en ondertussen al wat beter nu?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bezorgd over mijn eerste Kakariki
Collapse
X
-
Ik denk van wel!Oorspronkelijk geplaatst door idlen ondertussen al wat beter nu?
vooral smorgens van 9-13 uur is hij heeel actief, en zit ie niet meer zo bol, nu enkel alleen nog als hij wilt rusten, dus ik denk dat het toch normaal is dan maar hij is in ieder geval wat actiever nu, en heb tot nu toe nog geen levende worm gezien, soms zit er zo wel een kronkel nog in de stoelgang, maar weet niet of het er eentje is, het is in ieder geval bewegensloos als ik er aan por haha!
Nuja, morgen moet ik ook eens naar de dierenarts bellen, voor te laten weten dat de kuur gedaan is, en wie weet heeft ze ook al de resultaten van de uitwerpselen
Maar ik denk dat het gevaar wat geweken is!
Ben al blij dat ie er juist op vooruit ging!
Opmerking
-
Mooi zo. Succes toegewenst.
Opmerking
-
Bedankt iedereen!
Ik denk al dat ik weet wat voor worm het is! Maar vind het raar dat het bij de vogel zijn kooi zit! XD
Ik had 3 dagen terug geloof ik zijn zandbak helemaal proper gemaakt, en nu vandaag maakte ik hem weer eens zuiver en ik nam mijn spons waarmee ik restjes van de bak mee zuiver maak, en opeens zag ik dus een groene smurrie op m'n spons!, raar, want ik doe alles met heet/kokend water en vooral als ik de spons uitspoel doe ik het met heet water en laat ik het er desnoods even in zitten
Maar ik bekeek het eens dichter, en jaaa, een groene rups!
Dus ik denk dat de vorige witte rups ook zo eentje was
Maar ik vraag me af hoe het daar terecht komt! Dat kan toch niet in het zaad zitten ofwel? Ik zou het raar vinden als dat de eitjes zijn die van de uitwerpselen komen! xD
(Hopelijk eten ze die niet terug op! Want ik kan niet 24 uur bij de kooi blijven staan voor inspectie lol)
Hier alvast een foto!
Opmerking
-
Adri van Kooten omschrijft ze als een soort van "alleseters": http://www.vogelproblemen.nl/Kakariki.html
Opmerking
-
Ja vond het ook maar raar, want zijn eten is inderdaad ook voorverpakt
En heb net telefoon gehad van de dierenartsen praktijk!
Ze hebben geen wormpjes in de uitwerpselen gevonden, daarvoor moest ik er van een paar dagen verzamelen, omdat het de ene dag erbij kan inzitten en de andere keer weer niet.
Maar hij is in ieder geval superactief nu hahaha!
Ik ga nu stil aan proberen hem tam te maken
Enkel zagen ze in het labo, dat hij een slechte darmflora heeft, en dat ik daarvoor eventueel vitaminen mag bijgeven
Dan zal ik dat ook maar doen hihi! Maar voor de rest was alles in orde!
Ben super blij
Opmerking
-
Haha, dankje!Oorspronkelijk geplaatst door idlsucces met het tam maken dan en veel geduld oefenen hoor
Ik denk dat het redelijk goed gaat!
Ookal heeft ie dagen dat ie geen zin heeft, maar dat vind ik niet erg haha! Begrijp het allemaal!
Maar op de dagen dat hij meewerkt moet ik wel zeggen dat hij snel bijleert ofzo! Nu op een kleine 2 weken, komt hij van de trosgierst eten als ik het vast heb (maar wel niet te kort).. EN!! tot mijn verbazing neemt hij al zonnenpitjes aan uit m'n vingers als ik ze buiten de kooi houd haha!
Ik wist niet wat me overkwam maar was enorm blij dat hij dat al wel durfde!
Als ik eten op m'n hand leg in de kooi, vind ie het maar niks, en kijkt weg haha.. Nuja, met geduld kom ik er vast wel
Hij is ook wel een enorme deugniet!!
We hadden even de trosgierst buiten de kooi gelegd omdat we moesten poetsen, en ik kreeg hem opeens in de gaten, en hoe inventief hij ook is, hij deed er alles aan om eraan te komen haha! Het zicht was enorm komisch!
Hij hield zich vast met zijn snaveltje aan een tralie, en met beide pootjes probeerde hij het dan te grijpen
Het is best wel amusant!!
