ook nooit beweerd dat er geen kennis is bij de achterban. De rest lijkt me enkel afgunst en jaloezie. Ik ga doen zoals veel anderen voor mij al gedaan hebben en dit forum vaarwel zeggen. Dag Josly en de rest
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verschillende opaline mutaties
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
denk ik niet want Nico heeft het aleens vertelt misschien in iets andere bewoording dan meneer vd abeele maar kwam op het zelfde neer is niets mee gedaanOorspronkelijk geplaatst door kievitik vraag mij af of de tegenstanders van deze stelling zich ook in de mail van abeele kunnen vinden?
rubino x rubino kan daar opaline uit komen is er ook eentje kweekmateriaal is nog steeds aanwezig waar het uit gevallen is .
Opmerking
-
Ik denk dat we duidelijk de opdracht hebben gekregen om on-topic te blijven. Dit topic gaat over het al dan niet mogelijk zijn van meerdere opalinemutanten,in dit geval bij de bourks. De vraagstelling gaat natuurlijk verder dan deze soort. De situatie kan zich bij alle organismen voor doen. en gaat natuurlijk niet alleen over de opalinemutatie.Oorspronkelijk geplaatst door JoslyHallo bva118,
Waarom werd/wordt het koppelteken verwijderd?
Wie heeft het koppelteken verwijderd? Als men uit " betrouwbare " bron moet vaststellen dat bij de Neophema soorten geen wetenschappelijke onderzoeken zijn gebeurd.
Wie zegt dat daar de sleutel al dan niet ligt wat gans die discussie betreft.
Mocht je een boompje op willen zetten v.w.b. wel/geen koppelteken, wel geen wetenschappelijk onderzoek etc. dan graag een nieuw topic op te starten.
Opmerking
-
oke kan ik als liefhebber mee leven maar waar is het orginale antwoord van mutavie gebleven want vele hechten hier toch heel veel waarden aan .Oorspronkelijk geplaatst door RobKZoals iedereen kan zien is de discussie over "randzaken" door mij -na samenspraak met Ele- verwijderd.
U begrijpt dat we voorlopig weer even "als een bok op de haverkist zitten".
Groet,
Opmerking
-
Is niks aan gewijzigd.De volledige reactie staat nog steeds in bericht 82.Oorspronkelijk geplaatst door eric 008oke kan ik als liefhebber mee leven maar waar is het orginale antwoord van mutavie gebleven want vele hechten hier toch heel veel waarden aan .
Opmerking
-
er was een tweede antwoord.cq oproep naar de liefhebbers toe .maar ach wat maak het uit .Oorspronkelijk geplaatst door bva118Is niks aan gewijzigd.De volledige reactie staat nog steeds in bericht 82.
wat is de TC van plan te gaan doen met de nieuwe inzicht hoe word dit vertaalt in de standaard ongeacht of het bewezen is of niet er word gezegd dat het genetisch mogelijk is door;neem de TC dit over ?
Opmerking
-
De NSG heeft al aangegeven dat zij dit in samenwerking met Mutavi en Ornitho-Genetics gaat onderzoeken. Het kan een stukje verdieping in de kennis van genetica opleveren. Er is geen nieuwe verschijningsvorm ontstaan, voor de vernieuwing van de standaardeisen zal het dus niet van invloed zijn. Het verzamelen en goed documenteren van de informatie is wel van belang. Daar is dus wel de medewerking van de liefhebbers nodig.Oorspronkelijk geplaatst door eric 008er was een tweede antwoord.cq oproep naar de liefhebbers toe .maar ach wat maak het uit .
wat is de TC van plan te gaan doen met de nieuwe inzicht hoe word dit vertaalt in de standaard ongeacht of het bewezen is of niet er word gezegd dat het genetisch mogelijk is door;neem de TC dit over ?
Dus de oproep van aanleveren van gegevens waar je aan refereert, hierbij dus nogmaals de oproep. Deze gegevens kunnen vanzelfsprekend ook in dit topic ingebracht worden. Onafhankelijk en voor iedereen te volgen.
Opmerking
-
denk je dan niet op deze manier dat sommige zich gepaseerd voelen.Deze gegevens kunnen vanzelfsprekend ook in dit topic ingebracht worden. Onafhankelijk en voor iedereen te volgen
voor mijn is alle openheid zeker van belang kennis en ervaringen met de kweek van vogels uit opa x opa die anders tonen dan gewent .
ben benieuwd of ook de kweek uitslagen van kweeker [s] van het nsg waar volgend jaar hier ook staan in het openbaar.
valt ook op dat bepaalde kwekers meer weten en nu niet de kennis en ervaringen delen in het openbaar .
is dit omdat ze zelf niet geloven wat ze zien
zal wel weer verwijt krijgen dat ik met een breek ijzer bezig ben hoop dat die eens beseffen dat het een klein wereldje is.
Opmerking
-
Of mensen zich gepasseerd voelen weet ik niet. De vraagstelling is nu in ieder geval serieus en breedgedragen opgepakt en dat is ook wat waard. Ik moet het maar met boerenverstand doen en deel het maar in in twee kampen. Het maakt niet uit aan welke kant je staat, we willen allemaal een antwoord op de beginvraag hebben. Beide kampen hebben direct of indirect al aangegeven ballen te hebben. Met uw aller permissie doe ik daar dan ook een beroep op. Ik heb ooit gelezen dat als je naar het verleden kijkt dat je dan met je rug naar de toekomst staat. In mijn ogen is het dus niet meer zo relevant door wie en wat er aan fouten is gemaakt.Oorspronkelijk geplaatst door eric 008denk je dan niet op deze manier dat sommige zich gepaseerd voelen.
voor mijn is alle openheid zeker van belang kennis en ervaringen met de kweek van vogels uit opa x opa die anders tonen dan gewent .
ben benieuwd of ook de kweek uitslagen van kweeker [s] van het nsg waar volgend jaar hier ook staan in het openbaar.
valt ook op dat bepaalde kwekers meer weten en nu niet de kennis en ervaringen delen in het openbaar .
is dit omdat ze zelf niet geloven wat ze zien
zal wel weer verwijt krijgen dat ik met een breek ijzer bezig ben hoop dat die eens beseffen dat het een klein wereldje is.
Ben zelf een sterk voorstander van open fora. Denk ook dat deze discussie zich beter leent voor een open forum, al was het alleen maar dat dit fenomeen zich bij alle vogelsoorten voor kan doen. De discussie kan natuurlijk ook parallel op andere fora lopen.
Mensen zijn vrij om te kiezen of en waar zij hun ervaringen/meningen willen posten maar spreek wel de hoop uit dat gegevens zoveel als mogelijk gedeeld worden. Dat waarborgt dat er een goede analyse gemaakt kan worden.
Of er mensen zijn die gegevens achterhouden is mij niet bekend. Hoeft voor een ander natuurlijk nog geen reden te zijn om zijn ervaringen/visie wel te delen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking