Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door secundo
    Gisteren lag er een 2de ei. Vandaag zijn ze beginnen broeden: op dus vermoedelijk drie eieren (ik heb vandaag geen kans gezien om even in het nest te piepen).
    Misschien volgt er morgenochtend nog een 4de ei??? Zoniet: 3 is ook mooi!
    waarom niet : ik hoop het . in nestje nie kieken ze . met rust laten .

Opmerking

• Vandaag zitten ze precies een week te broeden.

In koudere, grauwere dagen is het nest constant bezet. Maar vandaag de eerste mooie zonnige & warme dag en dan laten ze het nest al eens onbezet om elkaar te poetsen. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om even in het nest te kijken: 3 eieren.

Opmerking

• Maar het is 's Nachts toch nog rond vriespunt? Blijven ze dan trouw op de eitjes?
        Q

Opmerking

• Wat dacht jij Jeroen?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

• onbevrucht...

Na 16 dagen broeden heb ik de drie eieren verwijderd en geschouwd: alledrie onbevrucht. Jammer...

Volgende keer beter!

Opmerking

• Opmerking

• Japanse Nachtegalen

Ha die Secundo,

Langs niets gehoord over Japanse nachtgalen. Ik ben benieuwd naar je update.
                M.vr.gr.
                Wim van der Linden
                http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Opmerking

• @ wjvdlinden,

heb ik het goed voor dat u nu schamalijsters hebt? Kan mij ook vergissen maar dacht dit ergens gelezen te hebben.

Zoja, zitten ze nu al buiten?

Het blijven voor mij vogels waarvan ik droom...

Opmerking

• Opmerking

• Gisteren 2 van de 3 jongen uitgevlogen.
                        Het derde jong lag deze morgen dood in het nest (het heeft hier sinds gisterenmiddag onophoudelijk water gegoten). Het is altijd wat kleiner geweest dan de andere 2. Ik heb het ook 2 keer moeten ringen omdat het zijn ring verloren was de dag na de eerste ringbeurt.

Opmerking

• Hallo Secundo
                          Ik lees dat je 2 koppels Japanse Nachtegalen hebt.
                          Ik had echter meermaals gelezen dat 2 paar nachtegalen in de buurt van elkaar niet zouden overgaan tot kweek.
                          Of zitten de vogels misschien op grote afstand van elkaar of zien ze elkaar niet ?
                          Hoe is de situatie bij jou ?
                          Bedankt

Opmerking

• Opmerking

• Hallo Ben,

de kweek van de nachtegalen gaat hier goed vooruit. Vandaag lag het eerste ei van de zoveelste ronde in het nest. Ik kan mij nog met moeite herinneren dat toen ik de vogels aanschafte ik me afvroeg of ik er wel ooit mee zou kunnen kweken. Nu vraag ik me af of ze in het kweekseizoen niet beter eens een maandje zouden overslaan...

Van de californische kuifkwartels hier hetzelfde verhaal: een mooi nest gemaakt in een brote holte in een boomstronk met een 20-tal eieren. Maar niet broeden...

Je hebt misschien gemerkt dat ik de foto's die ik op internet (en dus ook op dit forum) had staan, allemaal heb gewist.
                              Ik kwam een tijdje geleden op een frans forum terecht over vruchten- & insecteneters en daarop had iemand een hele topic waarop hij uitlegde hoe hij met zijn nachtegalen kweekt. Met veel mooie foto's van zijn kweekkoppel en zijn eigenkweek jongen.
                              Bleken zo ongeveer al mijn foto's van hier op het forum daar als zijn foto's bij zijnzijn kweekkoppel:

Opmerking

• Opmerking

Working...
                                X