Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bezorgd over mijn eerste Kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Is het misschien spoelworm?

Als het borstbeen scherp aanvoelt is de vogel te mager.

Ik hoop dat de vogelarts je (snel) verder kan helpen.

Verder raad ik aan om de plastic zitstokken door houten te vervangen.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door idl
      gun hem wat rust nu. maak het donker dat hij kan slapen
      Bedankt IDL voor je hulp enzo! ik hou jullie nog op de hoogte!
      Ik hoop echt dat er verbetering komt

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
        Is het misschien spoelworm?

Als het borstbeen scherp aanvoelt is de vogel te mager.

Ik hoop dat de vogelarts je (snel) verder kan helpen.

Verder raad ik aan om de plastic zitstokken door houten te vervangen.
        Hmm nee het leek niet op een spoelworm de worm die ik zag had ribbeltjes precies

Weet je hoe ik hem zou kunnen aandikken?? meer voer geven? zonnepitten?
        Heb ook al eivoer en vitamine D3 gehaald en grit;

Was ook al op zoek naar andere stokken, maar nog geen succes :/

Is plastiek niet zo goed dan?

Bedankt voor je tips!!

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Bedankt voor de tips! Ik ga er zeker werk van maken

Ben net ook terug van de dierenarts!
              En ze heeft ook met een stethoscope alles nagekeken, en de hart en longen waren in orde, ze kon toch niets vreemds opmerken, ook geen ruis ofzo.
              Bevedering was in orde, had geen beslag in zijn bek, stoelgang zag er ook weer goed uit, enkel het bol zitten zinde haar niet zo.
              En heeft me nu een ontwormingskuur meegegeven, omdat ik gisteren dus een worm vond. En nu moet ik zijn toestand even opvolgen.
              Anders moet ik antibiotica bijgeven.

Maar ik hoop op het beste!! Ik moet positief blijven haha!

Vanmorgen was hij toch een 3 uur enorm actief! en minder bol (het komt en gaat precies) Nuja.. Ik houd m'n vingers gekruist!

Opmerking

hoop tot het sneller beter mag gaan met hem.
                is nu rust geven tot hij een beetje kan aansterken zal goed doen voor hem.

zullen blijven volgen en hopen tot het sneller beter mag gaan.

Opmerking

goed nieuws hoor hopen op het beste nu he

Opmerking

Heb je ook een mestonderzoek laten doen? (Ik bedoel ik een gramkleuring en onderzoek op parasieten met een zoutoplossing.)
                    Bij mij kostte dat 12,50 euro. Lijkt me wel verstandig om dat even te laten doen.

Opmerking

idd en kost amper wat dus zou het ook zeker aanraden voor te doen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Lindsey
                        Bedankt voor de tips! Ik ga er zeker werk van maken

Ben net ook terug van de dierenarts!
                        En ze heeft ook met een stethoscope alles nagekeken, en de hart en longen waren in orde, ze kon toch niets vreemds opmerken, ook geen ruis ofzo.
                        Bevedering was in orde, had geen beslag in zijn bek, stoelgang zag er ook weer goed uit, enkel het bol zitten zinde haar niet zo.
                        En heeft me nu een ontwormingskuur meegegeven, omdat ik gisteren dus een worm vond. En nu moet ik zijn toestand even opvolgen.
                        Anders moet ik antibiotica bijgeven.

Maar ik hoop op het beste!! Ik moet positief blijven haha!

Vanmorgen was hij toch een 3 uur enorm actief! en minder bol (het komt en gaat precies) Nuja.. Ik houd m'n vingers gekruist!
                        Deze toko is even aan mij voorbij gegaan.
                        Scherpborstbeen / hangende vleugels kan een aanduiding zijn dat de vogel wormen heeft.
                        Nu je een wormkuur gegeven hebt, kan je dat beter na 9 dagen nog een keer herhalen. Om eventuele nog uitgekomen wormeieren ook te behandelen. Tevens de kooi goed schoonmaken, want ook daar kunnen nog eitjes liggen te wachten.
                        Als het een worminfectie is wordt die nu aangepakt en kan je vogel weer op zijn normale lichaamsgewicht gaan komen met zijn normale voedsel.
                        Zorg wel voor scherpe maagkiezel. Beetje houtskool mag er wel doorheen zitten.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                          Deze toko is even aan mij voorbij gegaan.
                          Scherpborstbeen / hangende vleugels kan een aanduiding zijn dat de vogel wormen heeft.
                          Nu je een wormkuur gegeven hebt, kan je dat beter na 9 dagen nog een keer herhalen. Om eventuele nog uitgekomen wormeieren ook te behandelen. Tevens de kooi goed schoonmaken, want ook daar kunnen nog eitjes liggen te wachten.
                          Als het een worminfectie is wordt die nu aangepakt en kan je vogel weer op zijn normale lichaamsgewicht gaan komen met zijn normale voedsel.
                          Zorg wel voor scherpe maagkiezel. Beetje houtskool mag er wel doorheen zitten.
                          Oh toch ja?? Ik moet hem nu tot zondag die kuur geven, en zijn toestand in het oog houden
                          Maar is goed! Ik moet de dierenarts ook nog op de hoogte houden, maar zal de kooi ook onder handen nemen!
                          Beter voorkomen dan te laat zijn
                          Hopelijk is het dan achter de rug Want nu we hem telkens moeten vangen voor zijn spuitje krijgt ie echt wat stress ^^"
                          Gisteren heeft ie zelfs heeel de avond en nacht gerust/geslapen toen we terug waren van de dierenarts. Arm beestje haha

Maar bedankt voor je tips! Ik ga ze zeker in acht nemen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
                            Heb je ook een mestonderzoek laten doen? (Ik bedoel ik een gramkleuring en onderzoek op parasieten met een zoutoplossing.)
                            Bij mij kostte dat 12,50 euro. Lijkt me wel verstandig om dat even te laten doen.
                            Euhmm.. Ik had aan de arts gevraagd voor de stoelgang toch te laten onderzoeken, (ze vond het niet nodig, aangezien de kleur toch goed was en substantie) Maar op mijn aandringen wilde ze het toch doen. Nu even afwachten of ze het toch opgestuurd heeft
                            Ook zei ze, dat ze sommigen parasieten/wormpjes niet in de uitwerpselen kon vinden? Maakt me wel wat bezorgd, maar zolang hij vanaf nu beter wordt zal het gevaar wel aan het wijken zijn denk ik
                            Ben ook al blij dat ie voor de rest gezond is!

Opmerking

Ik weet uiteraard niet wat je dierenarts de vogel voorgeschreven heeft dus even kort sluiten met die arts of je nadien nog een keer moet kuren tegen de eventueel nog uitgekomen wormeitjes of niet, dit omdat je nu al zolang moet kuren.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

zal voor de zekerheid zijn wss tot het zo lang is die kuur.

wie weet hoe die vogel van binnen uit zien?, mss zit het arme dier vol wormpjes ofs en weet je dat pas te laat.

ik denk wel tot ze wss nog zou moeten terug gaan normaal?, denk binne weekje of 2 normaal niet??.

Opmerking

Working...
                                X