Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vondeling maar welk kleur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vondeling maar welk kleur

Gisteren had mijn vrouw een zebravink mee (collega had het vogeltje gevonden). Direct zaad, eivoer, trosgierst, water en grit gegeven.

Maar veel zaad heeft hij nog ni gegeten enkel wa eivoer.

Nu vroeg ik me af welke kleur deze vogel heeft. Ik vermoed een hij.

Het is een hij....... zo te zien een (pastel?) masker grijs. Als het geen pastel is dan zijn in ieder geval de wangen en de flanken veel te licht van kleur.
    Maar voor de rest best een leuk vogeltje, hoor.

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

wangen licht oranje. Grijze bovenkant. Daar de snavel redelijk rood is vermoedde ik een man en al door de jeugdrui heen. Alleen is ie ongeringd dus leeftijd onbekend. Hij wordt levendiger met de uren dus heb goed zicht op.
      Het eivoer is op. Deel van het zaad ook, goeie stoelgang. Ben pos. naar de toekomst toe.
      Mss eens een partner voor zoeken.

mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door joselito
        wangen licht oranje. Grijze bovenkant. Daar de snavel redelijk rood is vermoedde ik een man en al door de jeugdrui heen. Alleen is ie ongeringd dus leeftijd onbekend. Hij wordt levendiger met de uren dus heb goed zicht op.
        Het eivoer is op. Deel van het zaad ook, goeie stoelgang. Ben pos. naar de toekomst toe.
        Mss eens een partner voor zoeken.

mvg
        Denk dat hij gezeldschap wel leuk vind en het is een mannetje messchien was hij beetje verslapt ofzo hoe gaat het met hem zit goed in veren zo te zien vliegt hij wat of alleen op bodem

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Het is een hij....... zo te zien een (pastel?) masker grijs. Als het geen pastel is dan zijn in ieder geval de wangen en de flanken veel te licht van kleur.
          Maar voor de rest best een leuk vogeltje, hoor.

gr
          Hans
          Bij nader inzien toch geen pastel dus blijft masker grijs met kleurfoutjes over...

Hans.

Opmerking

Opmerking

klopt het dat dit een koppel is? En welke kleur hebben ze? En wat mag ik verwachten van jongen?

mvg

Opmerking

Komt ie:

masker grijs X bruin geeft:

mannen: grijs split masker en bruin
                poppen: masker grijs

gr
                Hans

Opmerking

Mannetje is inderdaad wel erg licht van kleur.
                  Zo te zien een zwartoog.

Zou aanraden om daar dan een roodoog masker grijze pop bij te zetten.
                  Dat komt de kleurdiepte van de flanken en wangen bij de jongen ten goede (als ik me niet vergis).
                  "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ErikH
                    Mannetje is inderdaad wel erg licht van kleur.
                    Zo te zien een zwartoog.

Zou aanraden om daar dan een roodoog masker grijze pop bij te zetten.
                    Dat komt de kleurdiepte van de flanken en wangen bij de jongen ten goede (als ik me niet vergis).
                    Klopt wat je zegt.Is een zwartoog.Over de kweek van masker grijze zijn er nog al eens meningsverschillen.Er zijn er die zeggen zwartoog x roodoog of omgekeerd.Ik kweek ze roodoog x roodoog om mooie masker grijze te krijgen.Helaas wil op dit moment de kweek met deze kleur niet goed lukken.Verleden seizoen ook niet maar de jongen die er zijn mogen er zijn.

Opmerking

Iemand een foto van grijs?? En hoe ziet er dan zo'n roodoog uit?

mvg

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door joselito
                          Iemand een foto van grijs?? En hoe ziet er dan zo'n roodoog uit?

mvg
                          Foto's van alle verschillende mutaties bij de zebravink, kun je zien op de volgende website: http://www.zebravink-nzc.com/html/nl-basis.html
                          Onder het kopje 'Zebravinken' links onderaan in de menubalk, staan de foto's.

Een roodoog ziet er hetzelfde uit als een zwartoog,
                          met dit verschil dat de rand om de iris van het oog dus rood is i.p.v. zwart.
                          "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Is het normaal dat de man het nest maakt en het meest erin zit??

mvg

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X