Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bezorgd over mijn eerste Kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
    altijd wachten met verplaatsen na grotere kooi want krijgen ze altijd bang, waarom? hij heeft nu veel meer ruimten als ter voren.

nu kan hij doen en laten wat hij wilt waarom zou hij nog na je komen als die nu plaats zat heeft?, in een kleine kooi is het idd gemakkelijk iets tam te krijgen om dat ze na een tijd weten vluchten heeft geen zin want deze kooi is te klein en doe alleen mijn eige pijn.

maar vooral de hoop zeker niet opgeven!, kan nog altijd trug in orden komen met hem en jou.

ondanks de verhuizing na grotere kooi heeft veel stres opgebracht, zeker als je hem tam wilt maken.

om dat deze vogel nog moet wennen aan handen, en je dan direct hem gaat vangen is normaal tot je vogel bang heeft.

maakt niet uit als jij het niet was die hem vangde, een vogel denkt alleen gevaar als je hem wilt nemen.

zou je een hintje geven want vind het nu wel erg voor je, laat je vogel na jou komen en niet andersom!.

negeer hem in het begin, vraagt hij zelf om aandacht kun je die rustig geven.

dan zoals je zij hij kwam torsgr eten uit de hand als je hem stil hield, ook een goed teken je vogel wilt vertrouwen met je bouwen.

en hij zou eigelijk maar 1 echte eigenaar mogen hebben als die tam moet worden, hij mag natuurlijk ook na anderen toegaan zeker maar hij moet het meeste bij jou zitten en niet bij iemand anders.

want das iets wat velen vaak fout doen, tam maken maar iedereen moet er aan kunnen. dat gaat maar je moet denken, die roept hem dan jij dan je vader dan je moeder die vogel weet het na een tijdje dan niet meer en dan verwar je hem ook.

daarom 1 iemand echt mee bezig zijn, jij dus en laat hem zien tot je ook echt moeite wilt doen zonder hem pijn en doen of dergelijken en dan zal dit al veel sneller gebeuren dan je zelf denkt.

want die gaat deze week of binne volgende week niet tam zijn dat snap je ook hoop ik?, maar probeer dit eens wat ik net zij.

en probeer het vertrouwe te winnen, dan zul je snel plezier van je vogel hebben.
    Ik hoop echt dat het nog goed komt, want het rare is weer wel, dat hij wat aandacht roept (ik zit er altijd tegenover in de zetel) En hij komt dan ook aan de tralies zitten.. Maar owee als ik met de stoel er eens voor ga zitten, dan gaat hij eerst weg, naar het hoogste plekje, en binnen 10 min. komt hij lager en dichter, of gaat op de grond rustig lopen en eten, (ik beweeg dan ook niet )
    Nu ook, nu hangt hij aan de voorste want van de kooi naar me te kijken en te praten haha Maar ik kan er gewoon niet bij

En ja, ik moet de kooi af en toe zuiver maken, maar dan is het soms paniek ^^" Maar binnen het half uur tot een uur, komt hij dan toch wel terug eens kijken (y)

Zou ik hem niet gewoon terug in die kleinere kooi zetten? Of hem nu gewoon hier in laten?? Want die grote zou zijn definitieve kooi worden.

Opmerking

als die dat doet kun je al stukje bij beetje dichter gaan zitten, maar je moet natuurlijk ook niet direct voor de kooi zitten eh.

dan is het goed, hij vertrouwd het zaakje nog niet helemaal maar dat komt wel.

dan stel ik dus voor, trug praten klinkt mss dom ofs maar werkt in de meeste gevallen wel.

dat is normaal tot hij dan wat bang heeft, moet je het rustig en op gemak doen, al doe je een half uurtje er over eer je die pas tegoei in je hande hebt voor hem schoon te maken.

dat moet je nu het eerste doen heel rustig na hem toe gaan, rustig eten geven en schoonmaken.

ik zou hem er nu in laten zitten, hij is de kooi onder tussen beetje gewent geraakt dus zou hem zeker nu niet meer verplaatsen voor minder stress te veroorzaken.

gewoon alles kalm en op je gemakje doen, ik deed hier toen een uurtje er over voor ik het schuifje uit de kooi had voor ze toen schoon te maken.(wel parkietjes 2 stuks)

maar ging goed ok je denkt een uur?? ben je gek ofs?. maar als je dat kunt en volhoud worden ze echt wel tam na een tijdje.

(hier mijn eige ervaring) laatste was op een week handtam. kwam op mijn vinger zitten schouder gaf kusjes ook buiten gewoon op de schouder bleef mooi zitten was geen enkel probleem.

maar niet aan te raden bij de jouwe, want kans is groot tot ze weg vliegen.

ook hier is dit al eens het geval geweest tot ze weg vloog, maar met roepen en rustig blijven kwam deze trug toen ik riep na een min of2.

maar ik nam mijn tijd, en heb al veel jonge diertjes groot gebracht met flesje enz dus oefenen en oefenen en dan komt dit in orden.

Opmerking

als die dat doet kun je al stukje bij beetje dichter gaan zitten, maar je moet natuurlijk ook niet direct voor de kooi zitten eh.

dan is het goed, hij vertrouwd het zaakje nog niet helemaal maar dat komt wel.

dan stel ik dus voor, trug praten klinkt mss dom ofs maar werkt in de meeste gevallen wel.

dat is normaal tot hij dan wat bang heeft, moet je het rustig en op gemak doen, al doe je een half uurtje er over eer je die pas tegoei in je hande hebt voor hem schoon te maken.

dat moet je nu het eerste doen heel rustig na hem toe gaan, rustig eten geven en schoonmaken.

ik zou hem er nu in laten zitten, hij is de kooi onder tussen beetje gewent geraakt dus zou hem zeker nu niet meer verplaatsen voor minder stress te veroorzaken.

gewoon alles kalm en op je gemakje doen, ik deed hier toen een uurtje er over voor ik het schuifje uit de kooi had voor ze toen schoon te maken.(wel parkietjes 2 stuks)

maar ging goed ok je denkt een uur?? ben je gek ofs?. maar als je dat kunt en volhoud worden ze echt wel tam na een tijdje.

