Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vondeling maar welk kleur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door joselito
    Voor mij zijn deze termen chinees. Iemand een degelijke foto van een maskerbruin popje??

mvg
    split betekend dat jou grijs jong mannetje ervelijk ook bruin en masker is.

dat betekend dat in zijn nagesacht bruine en masker jongen zullen zitten zelfs als hij tegen een grijze pop gezet word.

en ja je hebt 2 mannen en een pop.

en masker is een opgebleekte grijze masker staat voor gemaskeerd en vererft ook gesalcht gebonden.

grijs man x masker pop geeft grijs mannen split voor masker en masker poppen.

jou kweekman is dan ook geboren uit zulke ouders.

terwijl ik dit schrijfsel maak zie ik een punt waar ik aan voorbij ben gegaan.

het masker jong in jou nest kan dus ook een man zijn maar waarschijnlijk een popje dit omdat de splitvogels mannen en poppen masker voortbrengen.

snap je het nog
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Met split ben ik wel bekend (van toen ik aga's kweekte) maar kan op de masker en dergelijke gn vogel plakken waardoor dit voor mij chinees is. Heb hier wel een link bij mijn favorieten staan maar ik vermoed dat hier meer combi's op staan dan de normale gewone kleuren zoals wildkleur, masker grijs, masker bruin, grijs masker bruin en zo.

mvg

Opmerking

Is de bruine pop niet ook oranjeborst?
        Heb het idee op de 2e foto wat lichte stippen in de flank van de pop te zien ...
        "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Ik post seffes nog foto's.

mvg

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ErikH
              Is de bruine pop niet ook oranjeborst?
              Heb het idee op de 2e foto wat lichte stippen in de flank van de pop te zien ...
              was me ook al opgevallen maar wou het niet te moeilijk maken.
              orb bruin is ze niet want orb bruin heeft geen traanstreep maar kan een splitkenmerk zijn of gewoon mantekening
              wel een heel mooi popje

Opmerking

Wat zou je zelf ertegen zetten zwartwang???

mvg

Opmerking

Dus als ik goed omschrijf:

man: maskergrijs/bruin/masker (vanwege roodogen)
                  pop: bruin/oranjeborst

En wat zou je zelf tegen man of pop zetten of jong ervan?

mvg

Opmerking

Dus als ik goed omschrijf:

man: maskergrijs/bruin/masker (vanwege roodogen)
                    pop: bruin/oranjeborst

En wat zou je zelf tegen man of pop zetten of jong ervan?

mvg
                    nee gewoon een masker grijze man en gezien de kleur geen roodoog.
                    en pop is een gewone bruine en zou (maar dat is een gok) split oranjeborst bruin kunnen zijn.

ik denk een mooie bruine man tegen jou pop of een van zijn zoons

Opmerking

En wat tegen de man? Een grijs of maskergrijs roodoog?

mvg

Opmerking

En wat tegen de man? Een grijs of maskergrijs roodoog?

mvg
                        een roodoog natuurlijk, grijs kan ook maar dan zijn al je mannen grijs en poppen zwartoog maskergrijs.

maar ik neem aan dat je ze voor het leuke hebt en niet voor de tt kweek dus ik zou dan gewoon lekker van alles door elkaar gooien en me laten verassen met de kleuren van de jongen.
                        zo leer je ook een beetje wat wat vererft.

of het boek de zebravink kopen bij het NZC op hun website daar vind je alles in wat je wil weten op elk gebied van de zebravink

Opmerking

Ik denk eraan om tegen de ouders betere vogels te zetten om dan met de jongen verder te doen. Dus wat zou je zelf tegen man en pop zetten en ev. een jong ervan.

mvg

Opmerking

Ik denk eraan om tegen de ouders betere vogels te zetten om dan met de jongen verder te doen. Dus wat zou je zelf tegen man en pop zetten en ev. een jong ervan.

mvg
                            Ik heb het nog gedacht,Joselito word nog een zebravinkenkweker.

Opmerking

haha toontje toontje,

waarom denk je da?

Ik heb allang een zwak voor dieren met vleugels en pluimen. Maar heb daarmee nog gn antwoord op mijn vraag.

mvg

Opmerking

mvg
                                in dat geval zou ik die maskerman naar de handel brengen waar daar kom je niet verder mee ook niet met de jongen die hebben te veel van papa mee gekregen.
                                is een leuk vogeltje voor in een kooi maar verder deugt er met kwekers ogen gezien niet veel aan.

de pop is een redelijk goede vogel waar je mee verder kan kleur mannen daar voor kunnen zijn
                                isabel bruin, bruin,zwartborst bruin, oranjeborst bruin, blackface bruin en de combo,s daar van zolang je maar in de bruinserie blijft.

toverwoord in zebraland is tegenwoordig formaat dus zoek echt forse mannen
                                fototje bij mijn naam is zo,n combo in bruin dat is het hele rijtje hier boven in 1 vogeltje

Opmerking

Working...
                                X