Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Jammer beste Eric maar er zit weer geen andere uitkomst voor ik moet jammer genoeg Wessellouw gelijk geven.
ik zeg *als* en *stel* lezen is een kunst jack ik kan het beter aan wessel vragen waarom er dan uit de opgegeven combinatie wildkleuren uit vallen .misschien dat hij het wel weet .
je loop zand te strooien jack en draai om de hete brei heen
ik zeg *als* en *stel* lezen is een kunst jack ik kan het beter aan wessel vragen waarom er dan uit de opgegeven combinatie wildkleuren uit vallen .misschien dat hij het wel weet .
je loop zand te strooien jack en draai om de hete brei heen
Beste Eric
We weten allemaal dat je op genetica nog al wat steekjes laat vallen en af en toe wat verdraai, en dat geef ook niet hoor we zijn allemaal mensen die een foutje kunnen maken, maar ik zou het toch jammer vinden dat mensen in je verhaaal van de NSL.opaline zouden gaan geloven, want op deze manier zet je toch een hoop Neophema kwekers op een dwaalspoor, en dat moeten we toch voorkomen vind ik.
Misschien een idee om terug te keren naar het opgeworpen vraagstuk.
Denk dat niemand er problemen mee heeft dat dingen die anders gaan dan de theorie aangeeft dat die kritisch beschouwd worden.
Lijkt mij dat /pale fallow en /bronze fallow er niets mee te maken hebben.Kan echter niet op voorhand uitgesloten worden.
Blijkt dus over ouderkoppel opaline X opaline. Ik vertel niks nieuws dat daar normaal gesproken 100% opaline uit komt.
Als uit zo'n combinatie dus een wildvorm valt is er dus wat aan de hand.
Een aantal gedachten komen dan op. Is er per ongeluk een ei verwisseld?
Is de pop misschien door een andere man bevrucht? Is er misschien een jong gewisseld met ringen? Hoe is dit allemaal uit te sluiten?
Is er wellicht een terugmutatie geweest? Is het een niet-herkenbare halfzijder? Is er een andere mutatie in het spel? (Heb de mogelijkheid van saddleback al opgegooid.) Zijn er andere mutaties in het spel die elkaar beinvloeden? Is de TC benaderd en zo ja,wat is hun standpunt?
Er zijn dus legio vraagstukken om dit serieus te behandelen.
We weten allemaal dat je op genetica nog al wat steekjes laat vallen en af en toe wat verdraai, en dat geef ook niet hoor we zijn allemaal mensen die een foutje kunnen maken, maar ik zou het toch jammer vinden dat mensen in je verhaaal van de NSL.opaline zouden gaan geloven, want op deze manier zet je toch een hoop Neophema kwekers op een dwaalspoor, en dat moeten we toch voorkomen vind ik.
nog geen antwoord op de nest uitkomsten je kunt nu wel blijven strooien met zand maar daar lezen de goede lezers echt wel door heen jack dat ook jij het gewoon niet weet
Denk dat niemand er problemen mee heeft dat dingen die anders gaan dan de theorie aangeeft dat die kritisch beschouwd worden.
Lijkt mij dat /pale fallow en /bronze fallow er niets mee te maken hebben.Kan echter niet op voorhand uitgesloten worden.
Blijkt dus over ouderkoppel opaline X opaline. Ik vertel niks nieuws dat daar normaal gesproken 100% opaline uit komt.
Is de pop misschien door een andere man bevrucht? Is er misschien een jong gewisseld met ringen? Hoe is dit allemaal uit te sluiten?
Is er wellicht een terugmutatie geweest? Is het een niet-herkenbare halfzijder? Is er een andere mutatie in het spel? (Heb de mogelijkheid van saddleback al opgegooid.) Zijn er andere mutaties in het spel die elkaar beinvloeden? Is de TC benaderd en zo ja,wat is hun standpunt?
kijk hier heb ik wat aan hier kan en kunnen vragen worden uit gesloten wat overblijf kan verder worden uit gezocht
@Spieky; ik heb van de week nog een schrijven van jou gezien waar je alle geslachtsgebonden factoren op hetzelfdelocus tekent. Ik zou dus niet te pedant doen over andermans kennis van genetica.
