Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelmarktplaats.nl wordt VogelMarkt.net

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

VM

Onderaan de startpagina van VogelMarktnet staat de knop; "contact". Wat let u om eens de stoute schoenen aan te trekken?

Groet,

Rob.

Opmerking

Wat een mooie site.
      En ook niet zoveel rommel er tussen als op marktplaats.

Opmerking

Misschien wel een goed idee,Ebay voert dit systeem ook.

Gaan zelfs zover als je de regels niet volgt,bijvb ivm betaling/klachten e.d je van de site geweerd kan worden.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
          Steeds vaker kom ik via de aan- en verkoop kwekers tegen. Daar zitten hele goede tussen, maar helaas ook een enkele minder goede. Soms kom je echt schrijnende gevallen tegen. Daar ligt de poep centimeters hoog in de kooien. Is het mogelijk het profiel van de verkoper door de aankoper te laten voorzien van bijvoorbeeld 1 ster voor een slechte verkoper en 5 voor een zeer goede. Dit kan bijvoorbeeld op basis van de (klant)vriendelijkheid, kwaliteit vogels, prijs, schone omgeving etc. Na een bepaalde tijd heeft een kweker bijvoorbeeld 10 5 sterren beoordelingen van diverse aankopers. Dan weet een nieuwe aankoper dat hij met een gerust hart vogels kan aankopen bij deze persoon. Positief effect is dat de verkopers met 1 ster niets zullen verkopen en er in de toekomst alles aan zullen doen om meer sterren te krijgen. Dit komt de verzorging van de vogels in zijn algemeenheid ook ten goede. Dit zouden vogelmarkt en de NBVV toch ook moeten toejuichen.

Opmerking

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het klopt natuurlijk wel dat zo'n eerste indruk niet alles zegt, maar als bij wijze van spreken 10 kopers maar 1 ster geven en bij een andere kweker er 5 zijn, zegt dat toch wel iets over de kweker. Of wat dacht je van een kweker die van de 20 broedkooien de helft gevuld heeft met Japanse Meeuwen? PayPal en Ebay hebben al jaren zo'n systeem en dat werkt prima naar mijn ervaring....

Ik ben het met je eens dat zo'n systeem niet waterdicht is, maar beter enige beoordeling van klanten dan helemaal geen zou ik zeggen....

PS: moet een vogel in de poep zitten om weerstand op te bouwen? Waar haal je dat vandaan?

vriendelijke groet!
            Frank

Opmerking

Dit moet je in mijn ogen juist wel willen. Mensen aansporen om goed te goed te zorgen voor hun vogels en op een juiste manier om te gaan met de aankopers. En wat het niet op stok krijgen van 'simpele vogels' ermee te maken heeft ontgaat mij volledig.
              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Dit moet je in mijn ogen juist wel willen. Mensen aansporen om goed te goed te zorgen voor hun vogels en op een juiste manier om te gaan met de aankopers. En wat het niet op stok krijgen van 'simpele vogels' ermee te maken heeft ontgaat mij volledig.
                  Hier wil ik mee zeggen dat het onzinnig is om punten te gaan geven op onderdelen. Die liefhebber had een voliere die er tip top uitzag maar blijkbaar deed hij toch iets verkeerd, hij kreeg namelijk geen jongen op stok.
                  Als hij dan vogels gaat verkopen en je komt daar, dan zou je die persoon een hoge score geven en dit terwijl hij zelf geen jongen op stok krijgt en er dus iets niet deugt.
                  Bij mij zou iemand met een vuilere voliere en veel jongen dus een veel hogere score moeten behalen. Terwijl jij op die mooie voliere afgaat.

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T Bekijk Bericht
                      Hier wil ik mee zeggen dat het onzinnig is om punten te gaan geven op onderdelen. Die liefhebber had een voliere die er tip top uitzag maar blijkbaar deed hij toch iets verkeerd, hij kreeg namelijk geen jongen op stok.
                      Als hij dan vogels gaat verkopen en je komt daar, dan zou je die persoon een hoge score geven en dit terwijl hij zelf geen jongen op stok krijgt en er dus iets niet deugt.
                      Bij mij zou iemand met een vuilere voliere en veel jongen dus een veel hogere score moeten behalen. Terwijl jij op die mooie voliere afgaat.
                      Als hij niets kweekt valt er ook niets te verkopen of ligt dat nou aan mij
                      Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Als hij niets kweekt valt er ook niets te verkopen of ligt dat nou aan mij
                        Jij verkoopt nooit vogels die je zelf aangeschaft heb?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T Bekijk Bericht
                          Jij verkoopt nooit vogels die je zelf aangeschaft heb?
                          Uiteraard, maar deze krijgen dezelfde verzorging als al mijn overige dieren: een goede.

Echter jouw argument staat helemaal los van het puntensysteem. Als je wat te verkopen hebt eigen vogels of andermans vogels dan moet je goede vogels aanbieden en je goed gedragen naar de koper. De persoon uit jouw voorbeeld zou goed kunnen scoren op verzorging en hygiene, maar slecht op bijvoorbeeld vogel/kweekkennis.
                          Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Tja, ik geloof niet in een puntensysteem. Misschien dat ik het wel ga vertrouwen als alleen mensen met aantoonbare vogelkennis (minstens 20 jaar in het bezit van vogels met de nodige resultaten) de punten mogen verdelen.

Als ik zelf ergens vogels ga halen ben ik altijd een leek en hoor ik alles aan. Aan de hand van mijn kennis en observatie beslis ik of ik een vogel wel of niet koop. Dit staat in feite los van het verhaal van de verkoper. Het verhaal van de verkoper hoor ik aan en ik pas het naar eigen inzicht eventueel toe.
                            Iedere kweker/verkoper heeft zijn eigen manier en zo zijn er dus tientallen manieren om iets voor elkaar te krijgen. De kweekmethode van kweker 1 kan bij hem misschien goed uitpakken terwijl het bij kweker 2 totaal niet lukt op die manier. Heeft kweker 1 dan een verkeert advies gegeven en dus onvoldoende vogelkennis (met een laag cijfer als gevolg)?
                            Observeren en leren om verbanden te leggen is mijn advies aan iedereen!

Opmerking

Misschien is het dan een idee om wel zo'n puntensysteem in te voeren en dat degenen die daar niet in geloven daar gewoon niet naar kijken....

Opmerking

Heb ze al een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.
                                Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Working...
                                X