Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• In Nederland al wel te vinden in 150cm breed: http://www.blokhutweb.nl/volieregaas...art-p-769.html
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

• Ik zie dat de vorige foto die ik heb gepost ook al een 'sneeuwplaatje' was...

Maandagmorgen 11 maart is m'n koppel beginnen broeden. De 3 eieren die er op zondag 10 maart al lagen hebben dus een nachtje onbeschermd in de vrieskou gelegen. Benieuwd of ze de vorst hebben overleefd??

Zoja, dan kwam dinsdag de 2de beproeving: volop sneeuwval. De thuya lag helemaal schuin geduwd, maar de nachtegalen zijn trouw op het nest gebleven.
      Ondertussen is de sneeuw grotendeels gesmolten en broeden ze nog steeds.

Het nest bevindt zich onder de eerste 'd' van het watermerk.

Opmerking

• Opmerking

• Wat is de natuur toch mooi M.

Blijft genieten, ook met "slechts" een jong.

Success.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Hallo Secundo,

Hoe gaat het verder met het ene jong word het goed gevoerd etc.
            Dat ze al zo vroeg zijn begonnen zijn waren in begin maart toch ook niet echt hoog de temparaturen.
            Er zit toch wel verschil met de japanse nachtegalen wat betreft het beginnen van een broedsel.
            Bij mij zijn ze in ieder geval nog niet begonnen.

Succes, Groet Jan.

Opmerking

• Opmerking

• Hebben jullie misschien tips om te kweken met Japanse nachtegalen, ik heb een koppel, pop van 2010 en man van 2011 of 2012(blauwe ring)
                Ze zitten in een ruime vlucht beplant met een bamboo en een kerstboom
                Ze krijgen elke dag buffalo's en pinkie's en erg vaak een bad Ze zitten vaak naast elkaar en zitten bij elkaar in de nek te pikken zegmaar, ze fluiten allebij, en zijn zeker een man en pop
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
                  ..., ze fluiten allebij, en zijn zeker een man en pop
                  Sorry, ik had hier over gelezen. Maar als ze allebei echt fluiten

Opmerking

• een videootje, gefilmd op 5 mei, van de nachtegalen met hun 3 jongen vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=wlqPPSk07KM

Ondertussen zien de jongen er zo uit:
                    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Vandaag zijn de jongen van de volgende ronde uitgekomen:
                      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• En +/- 1,5 meter van het nest van de japanse nachtegalen verwijderd, wordt ook gebroed.
                        Sorry, een betere foto heb ik niet. Ik wil ze niet verstoren. Dus zal je misschien even moeten zoeken op de foto...
                        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Wederom een mooi resultaat secundo!

Groeten Kevin

Opmerking

• mijn japanse nachtegalen

hallo secundo,

prachtige beelden en het blijven toch wel grappige en bijzondere vogeltjes!
                            Ik heb zelf in mijn "'jonge jaren"' japanse nachtegalen gekweekt en ik liet de oudervogels dan buiten de voleire vliegen als er eenmaal jongen waren.
                            het was een prachtig gezicht, niets mooier dan vogels in de vrije natuur aanschouwen,maar ook risicovol,want het heeft mij in 10 jaar toch 3 koppels gekost, die op een bepaald moment wegbleven.
                            Omdat ik voldoende jongen kweekte was dat niet zo,n probleem voor mij,omdat het plezier ruimschoots opwoog tegen het feit dat er weleens een koppel wegbleef.
                            tegenwoordig durf ik dat niet meer aan (want prijzige vogels en teveel bebouwing)en daarom probeer ik dit jaar met een "'vers koppel"' gewoon in de voliere te kweken.
                            Om niet in de verleiding te komen de vogels toch los te laten heb ik er nog een koppeltje sijsjes bijgezet.
                            Vooralsnog wil het niet erg lukken met de kweek.
                            De pop is van 2012 en de man van 2011 en ik heb ze sinds afgelopen najaar samen in de voliere.
                            Ze slepen al weken met nestmateriaal, dan weer hier en dan weer daar,maar doorzetten wil het niet.
                            Het weer zal daar ook wel een rol in spelen denk ik,want we hebben het slechtste voorjaar ooit.
                            Het lukt ze niet om een nest te bouwen in een conifeer, en als je ze dan helpt door een touwnestje te bevestigen,dan houden ze het voor gezien en beginnen op een andere onmogelijke plek, of 2 of 3 plekken tegelijk.
                            Ik ben nu gestopt met het bieden van hulp, ze moeten maar een keuze maken voor 1 van de nestgelegenheden die ik heb aangebracht op diverse hoogten .
                            De vogels hebben we 6 verschillende soorten nestmateriaal aangeboden gekregen en ze krijgen meer afwisseling in de voeding dan ikzelf(haha).
                            Het zal zijn tijd wel nodig hebben denk ik zo, ik probeer er maar niet teveel meer op te letten, want ik kijk/keek ze bij wijze van spreken de nest in.
                            ik hoop een dezer dagen te kunnen melden,dat ze definitief voor een nestplek hebben gekozen,want het is al bijna juni en voor je het weet is het broedseizoen alweer voorbij.
                            Laten we hopen dat het weer snel omslaat, zowel voor onszelf als voor de vogels.
                            Zijn er overigens meer hier die hetzelfde probleem hebben met hun japanse nachtegalen?

Opmerking

• Hallo Secundo,

Welke afmetingen heeft je voliere dat jij er met zoveel verschillende soorten tegelijk in kan kweken?

Groeten Tom

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Mot
                                Hallo Secundo,

Welke afmetingen heeft je voliere dat jij er met zoveel verschillende soorten tegelijk in kan kweken?

Groeten Tom

Opmerking

Working...
                                X