Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelmarktplaats.nl wordt VogelMarkt.net

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Het is te proberen, al zie ik er persoonlijk weinig heil in.

In feite werkt 'mond tot mond reclame' nog het beste, waarbij opgemerkt dat deze reclame in twee opzichten kan uitpakken!

Goede ervaringen, prima vogels en/of materialen vinden hun weg naar kopers altijd.

In negatieve zin daarentegen mag het opmerkelijk (bijna 'vermakelijk' zelfs) worden genoemd als het gaat om de wijze waarop bepaalde types maar niet in willen zien hoe klein het vogelwereldje eigenlijk is!

Nu is het zo dat er ten aanzien van boefjes en hun praktijken in NL slechts uiterst summier openbaar gepubliceerd mag worden.

Een en ander wil echter niet zeggen dat er 'achter de schermen' geen 'zwarte' lijsten rond gaan!

maar, . . . een openbare punten- of sterrentoekenningssysteem gaat -met name vanuit de laaggekwalificeerde regionen- gegarandeerd voor toestanden zorgen!
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Ik ben bang dat bevriende kwekers elkaar - misschien onterecht - hoge beoordelingen geven. Dat ze niet kijken naar de verzorging van de vogels, maar kijken of het een vriend is.

Opmerking

Verandering is lastig merk ik.

Deze systemen draaien al op hele grote sites en worden daar als zeer waardevol ervaren. Er is geen ontkomen aan. En we moeten in mijn ogen denken in oplossingen ipv in beperkingen.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Zouden de "boefjes" niet gewoon een nieuw account gaan aanmaken als ze een slechte beoordeling krijgen?

Het zal niet altijd in ieder geval werken, er kan misbruik van gemaakt worden. Ook kan iemand onterecht zwart gemaakt worden.
          Maar in algemene zin zal het zeker wel een stimulans zijn voor de verkopers om potentiele kopers eerlijk en respectvol te behandelen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
            Verandering is lastig merk ik.

Deze systemen draaien al op hele grote sites en worden daar als zeer waardevol ervaren. Er is geen ontkomen aan. En we moeten in mijn ogen denken in oplossingen ipv in beperkingen.
            Wat dit te maken heeft met "verandering is lastig" ontgaat mij volledig. Het heeft volgens mij meer te maken met een kwestie gezond verstand en je blind staren op gemakkelijk te manipuleren cijfertjes.
            Om even als voorbeeld een tablet te noemen die volgens de zogenaamde reviews helemaal top is maar in de praktijk een drama, met meerdere terugroepacties.
            Waardevol is het volgens mij alleen voor degenen die echt niet weten wat ze moeten vinden en dan maar af gaan op anderen (een slechtere raadgever is er niet!!).

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
              Wat dit te maken heeft met "verandering is lastig" ontgaat mij volledig. Het heeft volgens mij meer te maken met een kwestie gezond verstand en je blind staren op gemakkelijk te manipuleren cijfertjes.
              Om even als voorbeeld een tablet te noemen die volgens de zogenaamde reviews helemaal top is maar in de praktijk een drama, met meerdere terugroepacties.
              Waardevol is het volgens mij alleen voor degenen die echt niet weten wat ze moeten vinden en dan maar af gaan op anderen (een slechtere raadgever is er niet!!).
              De vele tegenwerpingen zie je vaak bij mensen die moeite hebben met verandering. Dat is heel normaal en zo herkenbaar. Iedereen houdt van vastigheden. Maak dit dagelijks mee in de praktijk en ben er aan gewend geraakt. Het gezond verstand leert nl. al dat het werkt op diverse sites. En wat tegenstanders van een idee (lees verandering) doen is komen met individuele voorbeelden waar niet bleek te werken in casu de laptop. Feit blijft dat de sites er nog steeds gebruik van maken en onderzoek leert dat consumenten gebruik maken van de reviews en cijfers die bij de producten genoemd staan.
              Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

De vele tegenwerpingen zie je vaak bij mensen die moeite hebben met verandering. Dat is heel normaal en zo herkenbaar. Iedereen houdt van vastigheden. Maak dit dagelijks mee in de praktijk en ben er aan gewend geraakt. Het gezond verstand leert nl. al dat het werkt op diverse sites. En wat tegenstanders van een idee (lees verandering) doen is komen met individuele voorbeelden waar niet bleek te werken in casu de laptop. Feit blijft dat de sites er nog steeds gebruik van maken en onderzoek leert dat consumenten gebruik maken van de reviews en cijfers die bij de producten genoemd staan.
                Wat een ge . . .! Alleen maar nietszeggende kreten om zo in te spelen op de psyche van de mens waardoor de meesten zullen denken dat je er verstand van hebt en je gaan geloven.
                Zoals je zelf zegt wordt er gebruik van gemaakt en is er dus (veel) geld mee te verdienen en zal het op alle mogelijke manieren gemanipuleerd worden, zoals dat nu ook al gebeurd met allerlei reviews en beoordelingen. Dit is volgens mij wel het laatste wat we in de vogelliefhebberij moeten hebben.
                Ik stop hierover.

