Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould met de hand groot brengen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door arickx
    hij/zij is nu dan al vier dagen oud? Dan mag je denk ik al wat hoop krijgen dat het lukt. Ik vroeg me af waar je die warmtelamp dan opgehangen hebt, want het vogeltje is natuurlijk nog te klein om weg te kruipen als het te heet wordt. Het lijkt me moeilijk om de juiste temperatuur te krijgen net waar het vogeltje ligt.
    grtjs
    thermometer erbij misschien? Dan kan je het goed in de gaten houden. Maar niet overmoedig raken nu het al 4 dagen lukt, want bij mij ging het nog mis na 2 week, geen idee hoe dat kwam maar het gebeurde. Dus goed volhouden en blijven voeren, en let erop dat hij niet uitdroogt. Succes!

Opmerking

Indd een thermometer erbij gelegt al heb ik nergens op internet iets kunnen vinden wat de juiste temp. is. Ik heb een deksel half over de schaal heen gelegt zodat hij eventueel uit het licht kan gaan liggen. Ik had gelezen als je te veel vocht toe diend de kans op uitdrogen het grootst is dus ik denk dat we het wel goed doen in die opzicht. Klink stom maar s avonds ligt hij onder mijn trui een uurtje, ook om hem even uit het ligt te houden van de lamp.
      De kleine groeit ook lekker en word al wat donkerder. We houden er elke dag rekening mee dat hij dood kan liggen maar dan hebben wij ons best gedaan.

Opmerking

Op You tube zijn hierover wel wat filmpjes te vinden. Gewoon zoeken bij gouldamadines.
        Jo

Opmerking

Dank je had ik al gezien maar daar zijn ze al wat ouder op.

Opmerking

Gaat wel al mooi vooruit zo.
            Jo

Opmerking

30-10
              Vannacht eruit geweest voor extra voeding en hij was iets beter vanmorgen. Zo'n lamp vergt wel veel van het beestje. Hij mankeerd wat aan een pootje dus ligt hoofdzakelijk op zijn rug. Twee keer uit een nest vallen zal heus wel gevolgen hebben? Vandaag maar extra veel in de hand houden tussen vingers om hem toch te leren op zijn buik te liggen.

Opmerking

je zorgt echt goed voor hem zo te horen! Ik hoop dat ie het red. Als ie wat groter is, dan bedoel ik dat ie al in de veren zit, kun je hem ook buffalotjes gaan voeren, dat is goed voor de afwisseling in voedsel.

Opmerking

Goed zorgen is een groot woord hoor, wij doen ons best, normaal ben ik voor het op zijn beloop laten gaan van de natuur maar deze is zo'n vechter.

Vandaag het nest gevult met nest matriaal ipv keukenrol waar hij weinig grip op heeft, nu heeft hij meer houvast dus kan zijn andere pootje weer gebruiken en leert hij de gewoonte om op zijn rug te liggen niet verder aan. Zo zie je maar al doende leert men.

Opmerking

Hij heeft zijn vechtlust opgegeven. Hij wil niet meer eten. We hebben hem net nog een dwangvoer gegeven maar denk dat de strijd is gedaan. Dit is ook geen doen. Misschien iemand nog een tip?

Opmerking

Jammer ... Jij hebt je best gedaan!

Vannacht / Morgenvroeg maar afwachten ....

Opmerking

1 druppel pure vitamine geven, dit kan hem redden. Zo heb ik een keer een koolmeesje "gered" die niet meer wilde eten. Misschien lukt het zo, anders heb jij je best gedaan.

Opmerking

Tja dat heb ik helaas niet in huis, druppels bedoel je? Mocht hij de morgen halen kunnen we dat gauw halen

Hier zie je goed dat het niet veel meer is;

Opmerking

Gisteravond een bakje water naast zijn nestje gezet omdat ik hier regelmatig over vochtigheid iets lees. En zo'n lamp is toch droog.
                            Vanacht om 3 uur ging m'n wekkertje weer af en ging slaperig naar beneden met het idee dat hij er niet meer was maar ik hoorde een piep en hij heeft zitten eten als een gek. Vanmorgen weer het zelfde, trof weer een kleine pieper aan. Of het door het vocht komt geen idee maar hij is er nog hahahaha.

Opmerking

ja ik bedoel van die druppels vitamine die je normaal door het water moet doen. Maar gelukkig is die er nog. Je moet even opletten dat de lamp niet te dicht op hem staat, zorg voor genoeg afstand.

Opmerking

ik heb dat ook eens geprobeert na 12 dagen legde hij nog het loodje helaas
                                nou hoop dat het jou wel lukt

Opmerking

Working...
                                X