Niet verklaarbare verschijnselen gelijk als onmogelijk betitelen vind ik ook wat kansloos
Beste bva 118 je breng het heel mooi, en je doe nog toe spelingen, opaline x opaline is een terug mutatie niet mogelijk, ook een niet herkenbare halfzijder val af, de saddleback val ook af bij de combinatie opaline xopaline, dus er schiet niet meer over dan een vergissing of fantasie.
Beste bva 118 je breng het heel mooi, en je doe nog toe spelingen, opaline x opaline is een terug mutatie niet mogelijk, ook een niet herkenbare halfzijder val af, de saddleback val ook af bij de combinatie opaline xopaline, dus er schiet niet meer over dan een vergissing of fantasie.
dus kweek uitslagen is fantasie je heb wel heel veel lef omdat te zeggen over leden van het NSG .
@Spieky;Stel dat de combinatie opaline X saddleback (met uiterlijk van opaline) is?
Alleen maar roepen dat het niet kan schiet niet zo veel op. Constructief meedenken zou wel op prijs gesteld worden.
Even wat verduidelijke, als het beheer het niet goed vindt verwijder het maar.
een tijdje geleden is er een forum lid op het NSG forum gekomen met de vraag, hoe het kan dat hij uit twee opaline wildkleur gekweekt heeft.
We hebben daar ook foto`s van gezien twee opaline ouders en een wildkleur jong.
Nou de eerste gedachte is natuurlijk kan niet.
Maar goed we gaan altijd uit van eerlijkheid van de mens, maar mogen niet alles op de blauwe ogen geloven.
We hebben de volgende opties volgens mij.
A 1 van de ouders is geen opaline
B 1 van de ouders is geen SL opaline (dus een andere mutant.
C er is een vergissing gemaakt.
Om nog verdere uitspraken te kunnen doen is het veel te vroeg.
We kunnen wel gaan beginnen het is een NSL opaline of met nog meer mutanten aan komen, maar laat eerst het jong eens uitgroeien en voor nageslacht zorgen.
Met kweek uitslagen kan je namelijk ook al het een en ander uitleggen.
Tot vorig week toen plaatste Eric een foto op een ander forum van twee opaline *selectief blauw*
Volgens hem waren het geen opaline maar wildkleuren, de vogels lieten een opaline spiegel zien, en de tekening op mantel die je mag verwachten bij opaline.
Toen ging het hele verhaal voor mij richting het sprookjes bos.
Maar misschien dat de eigenaar van die vogels zelf eens wil reageren.
Volgens mij is die ook hier lid, als ik dat goed gezien heb.
Dit is al op verschillende andere forums meermaals besproken. Voornamelijk; Frans-Spaans-Portugees talige.
Dit komt omdat er verschillende " rose " bestaan.
Aangezien dat " rose " wordt aanzien als opaline, gaat men er vanuit dat er ook verschillende opaline's bestaan.
Zo is mij technische informatie toegestuurd, waaruit ik uitmaak; rose/opal (opaline). Wat men daarmee bedoeld weet, snap ik niet zo goed. Rose split voor opal (opaline), of rose is hetzelfde als opaline.
Zo wordt er ook verwezen wat betreft rubino (opaline-ino); rose (opaline) x lutino (SL ino) en of
opaline x Sl ino
Ik zou zeggen deel die technische informatie eens door het door te sturen naar mijn email.
Ik sta altijd open voor dit soort zaken.
Ik zou zeggen deel die technische informatie eens door het door te sturen naar mijn email.
Ik sta altijd open voor dit soort zaken.
bij deze zet ik het hier neer met de quote van va
want je zeg dat ik zeg dat het wildkleuren zijn heb ik niet gezeg
neofemagek@
--------------------------------------------------------------------------------
Het blauw sructuur dient ook naar ver uitgebreid te worden bij de vogels op de foto voordat je over selectief blauw kan spreken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
frans je lees niet alles blijk
ik heb nu je al verschillende dingen aangedragen waarom het niet een gewone opaline kan zijn wat het wel is heb ik geen antwoord op.
maar;
1 opaline is geslachts gebonden tot nu toe ga ik ook daar van uit
2 ook heeft deze wit onderdons en niet anders is grijs!
3 de spiegel dient wit te zijn is niet het geval het is blauw of grijs !
Opmerking