Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zweetziekte of natte nesten een gevolg van een Colibacterie besmetting?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zweetziekte of natte nesten een gevolg van een Colibacterie besmetting?

ik denk dat je vogels resistent geworden zijn voor producten met antibiotica, ik zou stoppen met baytril en yakult, ikzelf heb goede ervaring met roni van comed dit is gebaseerd op natuurlijke producten , ik geef dit een dag voor het kippen en dan 7 dagen lang, sinds ik dit gebruik heb ik geen last meer gehad van e colli, hiervan hadden voorheen mijn putters last en met name de tweede ronde.

Opmerking

Nico, E.coli bestaat uit verschillende stammen.De dierenarts zal een gevoeligheidstest(antibiogram) moeten doen om te bepalen welk medicijn hij voorschrijft.Ik heb zelf goede resultaten behaalt met Para-mix 1 van Travipharma,maar dat is niet meer vrij te koop.Deed 1 mespuntje op 10ml(kleindrinkflesje)van af de geboorte tot ringen.Alleen de besmette nesten.Elke dag nestje vervangen.

Jan.

Opmerking

Ja, dat kan een reden zijn. Punt is echter dat ik jaarlijks wel een paar nieuwe vogels aanschaf. Deze vogels, die nimmer antibiotica gehad hebben, hebben dezelfde verschijnselen. Ben het met je eens dat antibioticum een tijdelijke weg moet zijn. Vind het veel belangrijker de achterliggende oorzaak te vinden.

Opmerking

Hoi Jan,
          Colikil is een antibioticum wat is samengesteld uit meerdere soorten en daardoro zou de werking breed moeten zijn. Ga hem morgen bellen en hem jou opmerking voorleggen. Nesten vervangen doe ik inderdaad ook zeer regelmatig. Ben zelf inmiddels meester in het nestenbouwen. Laat je wete nwat hij ervan vindt.

groet Nico

Opmerking

beste Nico
            verleden jaar heb heb ik in 2 nestjes dit gehad .zelf wist ik niet wat het was maar nestjes waren geel vies nat
            de jongen zagen er niet uit werden gevoerd .
            dus wat ik gedaan heb is nieuwe nestjes gemaakt jongen over gelegd . en om de 2 dagen nieuw nestje gaf.
            en heb een kuur gegeven van esb30%.gedurende 5 dagen .
            met als resultaat dat ik van de 2 nestjes 7 jongen op stok kreeg .moet wel zeggen was er wel optijd bij vroeg stadium . verder kuur ik mijn vogels liever niet maar soms moet je gewoon .

hopelijk gaat het allemaal goed komen en hopelijk heeft u er iets aan.

Opmerking

misschien eens een andere dierenarts raadplegen. er zijn in nederland een aantal goeie, speciaal voor vogels.

dierenarts Oranje uit Zelhem, en Hedwig v/d Horst, zijn de betere.
              Last edited by Ton; 18-02-2015, 18:31.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik heb dat ook elk jaar gehad en dan kreeg ik van iemand een beetje poeder en daarmee moest ik 4 dagen een mespuntje in het eivoer mengen en het was daarna gedaan!
                Natuurlijk vroeg ik ook hoe dat poeder heette en het was FLAGELLAMIXX .

Opmerking

Nico Maat ik heb je een mail gestuurd!
                  Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
                    beste Nico
                    verleden jaar heb heb ik in 2 nestjes dit gehad .zelf wist ik niet wat het was maar nestjes waren geel vies nat
                    de jongen zagen er niet uit werden gevoerd .
                    dus wat ik gedaan heb is nieuwe nestjes gemaakt jongen over gelegd . en om de 2 dagen nieuw nestje gaf.
                    en heb een kuur gegeven van esb30%.gedurende 5 dagen .
                    met als resultaat dat ik van de 2 nestjes 7 jongen op stok kreeg .moet wel zeggen was er wel optijd bij vroeg stadium . verder kuur ik mijn vogels liever niet maar soms moet je gewoon .

hopelijk gaat het allemaal goed komen en hopelijk heeft u er iets aan.
                    @Rudy: dit zal geen colli besmetting geweest zijn, dit is enkel te bestrijden met een anti- bioticum niet met een sulfamide.
                    Het is foutief om te denken dat esb3 30% een 'wondermiddel'is en tegen alle kwalen helpt. Op een forum zijn er dan mensen die die 'raad' dan volgen met alle gevolgen van dien.
                    Last edited by miro; 18-02-2015, 20:59.

Opmerking

beste miro

dit middel heeft mijn dieren arts voor geschreven dus neem ik aan dat het dus wel helpt .
                      ivm colli besmetting heeft de dieren arts het dan mis gehad ?. ik moest van de dieren arts zeker 4 weken kuren met esb30% dit gedurende 5 dagen esb en dan 2 dagen vitaminen dan weer 5 dagen esb enz enz en elke dag alles schoonmaken ook nestjes .
                      heb het voer allemaal weg ge-gooit en alles nieuw gekocht .
                      ben er achter dat het zeker met bedorven voedsel te-maken heeft gehad.
                      en heb alle voer nu vacuum verpakt per 5 kilo .

en kijk mijn dieren arts is een vogel arts .

mvg rudy
                      Last edited by rudyp; 19-02-2015, 13:00.

Opmerking

Rudy,
                        Reeds in het eerste jaar van een dierenarts-opleiding leer je dat een bacterie bestreden wordt met een antibiotica, dit zou uw 'vogel'arts toch moeten weten? Als jij hem volgt laat ik dat volledig aan u over...
                        Back on topic:
                        Nico ik weet niet of ge uw eivoer zelf maakt want dit kan 1 van de oorzaken zijn? Het is belangrijk dat de mogelijke oorzaak gevonden wordt maar daar is het momenteel te laat voor, nu is het belangrijkste dat je de jongen op stok krijgt.
                        Volgende producten hebben een goede werking:
                        Enrofloxoral Drops 10ml/l 10d
                        Trimotoprim-sulfa 7.5% 3gr/l 10d
                        Hopende dat u hiermee geholpen zijt en dat je toch nog jongen op stok kunt krijgen dit jaar.
                        mvg

Opmerking

Rudyp heeft "jou" dierenarts de mest of vogel onderzocht of heeft hij/zij de diagnose gesteld op aanwijzingen die jij verstrekt hebt.

Jan.

Opmerking

beste miro en jan

ik twijfel niet aan jullie hoor maar de dieren arts heeft mij voor natte nestjes esb voor geschreven .
                            en heeft wel mest onderzoek gedaan .
                            dus nu weet ik het allemaal ff niet zal topic blijven volgen .

mvg rudy

Opmerking

@ Nico, hoe is de situatie nu en hoe heb je het aangepakt?
                              mvg

Opmerking

Working...
                              X