Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
uiteraardmoet je voervoorraad goed afgesloten zijn
maar ik vang ze wel met een hoog koffie blik zo,n 50 cm hoog
op dit moment geen last maar heb er wel 10 gelijk gevangen
klein handje voer in het blik ze duiken er in en komen er nooit meer uit
ik probeer ze altijd te leren zwemmen maar zijn wat dat aangaat nogal
hardleers
suc6
uiteraardmoet je voervoorraad goed afgesloten zijn
maar ik vang ze wel met een hoog koffie blik zo,n 50 cm hoog
op dit moment geen last maar heb er wel 10 gelijk gevangen
klein handje voer in het blik ze duiken er in en komen er nooit meer uit
ik probeer ze altijd te leren zwemmen maar zijn wat dat aangaat nogal
hardleers
suc6
ik heb bijna altijd een emmer water voor in schuur staan voor de muizen nooit muizen,ook nooit opgemerkt, toen ik het verhaal hoorde van de diepvrieskist.
ja staan in de schuur, die maar even verzet je raad het al, meer muizen dan vogels de hele winter niets van gemerkt. niets aangevreten,nu 2 dagen gift neer geleg weg in een nacht. maar ik zien geen muis ook geen dode .
vogel voer netjes in afsluitbaare emmers. konijnen voer ook.levens ze dan van geknoeide voer dat op de grond lig van de vogels. ook een blik voer neer gezet zo als de quote geen muis zit er in, laat we maar zeggen dat het gif lekker is ga maar een paar daggen door met gif tot dat ook blijf staan
Ook ik heb helaas last van een muis/muizen.
Nadat ik wat keutels vond heb ik wat grote gifpillen in doosjes weggezet.
Nu is mijn vraag; ik ben 2 weken op vakantie geweest en na die 2 weken viel het me op dat er op 2 plaatsen in mijn schuur ( 4 bij 2 meter) geel zand op een hoopje lag. Ik heb dit terug de voegen ingeveegd en opgeruimd en een dag later lag er weer een hoopje op een andere plek.
Ik ben de afgelopen dagen 2 keer gaan kijken voordat ik naar bed ging en zag een keer een muis in een broedkooi zitten, had hem bijna te pakken met een plamuurmes maar helaas.
Dag later ging ik weer kijken en zag hem langs de tralies en de muur achter de kooien verdwijnen.
Ik heb ondertussen ook 6 klemmen weggezet, 3 met pindakaas en 3 met chocolade pasta.
Vandaag zat er een muis in een klem met chocoladepasta.
Ik hou het nog maar even vol maar moet ik onder de tegels zoeken naar een nest of gewoon het gif en de vallen het werk laten doen.
Als je een gat hebt gevonden kun je daar de tuinslang in steken en vol water laten lopen ,,Er is dan veel kans dat alles wat er in zit verdrinkt ,,of ze komen half verzopen langst een ander gat naar boven en je kunt ze dan gemakkelijk pakken.
Maar met gif en klemmen krijg je ze ook vast wel weg.
Ik heb er ook last van. Klemmen lopen ze omheen, gif gebruik ik niet omdat ik onze katten niet wil vergiftigen. Als ik het ene gat dicht maak, komen ze wel weer door een ander.
Ben nu bezig met een voerbak waar de muizen niet bij zouden moeten kunnen en waarbij er nagenoeg geen mors op de grond komt. Hoop op deze manier het voedselaanbod zo te minimaliseren dat de wel uit de klemmen proberen te eten.
Moet anders maar een keer bij onze zuiderburen op bezoek voor wat muizenlijm
Opmerking