Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door secundo
    Bij mij bestaat de levende voeding uit buffalowormen en meelwormen (enkel witte). Daarnaast krijgen ze diepvries pinkies en wasmotlarven. Natuurlijk vangen ze elf ook heel wat insecten bij mekaar doorheen de voliere.

Ondertussen is anderhalve dag na het verloren gaan van de 4 jongen het nieuwe nest al helemaal klaar en verwacht ik morgen weer een ei te vinden...

bedankt voor de tip secundo. want dit is mijn eerste keer dat ik met japanse nachtegalen kweek.

ik hoop voor je dat het nu allemaal goed komt met het nieuwe nest.

Grt

Reggie.

Opmerking

• Opmerking

• nog even een update...

de 3 jongen van ronde 5 beginnen langzaamaan wat 'vliegvlugger' te worden. Ondertussen broeden de ouders afwisselend op de 4 eieren van de 6de ronde...

Opmerking

• Opmerking

• Opmerking

• Opmerking

• Mooi dat er gekweekt wordt. Gelukkig weer wat meer. Een site met info m.n. over sexen is http://www.lavender-waxbill.com/Breeding.html
                Merkwaardigerwijs wordt er niet over de broedduur gesproken.
                Ben je lid van de SCAP?

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                  ooi dat er gekweekt wordt. Gelukkig weer wat meer. Een site met info m.n. over sexen is http://www.lavender-waxbill.com/Breeding.html
                  Merkwaardigerwijs wordt er niet over de broedduur gesproken.
                  Ben je lid van de SCAP?
                  Die site had ik inderdaad ook al bekeken en mij afgevraagd waar de informatie over de broedduur gebleven was...

Nee, ik ben geen lid van de SCAP.

Opmerking

• Japanse nachtegalen en welke andere ?

Hallo,

Heb pas een woonst gekocht, de vorige eigenaar was een vogelliefhebber en in de tuin staan 30 vluchten van 2,5 m x 1 ,125 m met een hoogte van 2 m.
                    Netjes in aluminium zo goed als nieuw. Twintig jaar terug kweekte ik kanaries e.d. ben uiteindelijk door omstandigheden gestopt maar nu ik deze vluchten daar zo zie staan begint het terug te kriebelen. De vluchten zijn rijkelijk beplant met confifeer en dichte struiken.

Ik ben op internet aan het rondsnuizen geweest welke vogels ik daar zou in plaatsen en ben bij de Japanse Nachtegaal terecht gekomen. Waarom de Japanse Nachtegaal ?
                    De vluchten lijken mij ideaal voor hun, beplanting en dergelijke zijn aanwezig.
                    En ik heb gelezen dat het mogelijk is, wanneer de vogels jongen hebben, ze vrij naar insecten te laten zoeken in de omgeving. Nu naast een vrij grote tuin is er ook achteraan een ruime vijver waar zeker insecten zullen vinden. Ik ben voorstander van alles zoveel mogelijk op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten verlopen. Dus een paartje nachtegalen met jongen kan in een paradijs terecht komen. Dus 1 vluchtje heeft zijn bewoners.
                    Nu is mijn vraag, welke andere vogels kan je nog vrij naar insecten laten zoeken en kunnen een goede buur worden van de Japanse nachtegalen.
                    Misschien lijsters, spreeuwen, bruul bruuls, brilvogels of andere vogels van dezelfde klasse als de Jappen ???????
                    Of is het toch mogelijk meerdere paren Japanse Nachtegalen naast elkaar in verschillende vluchten tot broeden te krijgen ??
                    Iemand suggesties ?

Opmerking

• Hallo Geert.
                      Wat een aanwinst zeg al die vluchten. Mooi man.
                      Wat je vragen betreft zou ik eerst de zoekmachine op dit cafe maar eens gebruiken. Er is in de loop van de tijd heel wat over de Japanse nachtegaal geschreven dus dat moet je wel een uurtje of wat zoet houden.
                      Wat het vrij laten van de Vogels betreft zou ik me echter wel eerst bedenken.
                      De tijd dat je ze voor een tientje kon kopen zijn voorbij en je haalt niet zo een, twee, drie een nieuwe vogel in de winkel. Mij lijken ze het mooist achter gaas

Veel succes ermee.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

• Opmerking

• Nachtegalen

Secundo,

Wat een geweldig koppel heb jij toch. Ik zag hier zeer kortgeleden de man ook al eens met wat overgebleven sprieten rondvliegen.
                          M.vr.gr.
                          Wim van der Linden
                          http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Een goed kweekseizoen toegewenst. Ik kijk al weer naar deze rubriek vooruit.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Menig hoofd zal weer op hol slaan met dit bericht secundo.
                              Of dat hun vogels en omstandigheden er klaar voor zijn .....dat is de vraag natuurlijk.
                              Maar goed zo blijven er tenminste discussies ,vragen en problemen bij sommige op dit forum bestaan.

Jij weet wel waar je mee bezig ben zo ondertussen .

mvg

Opmerking

• Gisteren lag er een 2de ei. Vandaag zijn ze beginnen broeden: op dus vermoedelijk drie eieren (ik heb vandaag geen kans gezien om even in het nest te piepen).
                                Misschien volgt er morgenochtend nog een 4de ei??? Zoniet: 3 is ook mooi!

Opmerking

Working...
                                X