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Dit doen ze, omdat er nog steeds een hoop idioten zijn die de gekste, obscene teksten op het internet zetten. Een vloekfilter haalt er wel een hoop uit, maar is ook makkelijk te omzeilen. Enige vorm van moderatie is dus wel vereist.
                    Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Ik begrijp sommige heftige reacties niet....

De een DENKT dat het wel gaat werken en de ander DENKT dat het niet gaat werken. Ieder heeft zijn eigen argumenten....

Ik DENK dat het een goed idee is om de simpele reden dat ik al jaren bij PayPal en Ebay bestel en die rating erg betrouwbaar blijkt te zijn.

Maar goed, ik zou zeggen; Voer die rating in en degenen die er tegen zijn kijken er gewoon niet naar.... Dat is toch de simpelste oplossing?

Groet!
                      Frank

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk Bericht

De een DENKT dat het wel gaat werken en de ander DENKT dat het niet gaat werken. Ieder heeft zijn eigen argumenten....

Ik DENK dat het een goed idee is om de simpele reden dat ik al jaren bij PayPal en Ebay bestel en die rating erg betrouwbaar blijkt te zijn.

Maar goed, ik zou zeggen; Voer die rating in en degenen die er tegen zijn kijken er gewoon niet naar.... Dat is toch de simpelste oplossing?

Groet!
                        Frank
                        En zo heeft dus iedereen zijn gedachten over wat goed is wat wat werkt.

Waarschijnlijk vinden mensen die afgaan op reviews dit een goed stelsel en voor mensen die niets met reviews hebben niet.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk Bericht

Groet!
                          Frank
                          Je hebt gelijk Frank. Ik zal mensen niet meer proberen te overtuigen. Krijg het idee dat J-T mijn postings als persoonlijke aanvallen ziet. Als dat het geval is dan mijn oprechte excuses.
                          Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Je hebt gelijk Frank. Ik zal mensen niet meer proberen te overtuigen. Krijg het idee dat J-T mijn postings als persoonlijke aanvallen ziet. Als dat het geval is dan mijn oprechte excuses.

Opmerking

@JT, ik begrijp je hierin.

Als wij vogels verkopen dan vraag ik vooraf in de mail al verder.
                              Als het ons niet bevalt, bv diamantduifjes in een kooi, dan gaan we er niet eens mee verder. Wij willen dat een vogel de ruimte heeft om te vliegen.
                              Gelukkig komen bij ons vrijwel altijd mensen die de vogels ook in een (buiten)voliere hebben.
                              Het gesprek gaat dan eigenlijk al automatisch over de winter en beschermen van vogels tegen kou en wind.
                              Ook vragen wij over het voer, niet op een vervelende manier maar gewoon als belangstelling.
                              Ik vraag hen welk voer zij geven, en over grit, sepia, maagkiezel, enzovoort.

Vorig jaar waren er mensen om een koppel vogels te kopen. Zij hebben een kleine voliere met maar een paar vogeltjes, ze zijn goed voor dieren en vogels maar hadden weinig verstand van vogels.
                              Ik heb hen grit, sepia, maagkiezel meegegeven. Dat hadden zij nl niet. En tegelijkertijd uitgelegd waar het goed voor is en afgesproken via de mail nog wat info te sturen.

Die vogels hebben vorig jaar ook een nest jongen goed op stok gekregen bij diezelfde mensen. Leuk is dat. Ooit zijn we zelf ook begonnen met vogels en hebben ook moeten leren wat vogels nodig hebben.
                              Nu staat in ieder boek wat een vogel nodig heeft dus soms verbaas ik me wel over bepaalde punten, maar, in de hoop dat men wil leren en goed wil zijn voor de vogels doen wij het op deze manier, uitleg geven en gratis wat benodigdheden meegeven voor de eerste periode. Met goede uitleg erbij hoop je dan maar dat mensen dat zelf ook gaan kopen als het op is.

Verder hebben wij ook wel jammergenoeg een man gekocht waarvan verkopen zei dat het pop was. Gelukkig verder vertrouwt op onze eigen kennis en anders nagevraagd of opgezocht. Maar, 'veel' verkopers zien graag geld ipv goed informeren en eerlijk verkopen.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Working...
                              X