(hier mijn eige ervaring) laatste was op een week handtam. kwam op mijn vinger zitten schouder gaf kusjes ook buiten gewoon op de schouder bleef mooi zitten was geen enkel probleem.

maar niet aan te raden bij de jouwe, want kans is groot tot ze weg vliegen.

ook hier is dit al eens het geval geweest tot ze weg vloog, maar met roepen en rustig blijven kwam deze trug toen ik riep na een min of2.

maar ik nam mijn tijd, en heb al veel jonge diertjes groot gebracht met flesje enz dus oefenen en oefenen en dan komt dit in orden.
        Ja inderdaad, ik ben zowiezo al een type dat alles heeel rustig doet, dus ook eten plaatsen wasbakje enzo, echt heeeel rustig en geen snelle bewegingen. Dan blijft hij soms ook wel zitten en kijken, maar wel alert natuurlijk lol

En nee ik zit er geen uur voor hahaha. Ik bedoel als ik iets gedaan had, bv iets in de kooi gezet waaronder eet en drinkbakje omdat ik de uitwerpselen ook moest afvegen haha! Pas toen kwam hij na een half uurtje tot een uur pas zelf terug kijken als hij gekalmeerd was

Ikzelf zit maar een kleine 10 min.. voor de kooi, en praat er tegen enzo, en moedig hem aan, En dat doe ik 3 keer gespreid over een dagje als hij actief is enzo, Of soms ga ik er gewoon langs zitten en tv kijken ofzo, en zeg ik niet veel, Zo went hij denk ik ook wel aan me haha!

(Om 1 of andere reden krijg ik er geen smileys bij gezet haha!)

Opmerking

dus pak een half uurtje op een dag ben je dan bezig met hem?, gewoon alles op je gemakje doen en meer hoeft je eigelijk niet te doen.

geen idee hoe dat komt, geen last van.

Opmerking

Opmerking

klopt GravenImage,

2 zijn altijd beter als 1, in het wild wel maar in gevangenschap moet je al een goed paartje hebben.

mijn moeder heeft 1 mannetje gehad en 3 popjes bij gezet, en hij had ze alle 3 afgeslacht.

maar als je 1maal een goed koppeltje hebt, zijt maar zeker tot je jongen zult verwachten.

en deze zijn na een weekje of 4/5 oud genoeg voor hand opfok, worden ze direct aan je gewent zonder vanalles te doen en te proberen.

Opmerking

Opmerking

klopt GravenImage,

2 zijn altijd beter als 1, in het wild wel maar in gevangenschap moet je al een goed paartje hebben.

mijn moeder heeft 1 mannetje gehad en 3 popjes bij gezet, en hij had ze alle 3 afgeslacht.

maar als je 1maal een goed koppeltje hebt, zijt maar zeker tot je jongen zult verwachten.

en deze zijn na een weekje of 4/5 oud genoeg voor hand opfok, worden ze direct aan je gewent zonder vanalles te doen en te proberen.
                  Wow,, Ik wist niet dat ze zo "moordzuchtig" waren/konden zijn :'D

Opmerking

je kan al heel goedkoop kakarikis kopen op internet die al handtam zijn hoor lindsey

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door idl
                      je kan al heel goedkoop kakarikis kopen op internet die al handtam zijn hoor lindsey
                      Ja, ik durf het langs ene kant nog niet vanwege m'n vader.. Ergens ben ik nog TE braaf en durf ik het niet echt om het gewoon te doen ..
                      Wens me succes! Hopelijk kan het voor volgend jaar dan :3 Zo heeel subtiel als nieuwjaarscadeau ofzo hahaha!

Opmerking

slim ben je al zie ik dus succes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door idl
                          klopt idl,

maar je vergeet wel er bij te zeggen tot de vogel als je die tam koopt wel bang voor je heeft, en niet direct na jou toe gaat komen.

ok hij is mss dan wel handtam, maar dat is meestal na de eigenaar die ze heeft groot gebracht met spuitje.

en niet een wildvreemde die de vogel koopt, dat zou lang kunnen duren eer die het zelfde bij jou doet als bij de vorige eigenaar.

daarom altijd aan te raden als je een tamme wilt hebben, zelf tam maken of zelf groot brengen met de hand.

alleen het probleem hier van is dan weer de ervaring er in, want klinkt makkelijk en dergelijken maar velen vergissen zich hier in met gevolg van dien, tot de vogel uiteindelijk toch sterft wegens te weinig voeding/verkeerde voeding.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Lindsey
                            Wow,, Ik wist niet dat ze zo "moordzuchtig" waren/konden zijn :'D
                            als je een tegevaller hebt merk je dat zelf wel als je een popje er bij zet en het popje hem niet bevalt. maar is niet gezegt tot dit gaat gebeuren natuurlijk.

zij had gewoon een tegevaller er bij zitten, had ze een andere man gehad was dit mss niet gebeurt dusj.

Opmerking

Opmerking

ik had ook geen tijd, moest ook werken maar ik nam ze mee en verzorgde ze op het werk tussen door zonder geklaag van de baas.

klopt als je dat niet doet ben je idd langer bezig, en dat is goed dan natuurlijk.

en wat heb je colli kakariki parkiet valkparkiet?.

Opmerking

Working...
                                X