog nooit gehoord van twee manieren van split zijn.
                        het zelfde chromosoom,( crossing over ) of een eigen chromosoom.

" What is true today might not be to morrow!"

Maar goed!

U hebt het laatste woord.

Jammer genoeg zijn personen die geen inspraak dulden, mede verantwoordelijk voor de ondergang van onze mooie vogel-hobby.

PS. Mensen maken fouten. ook ik heb in het verleden fouten gemaakt.
                        Maar fouten toegeven is OOO... zo moeilijk.

" Spreken is zilver "
                        " Zwijgen is goud "
                        voor mijn is zwijgen laf.

u bent ook altijd welkom bij mijn Josly m.v. sportgroet

Opmerking

Het is mogelijk om een bronze fallow cinnamon wildkleur te kweken, maar dat is zeker geen ino.
                          Hoeft men niet eens voor te fekenen.
                          Zowel bronze fallow als cinnamon bezitten melanine, een ino bezit hoegenaamd geen melanine.
                          Als er dan toch een "ino achtige" vogel uit voorkomt moge het duidelijk zijn dat een of beide ouders verkeerd benoemd zijn.
                          Waarschijnlijk cinnamon, zowat de meest misbruikte naam door minder goed geinformeerde mensen.

Opmerking

ik ben bewust wildvormen aan het kweken die veel blauw bezit hebben en hier zie ik veel minder wat hier nog meer gebeurt heb ik en al die jaren dat ik selectief alles heb uit geprobeert dat juist in de wildkleur het blauw wel blijft en steeds verder uitbreid .ook denk ik een aqua in mijn bestand te hebben zitten gezien een andere manier van uitbreiding in de opaline en wildkleur namelijk van onder uit de stuit naar boven terwijl dat al die jaren bij alle selectie BBkwekers van boven af geschiet eerst in vermedering van eumelanine op de borst wat nu van liever lee steeds blauwer en witter word

u woont niet zo ver weg bij mijn als u de verschillen eens in het echt wil zien bent u van harte welkom. m.v.g eric
                            Alhoewel zelf geen neophemakweker blijf ik wel graag op de hoogte van de ontwikkelingen in de vogelwereld. Wil graag de grote en kleine verschillen zien en jouw uitleg daarbij. De uitnodiging neem ik dus graag aan. Maak wel een keer een afspraak via PB.
                            Als ik het goed begrijp kweek je dus ook met niet-opaline met BlauwBezit.
                            Lijkt me een interessante uitdaging om daar een plausibele verklaring voor te vinden, weet dat nu nog niet.
                            Bij Aqua zou deze binnen de huidige definitie moeten vallen; nl. ca. 50% vetstofkleuraanmaak.

Opmerking

wat dan wel ook bij deze mutatie zijn bij veel kwekers in binnen en buitenland uit wildkleur gz x wildkleur gz wildkleuren geboren ook hier gebeuren onverklaarbare dinge tot nu toe

ook in europa is er NSL INO
                              Dat is ook een van de redenen dat ik er van overtuigd ben dat het geen marbled mutatie is. Bij de omzetting van de benaming pastel gezoomd naar marbled is alles op een hoop geveegd wat gezoomd in de oorspronkelijke benaming had. De gezoomde bourks is daar dus ook bij gekomen maar lijkt mij nog een stapje te vroeg om daar nu ook marbled op te kleven. Ook de grote variatie in uiterlijk past totaal niet bij wat we zien bij zekere marbled mutaties. Sluit zelfs niet uit dat de gezoomde bourks een specifieke bontmutant is. Zal de TC zich een standpunt in moeten bepalen.

Opmerking

bestaat ino [eigenlijk] wel gezien je ze kunt kweken uit bronsfallow in combinatie met cinamon ?
                                Goede vraag. Breidt de vraag maar even uit, zijn beide inovormen er wel?
                                Voor de SL ino lijkt me dat wel duidelijk. De NSL ino kan ook een opeenstapeling van melaninebeperkende mutaties zijn.

Opmerking

Working...
                                X