Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Opmerking

• De blauwgrijze roodstaartjes (zie http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=18545) zijn ondertussen zelfstandig. Sporadisch willen ze zog wel eens sperren naar de ouders, maar die weigeren nog te voeren.

Het enige verschil tussen de oudervogels en de jongen is dat deze laatste een iets blekere snavel (lichter roze aan de snavelbasis) hebben. Verder zijn ze ondertussen identiek geworden.

Mocht het eventjes voor 5 minuten stoppen met regenen, dan probeer ik nog enkele foto's te maken. Zelf trekken de vogels zich weinig van de regen aan. Integendeel!

Opmerking

• Mooi Secundo.

Is je weer prachtig gelukt om ook deze soort helemaal "volwassen" op stok te krijgen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Bedankt!

Ik heb er zelf niet veel verdienste aan. De vogels hebben alles zelf gedaan: nest gemaakt, gepaard ( moest ik ook niet bij helpen, gelukkig), eieren gelegd, gebroed, jongen gevoerd, ...

Ik moest enkel zorgen voor wat water en voer.
          Het enige 'anders dan normale' was dat ze diepvriespinkies kregen zolang de jongen nog in het nest zaten. Voor de rest enkel de voeding die ze altijd ter beschikking hebben staan.

Opmerking

• Jij "lult" er een beetje te makkelijk over. Als het zo makkelijk was, waarom lukt het dan menig andere kweker niet?

Ik hoorde laatst nog van Koen die ook bij jou op bezoek was geweest. Wil zijn verblijven op die van jouw modellen. Dus er zal wel iets goeds zitten en denk dat je jezelf onder waardeerd.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
              Jij "lult" er een beetje te makkelijk over. Als het zo makkelijk was, waarom lukt het dan menig andere kweker niet?

... Dus er zal wel iets goeds zitten en ...

ruimte en de beplantingWK-ziekteeen nieuw projectje

Opmerking

• Mooi Secundo.

Bedankt voor het uitgebreide verslag. Je hebt dus een hele mooie biotoop; iets dat door veel mensen door het oog wordt gezien.

Succes met je nieuwe soort en de kieviet. Ik denk dat het je wel gaat lukken.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door secundo
                  ik lijd aan de WK-ziekte: ermee gekweekt dus mogen ze weg om plaats te maken voor een volgende soort
                  is geen erge aandoening hoor kan je best nog heel wat jaren mee doorleven.
                  en verder over je berichtje, kan ik alleen maar veel beamen.

zo moeilijk is het allemaal niet
                  de mensen maken het zelf moeilijk, denken te moeilijk, praten of schrijven te moeilijk etc. etc.

denken dat ze "alles"weten en dat de manier die zij praktiseren de enige juiste is.

en als je zulk soort mensen dan vraag wat heb je dan zoal gekweekt?
                  tja dan vallen ze als bakstenen door een rietenmand.

mensen zoals jij en ik mogen dan niet zeggen dat het "vanzelf"gaat allemaal, dat de vogel wel willen maar dat het aan het baasje zelf ligt of "iets"wel of niet lukt.

als men het inzicht heeft en een beetje verstand van vogels en vogels kunnen lezen dan kweekt men alles ( meen ik te mogen zeggen na vele honderden verschillende soorten natuurbroed te hebben gekweekt), maar helaas.......................er zijn er nog steeds teveel die zichzelf enorm hoog inschatten en vooral "belangrijk"willen doen.

laten mensen zoals jij en ik nu maar op de "juiste"manier omgaan met de vogeltjes en dan zal je zien dat je elk jaar weer opzoek kunt gaan naar een "nieuw te kweken soort".

dat er dan mensen zullen zijn die ons voor gek verklaren , ach so be it!

succes
                  WK-tje

Opmerking

• Over welke nieuwe soort spreken we hier ? Of is dat een verassing tot je kweekresultaten hebt ....

Bij mij lukt de kweek ook redelijk goed in de gezelschapsvoliere. In 2012 heb ik in een en dezelfde voliere volgende vogels met succes gekweekt :
                    Roodoorbuulbuul
                    Japanse Nachtegaal
                    Zanglijster
                    Bourke
                    Spitstaartamadine
                    Japanse Meeuw
                    Barmsijs
                    Groenling
                    Kanarie
                    Diamantduif
                    Groenvleugelduif

In 2 andere kleinere volieres heb ik volgende gekweekt :
                    1. Grijskaplijster, Roodoorbuulbuul, Turquoisine, Diamantduif
                    2. Zwartborstlijster, Japanse Nachtegaal, Bourkes, Australische kuifduif

Dit jaar ga ik nog wat volieres bij bouwen. Ik heb al een koppel damalijsters bij gekocht en ben nog op zoek naar volgende :
                    Pop Roodoorbuulbuul - 1 van mijn kweekpoppen is enkele weken geleden overleden. Ik hoop een pop te kunnen ruilen tegen een jonge man die ik nog zitten heb.
                    Pop Roodkuifkardinaal
                    Roul Rouls koppel(s)
                    Dolksteekduiven koppel
                    En misschien kom ik hier of daar nog wel iets tegen dat me interesseert.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door secundo
                      Het enige waar ik trots op ben, en waaraan ik volgens mij de succesvolle kweek te danken heb, is de ruimte en de beplanting waarover de vogels beschikken.
                      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

• Opmerking

• Ik vind ze echt heel heel heel leuk!
                          Terug van weggeweest

Opmerking

• altijd vervelend secundo dat er foto's ongewild gebruikt worden blijkbaar is dit de enige oplossing.
                            de roodstaartjes zien er super uit hoor ga zo door.

Opmerking

• Af en toe lees ik hier wel eens iets over gaas dat moet zwart geverfd worden... En waarom niet wit???

Daarom niet dus...

Ik moet wel zeggen dat ik het zwart verven

Opmerking

• ja idd daarom

Opmerking

Working...
                                X