+ Als we hem wat in de gaten houden omdat ie betrapt is.. Vind hij het ook nog kunnen om ons in de maling te nemen! We zijn dan zo oplettend aan het kijken of hij het nog eens gaat doen, en dat gaat hij uiteindelijk geniepig die kant uit, en van zodra hij merkt dat we kijken.. Doet ie alsof hij niets van plan was en loopt verder hahaha!!
Toch wel de moeite waard om het te zien!
Opmerking
-
Ai ai ai, ik denk dat de liefde over is
Ik heb sinds kort een grotere kooi gekocht voor binnenkort als ie tam zou zijn, dat hij in de grotere kooi kon gaan wonen, aangezien hij nu in een standaard parkieten kooi zat.
Mijn ouders wisten dat, maar om 1 of andere reden, wilden ze niet wachten, en moest ik hem klaarmaken..
Ik zei nog nadrukkelijk ermee te wachten tot hij tam was, maar nee hoor..
Mijn mama heeft hem dus in de kooi liggen vangen omdat hij nog schrik had van handen (alhoewel hij van de gierst kwam eten maar mocht niet bewegen.. in ieder geval we waren goed op weg!)
En nu door hem te vangen, en hij nu in die grotere kooi zit.. lijkt al mijn oefenen verloren te gaan.. hij komt niet eens meer zo snel.. het duurd echt eeeuwen. Alsof hij me niet meer kent ofzo.. of niet meer vertrouwt, hoewel ik hem niet gevangen heb
Ook de verkoper zei ermee te wachten tot hij tam was.. Dus ik vind het stom dat mijn ouders eigenwijs doen, en hem gewoon hebben overgeplaatst, met als gevolg dat hij helemaal niet meer wilt komen.. Zo heeeel af en toe eens..
Ik voel me er echt slecht om dat ik wel kan janken haha! Allee ja.. Ik zag hem vorderingen maken, elke dag beter en beter.. en nu totaal niks meer..
Denk je dat hij toch nog zou komen als ik er elke dag mee bezig ben?? Hij zit er nu ongeveer een 5 dagen in..
Ik denk dat hij het ook wel merkt dat ik super verdrietig ben daarom
Ik weet me even geen raad hoe ik die touwtjes terug kan oprapen zodat het terug werkt.. Want ik verheugde me erop dat ie natuurlijk een van de dagen de klik zou maken.. Maar ik mag helemaal vanaf 0 beginnen
Opmerking
-
altijd wachten met verplaatsen na grotere kooi want krijgen ze altijd bang, waarom? hij heeft nu veel meer ruimten als ter voren.
nu kan hij doen en laten wat hij wilt waarom zou hij nog na je komen als die nu plaats zat heeft?, in een kleine kooi is het idd gemakkelijk iets tam te krijgen om dat ze na een tijd weten vluchten heeft geen zin want deze kooi is te klein en doe alleen mijn eige pijn.
maar vooral de hoop zeker niet opgeven!, kan nog altijd trug in orden komen met hem en jou.
ondanks de verhuizing na grotere kooi heeft veel stres opgebracht, zeker als je hem tam wilt maken.
om dat deze vogel nog moet wennen aan handen, en je dan direct hem gaat vangen is normaal tot je vogel bang heeft.
maakt niet uit als jij het niet was die hem vangde, een vogel denkt alleen gevaar als je hem wilt nemen.
zou je een hintje geven want vind het nu wel erg voor je, laat je vogel na jou komen en niet andersom!.
negeer hem in het begin, vraagt hij zelf om aandacht kun je die rustig geven.
dan zoals je zij hij kwam torsgr eten uit de hand als je hem stil hield, ook een goed teken je vogel wilt vertrouwen met je bouwen.
en hij zou eigelijk maar 1 echte eigenaar mogen hebben als die tam moet worden, hij mag natuurlijk ook na anderen toegaan zeker maar hij moet het meeste bij jou zitten en niet bij iemand anders.
want das iets wat velen vaak fout doen, tam maken maar iedereen moet er aan kunnen. dat gaat maar je moet denken, die roept hem dan jij dan je vader dan je moeder die vogel weet het na een tijdje dan niet meer en dan verwar je hem ook.
daarom 1 iemand echt mee bezig zijn, jij dus en laat hem zien tot je ook echt moeite wilt doen zonder hem pijn en doen of dergelijken en dan zal dit al veel sneller gebeuren dan je zelf denkt.
want die gaat deze week of binne volgende week niet tam zijn dat snap je ook hoop ik?, maar probeer dit eens wat ik net zij.
en probeer het vertrouwe te winnen, dan zul je snel plezier van je vogel hebben
.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking