Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jij schreef: Ja dat is ook wel eens leuk Peter, ik had denk ik de flits er ook uitgehaald

het kwartje is inmiddels gevallen
    ik bedoel de flits uit de camera. (interne flits) weet je wel knopje drukken , en klik , flits omhoog
    en jij bedoelt , de flitslicht vlek op de foto.

wat een invulflits is weet ik wel. maar dat doe ik alleen met mijn losse grote flitser

Opmerking

• reactie

Nu is het duidelijk Peter. Nu de invulflits even zoeken in je camera.

Staat wel in het boekje en anders kan je het wel op internet vinden. Wil je wel even helpen zoeken maar dan moet ik de hele camera naam even weten. In de fotogegevens staat volgens mij niet alles.

Zag dat je een regel toegevoegd had, kijk maar wat je doet.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Nu is het duidelijk Peter. Nu de invulflits even zoeken in je camera.

Staat wel in het boekje en anders kan je het wel op internet vinden. Wil je wel even helpen zoeken maar dan moet ik de hele camera naam even weten. In de fotogegevens staat volgens mij niet alles.
        moet ik even uitzoeken of dat gaat met de interne flits, maar die gebruik ik bijna nooit. meestal de grote losse (flits richtgetal 56)
        dat gaat net even iest makelijker met instellen.bv , 25% van het hele vermogen.

Opmerking

• tip

Wat je ook kan doen en misschien nog wel eens veel mooier resultaat kan hebben is een diffuser op je flitser te plaatsen. Je krijgt dan een veel mooiere lichtverdeling.

Voorbeeld: http://www.tfbattery.cn/product/2870..._Diffuser.html
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Wat je ook kan doen en misschien nog wel eens veel mooier resultaat kan hebben is een defuser op je flitser te plaatsen. Je krijgt dan een veel mooiere lichtverdeling.
            die heb ik een gehad , helaas ben ik die op vacantie verloren.
            toen ik in de winkel kwam voor een nieuwe te kopen , schrok ik wel van de prijs.toen kosten ze nog zo,n € 50-
            maar nu zijn ze een stuk goedkoper,zie ik op internet

ik weet dat ze rusultaaten veel beter en mooier zijn,niet zo,n harde schaduwen en mooi verstrooit licht, wat ten goede komt aan de foto.

Opmerking

• Uit de woestijn van Burgers Zoo, een blauwschubbenkwartel:

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• [QUOTE=Ton Koek;100576]Uit de woestijn van Burgers Zoo, een blauwschubbenkwartel:

Doet me ergens aan denken, maar ik weet niet wat.

Opmerking

• Opmerking

• Een paar foto's van een putterman,zitten gewoon bij ons op de parkeerplaats van mijn werk op het industrieterrein.
                    Dacht al waarom elke dag hetzelfde koppeltje in de leilindes pal boven de geparkeerde auto's op nog geen 3mtr hoogte.
                    Blijkt dat ze een nestje hadden met drie jongen die vandaag zijn uitgevlogen en kunnen al aardig vliegen.

Mvg,
                    Kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

• Ik verveel me nogal , dus ik doe er nog een paar

Opmerking

• Super!!! Kingfisher .erg mooi.

Opmerking

• Het valt me op dat de Goulds ama. goed te fotograferen is .
                          Ik kan op een halve meter benaderen , zonder dat ze weg vliegen
                          maar daar staan de goulds ook wel bekend om, helemaal niet schuw.

deze ging er echt voor zitten

Opmerking

• Mooie putters en mooie foto's er van!
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

• leuke foto's kingfisher,vooral die eerste.
                              val niet mee om ze zo erop te krijgen.

bij de gouldsfoto's valt me op dat het scherpte punt steeds verkeerd ligt, Peter zegt dat het wellicht aan het objectief ligt en quote :
                              Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                              Ik krijg ze orgineel niet scherper, henk , ik denk dat het de kwaliteit van het objectief is.

de wite vlek is idd van de flits , maar dat vond ik wel iets hebben.

maar ik zie op de foto's toch kleine gedeeltes die haarscherp zijn.
                              en kan er dus van deze zinnen geen sprake zijn en quote:
                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                              Dat de foto niet helemaal scherp is komt door het verkleinen, dat heb ik hier ook geleerd. Dus verkleinen en naverscherpen. Dan pas plaatsen.
                              want dan zou alles onscherp moeten zijn op deze foto's, die handelingen zijn niet selectief ( die slaan geen stukken over in de foto,het gebeurt als 1 geheel zijnde dan).
                              waar ik het wel mee eens ben is dat de kwaliteit achteruit loopt met het omvormen van raw naar jpg en bij het plaatsen van bv. hier op forum. ( men zegt dat het niet kan, ik blijf erbij dat het wel zo is).

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                              Maar daar mag je gerust anders over denken.
                              uiteraard zijn het wel gewoon leuke foto's van kleurijke beestjes. en ben ik het met de laatste gequote zin van henk3 eens, want ik ben ook maar een tobbert op fotograafgebied, dus bedenk 1 ding ,ik zeg ook maar mijn mening en mijn mening doet er niet toe.
                              ze noemen mij niet voor niks tobfotograaf in bepaalde kringen.

mvg

Opmerking

• Hoi, Winterkoning

het zou aan de autofocus kunnen liggen,ik zal de volgende de keer eens handmatig scherpstellen
                                dan heb ik meer controle waar je hem scherp wil hebben (Op de ogen). het zou ook kunnen zijn dat ik naar Hans Anders moet voor een nieuwe
                                mischien scheelt dat.

Opmerking

Working...
                                X