Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bezorgd over mijn eerste Kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bezorgd over mijn eerste Kakariki

Hoi! ^_^

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen

Ik heb een mannetjes Kakariki van ongeveer een 6 maanden oud.
    Ik heb hem nu 3 dagen thuis, en dag 2 viel het me op dat ie enorm rustig was, kwam alleen van zijn stokje om te eten.. voor de rest zit ie bewegenloos en wat bol, alsof het koud is.
    Nu tegen 10 uur savonds, kwam hij even in actie en verkende zijn nieuwe kooi eens even.
    Maar wat me al opviel was.. dat zijn stoelgang van de dag dat ik hem al kocht groen was.. (Ik weet niet hoe het er normaal gezien moet uitzien).
    Maar iets in me zei dat er iets niet klopte, .. en nu net met de kooi zuiver te maken.. zag ik dat hij ocharme diarree kreeg
    En opeens zag ik een worm over de staander lopen waar de kooi op staat..
    Een worm die ik nog nooit gezien heb, dus het komt van m'n vogel.. hoewel ik ook twijfel aangezien ik er geen foto's van op het internet vind..
    Het was een cm lang smal, en wit/beige Ik dacht eerst dat het een made was, maar niet zoals ik ze ken.. dus ik geloof dat het inderdaad van de vogel komt..

Kan hij hieraan dood gaan?? Want ik vermoed dat hij het al had van bij de verkoper want daar zat hij ook al met de pluimen omhoog alsof ie ziek/koud had.. Ik heb nu wel onmiddellijk naar de dierenarts gebeld, en ze gaat me een middeltje meegeven.. Maar ze vroeg me ook om hem te wegen?? Maar hij is niet tam, dus hij vliegt nog gewoon weg van de schrik.. Iemand een idee hoe ik hem zou kunnen wegen??

Euhm, dat is het even voor nu denk ik!

Lijkt mij niet best als je de wormen al ziet kruipen.

Voel zijn borstbeen eens als je hem toch gaat uitvangen. Is die scherp?

Als je het beestje moet gaan wegen, zou je hem even kunnen omwikkelen met een verbandje o.i.d. Later het gewicht van het verband weer van het totaal afhalen. Keukenweegschaaltje denk ik.

Ik zou die verkoper ook even bellen met dit verhaal.
    Waarom heb je die vogel eigenlijk toch meegenomen als je toen al vond dat ie er niet goed bij zat?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Lijkt mij niet best als je de wormen al ziet kruipen.

Voel zijn borstbeen eens als je hem toch gaat uitvangen. Is die scherp?

Als je het beestje moet gaan wegen, zou je hem even kunnen omwikkelen met een verbandje o.i.d. Later het gewicht van het verband weer van het totaal afhalen. Keukenweegschaaltje denk ik.

Ik zou die verkoper ook even bellen met dit verhaal.
      Waarom heb je die vogel eigenlijk toch meegenomen als je toen al vond dat ie er niet goed bij zat?
      Wel omdat er helaas maar 2 zaten, 1 mannetje en 1 vrouwtje, en ik kon ze niet echt in onze regio vinden of je betaald er 100 euro of meer voor :s
      Ik heb net ook al een mail gestuurd, ben eens benieuwd of ik antwoord krijg.

Ik zal hem er eens proberen uitnemen en eens voelen, wat wilt het zeggen moest het borstbeen toch scherp zijn??

Opmerking

waarschijnlijk darm of maag problemen (virus,bacterie) en bij een vogel kan dat helaas snel gaan dan.
        zo vlug mogelijk de stoelgang van de vogel naar een goede veearts brengen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door idl
          waarschijnlijk darm of maag problemen (virus,bacterie) en bij een vogel kan dat helaas snel gaan dan.
          zo vlug mogelijk de stoelgang van de vogel naar een goede veearts brengen.
          Bedoel je "dood gaan" met snel gaan? :s
          nuja, de worm zag er in ieder geval niet zo uit en ook geen lintworm maar nog iets anders..

Opmerking

dat lijkt me niet normaal dat zo een worm bij je kakariki zit.
            ik zou naar een veearts gaan voor te ontwormen en dergelijke. en als hij ziek is dan moet hij zo snel mogelijk een kuur medicijnen krijgen of ja....helaas dan is het dood gaan.

Opmerking

Opmerking

We hebben net gevoeld, en we voelen zijn borstbeen inderdaad wat zitten.. Ik zal eens kijken of ik een goeie vogelarts vind!

Opmerking

ik weet niet vanwaar je bent maar in hulst (NL) zit een hele goeie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door idl
                    ik weet niet vanwaar je bent maar in hulst (NL) zit een hele goeie.

Opmerking

is net op de grens van oost vlaanderen hoor

Opmerking

Heb eentje gevonden, heb een mail gestuurd voor een afspraak, maar zal morgenvroeg voor de zekerheid eens bellen, hopelijk kunnen ze me er snel tussen nemen.

Opmerking

ok veel succes al. en je vogel ook

Opmerking

Zo is hij nu, net getrokken .. (nadat we hem gevangen hebben) lijkt meer moe nu.

Opmerking

gun hem wat rust nu. maak het donker dat hij kan slapen

Opmerking

Working...
                              X