Oorspronkelijk geplaatst door Josly
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verschillende opaline mutaties
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door De KwekerDit rijst bij mij de vraag of dit vaker voorkomt bij 1 bepaald koppel ofwel zijn er combinaties van koppels die deze fout sneller laten zien als andere koppels. Is dit dus genetisch bepaald. Zo ziet het er wel bij mij uit.
Trek ik het koppel uit elkaar treedt het verschijnsel van wildkleur niet meer op. Wel zie ik bij dit koppel heel vaak jongen die niet volgroeien en in het nest overlijden.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoslyHallo,
Dit bevestigd dat het warm wordt onder de voeten van sommigen.
Dat men in het verleden fouten hebben gemaakt. Dat er foute, verkeerde, beslissingen zijn genomen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoslyHallo,
Een chronologische volgorde.
Opaline/opaline-ino
Dit betekent:
Split op het zelfde chromosoom.
Opaline/opaline-ino
Een vogel kan niet split zijn voor de kleur die al wordt getoond, die al zichtbaar is.
In dit geval opaline.
Dus verwijdert men opaline.
Wat blijft er dan over.
Opaline/-ino
Dit betekent:
Split op het zelfde chromosoom
Opaline/-ino
Wat gebeurd er.
Wat doet men.
Men verwijderd ook het koppelteken.
Wat blijft er dan over.
Opaline/ino
Dit betekent:
Split op het zelfde chromosoom, en of split op een eigen chromosoom.
Dus een zelfde voorstelling voor verschillende vogels (mutaties)
Wetenschappelijk kan dit niet.
Het gebruik van opaline/ino is simpelweg parate kennis. Het / teken geeft aan dat de vogel split ino is. Men weet dat alleen mannen split SL ino kunnen zijn. En omdat men nu weet dat we met een man te maken hebben weten we ook dat opaline dubbel aanwezig moet zijn om de kleur te tonen. Immers opaline vererft altijd geslachtsgebonden recessief. We weten ook dat iedere man maar twee Z chromosomen heeft. We weten ook dat SL ino ook op het Z chromosoom moet liggen, het is immers sex-linked. En omdat er maar twee Z chromosomen in het spel zijn moet ino dus op een van de twee Z chromosomen gelokaliseerd zijn. Er onstaat dus een Z chromosoom met enkel op en een Z met op-ino. Er is dus geen sprake van split voor eigen kleur. Men mag niet de fout maken dat opaline en ino dezelfde mutatie is.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door bva118Denk dat het toch wel een uitzonderlijke situatie is, de situatie is dus terug te voeren naar een bepaald koppel. Met een zelfde nieuwe opgestelde combinatie zal je deze uitkomst waarschijnlijk niet krijgen. Mocht je uit de nakweek, zowel de wildkleur als de opaline jongen afwijkende resultaten krijgen dan is er genetisch behoorlijk wat aan de hand. Wil je ons op de hoogte houden van eventuele afwijkende resultaten? Kan ons toch weer stof tot nadenken geven en wellicht tot nieuwe inzichten leiden.
dit is jammer genoeg niet op gepakt geweest door de studiegroep alweer een tiidje geleden ook toen werd er door nico algezegd dat het wel mogelijk zou zijn alleen er zijn altijd mensen die denken dat er maar een weg naar rome gaat.
er is bij hans en gerrit genetich materiaal. bij hans zelfs heel veel wat afwijk.bv eumelanine wat zichtbaar word in een opaline die uit opaline,ino x opaline ik noemde het indertijd *witbond*opaline is geboren. dat eumelanine weg trekken kan dat wist ik maar dat het als cinamon achtig kan terug komen heb ik nog nooit gezien .dus materiaal genoeg om over na te denken !
m.v.g eric
Opmerking
-
toch is de tweede man een opaline nu geheel rose met 1 klein violet stipje in de stuit dit terug lopen is bij de selectie BB opalines mannen normaal of anders gezegt gebeurt altijd hoewel er hier wel verbetering in kom in het behouden er van de poppen daar in tegen zijn veel verder.maar dat heb ik al aangegeven ergens in het topic.
wat ik ook vreemd vind is dat de kleur van de terug komende eumelanine niet zwart is lijk mijn juist cinamon achtig !
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door bva118Kan zijn dat dit een hormonale oorzaak heeft. Zou goed zijn om dit goed te documenteren. Wellicht kan het ook met invloeden van buitenaf te maken hebben. Bij o.a. kanariekwekers wordt er naar maximaal melaninebezit gestreeft door ze bruidssluier te voeren. Kan zijn dat dit ook bij kromsnavels werkt. .Mijn leven...........
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door eric 008toch is de tweede man een opaline nu geheel rose met 1 klein violet stipje in de stuit dit terug lopen is bij de selectie BB opalines mannen normaal of anders gezegt gebeurt altijd hoewel er hier wel verbetering in kom in het behouden er van de poppen daar in tegen zijn veel verder.maar dat heb ik al aangegeven ergens in het topic.
wat ik ook vreemd vind is dat de kleur van de terug komende eumelanine niet zwart is lijk mijn juist cinamon achtig !
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door bva118Wordt dan tijd dat ik een keer bij je kom kijken. Hoe kan ik je bereiken?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking