Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ramp muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik had er laatst een in mijn laars

ik wou mijn laars (zo'n groen boeren geval ) aandoen, en er sprong opeens een muis uit...

tot nu toe nog niks weer gezien gelukkig.

ps; de muis was slecht af, hij had een probleem genaamd jack russel
    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

andre.

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
      heb dus nu een schotel met gips en suiker staan en een bakje water er naast je moet toch goedvoor ze zorgen dus nu maar hopen dat die rot besten er aan gaan heb voor de zekerheid ook nog maar wat extra klemmen er bij gezet staan nu 15 klemmen klaar voor die rot muizen
      het moet bloemsuiker zijn, en mengen met gips. samen in een potje de bloemsuiker en de gips, en dan hopen dat ze dorst krijgen.
      met je klemmen moet je chocolade nemen geen kaas. met lijm zodoen: plankje met lijm in smeren zo een 20 op 20 cm. in de midden een stukje lekkere chocolade.

OF : de geneesheer der armen. ( boekje van 1903) zegt :

behoeding der korenzaden tegen de muizen.

Over eenige jaren,een landbouwer der Hebridische eilanden, oneindig te lijden hebbende van de schade door de muizen veroorzaakt, zette onder en boven in iederen zak,alsook in het midden, een drietal stengels wilde munt, de bladeren langs boven keerende. Sedert dien had hij nooit meer een verlies te betreuren. Hij beproefde het-zelfde middel voor de kaas en ander eetwaren waar hij eenen voorraad van had en die door de muizen verwoest waren :hij zette eenige versche of gedroogde bladeren op de te behoeden producten en hij gelukte wonderbaar. Men kan de munt door het moederkruid vervangen.

is van die oude boeren wijsheid. maar zo dom waren ze niet ze

grgr medaar.

Opmerking

op de klemmen heb ik pindakaas werkt zeer goed beter als kaas

Opmerking

Niks werkt beter dan alles opruimen en gif zetten. Als die muizen nu ergens zaad kunnen eten denk ik niet dat ze aan dat mengsel van suiker en gips gaan vreten. Hier aten ze niks van lokaas totdat ik echt alles weg had gehaald wat verder eetbaar was. Daarna waren binnen een week alle muizen dood

Opmerking

Ik ben het met Marx eens. Als je elke dag 10 klemmen vol hebt kan het niet anders zijn als dat je qua eten een muizen-eldorado hebt.
            Mijn advies is dan ook niet op de eerste plaats gif maar alles opruimen...ECHT OPRUIMEN.., stofzuigen zodat je kunt zien waar ze zitten, wat routes zijn en dergelijke en dan veel klemmen zetten(met pindakaas, en elke keer goed schoonmaken zodat de geur weggaat), in jouw geval dus meer als 10., de aanhouder zal dan winnen.

Succces,

peer

Opmerking

Hoi Barend, kijk dan maar eens heel erg goed of je geen ratten hebt. Ik heb hier ook ratten aan het water en die vreten de klemmen leeg. Ze zijn dol op vlees en zeker nu het leven zo hard is in de natuur in dit seizoen.

Ik heb in Amsterdam en hier een muizenplaag gehad en ik heb nog nooit meegemaakt dat er klemmen leeggegeten werden totdat ik ineens ook ratten bij het huis had. Muizen kunnen wel kanibalistisch worden maar dan heb je wel eerst elke dag de klemmen vol want dan zijn ze helemaal hysterisch en vreten ze alles wat ze ruiken. Als je zo nu en dan een muis in de klem hebt en die wordt ineens opgevreten dan vermoed ik ratten.

Opmerking

Kijk, bij mij gingen de klemmen dus echt elk kwartier af Sinds ik gif heb staan dus nooit meer een muis gezien.

Dit was de meest dramatische vangst van 1 val in slechts 2 of 3 uur als ik het me goed herinner.

Opmerking

Marx! Zit net hier lekker te lunchen, kom je met zulke foto's aanzetten...

Ik heb ook wel gehad dat tegen de tijd dat ik de tweede klem geplaatst had, was de eerste al weer afgegaan (met succes overigens).

Nadat ze me ook een paar keer met het lokmiddel vandoor waren gegaan zonder dat de klem afgegaan was heb ik het vastgezet met dubbelzijdig plakband. Werkte goed.
                  Mijn Site

Opmerking

belgen

inderdaad gips gemengd met suiker en bakje water apart en geen last van muizen meer.

Heel oud recept en omdat belgie beetje achterloopt wisten hun dat nog , dus zo dom zijn belgen dus ook weer niet.

Opmerking

Overweging

Met al die hongerige roofvogels in de vrije natuur zou het misschien niet zo gek zijn om al die muizen in de val te lokken en te vangen en daarna uit te leggen in de natuur zodat de rovers er nog wat aan hebben. Geen gif in die muizen dan natuurlijk, ook geen gips.

Wat betreft het kanibalisme onder muizen. Ja komt zeker voor. Het is zelfs zo dat als een muis jongen heeft en doordat er gevaar dreigt van buitenaf dat ie dan zijn eigen jongen op kan gaan vreten. Om te overleven. Gewoon uit instinctief gedrag.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

had vanmorgen weer 11 in de klemmen ik snap niet waar ze zo snel weg komen het is een stenen schuur met beton grond en een dichte dak heb over al gekeken maar kan niets vinden ook alle voer tonnen zijn afgesloten en er wordt om de dag met de stofzuiger gezogen ik hoop dat ik er snel van af ben

Opmerking

Kijk voor de zekerheid de bodems van de voertonnen ook even na. Ze zijn verduiveld slim, die krengen.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

dat is een goeie tip die komen namelijk nooit van hun plaats zijn ze te zwaar voor even wachten op mijn zoon en dan eens kijken

Opmerking

hallo,
                              mocht blijken dat ze aan de onderkant de tonnen in kunnen dan zou ik de onderste laag zaad ook weggooien,als de muizen hier in gepist hebben kunnen heel wat vogels het loodje leggen als ze dat zaad eten.
                              m.vr.gr. Harry

Opmerking

ze kunnen hoog uit onder de voer tonnen zitten die staan op palets maar kunnen er nooit in komen zijn dicht van boven gaat met zeer veel moeite open het voer haal ik er uit door middel van een kraan die je open moet draaien gaat direkt voor 200 kg voer in

Opmerking

Working...
                                X