Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• reactie

Hee Peter W, hoe kom je aan zo'n witte achtergrond bij die duif? Ik heb het wit wat blauwer gemaakt. En de plaat met 10% verscherpt. En de crop iets aangepast wegens compositie.

De exif van je foto:

Ik zou denk ik van F 18 naar F 11 gaan, ik leid af uit F18 dat het behoorlijk zonnig geweest moet zijn dan.
    De belichtingsafwijking staat op 0,0 die zou ik dan waarschijnlijk zetten op -1 / -1.5 al naar gelang de zonnestand.
    De iso waarde van 400 zou je denk ik in een dergelijk geval veel lager kunnen zetten. In mijn geval kan ik niet lager dan 200 maar dat kan jij wel.
    Als anderen hier ook een mening zouden willen geven, kunnen we misschien weer eens een leermoment beleven.

Mooie natte Aalscholver Ton. Ik zie hem toch liever mooi droog hoor, ha, ha.
    Deze had alleen wel toegekund met een eindstuk van zo'n vuvezela, de snavel is opzichzelf al langgenoeg.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Plaatje maar weer.

Nu maar zien dan wat het deze keer oplevert.

Speciaal voor Broto heb ik deze keer de beide pootjes laten staan.
      Tureluur op beide pootjes:
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• mooie foto henkie
        hier lukt het nog van geen kanten,hahahahahahaha
        gaat wat worden met die nieuwe....gaat wat worden
        het lijkt wel een mitireur (goed geschreven?) en nog geen 1 goed hahahahaha
        mvg

Opmerking

• Hoop dat je een andere verzekeringsmaatschappij hebt als ik anders moet ik weer gaan meebetalen (premieverhoging) voor een ander zijn driftbuien!
          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

• Wk, dank je, ik vind um zelf ook mooi.

Het is volgens mij mitrailleur. Dat mis ik in mijn camera die all servo. Maar dat ligt aan de AA batterijen en het fotograferen op raw. Trekt eigenlijk wat teveel stroom uit die dingen.

Nou ik ga weer weg.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• tijgervinkje

toch een mooi vogeltje om te zien, vind ik,vooral die mooie rode ogen en snavel

Opmerking

• Hoi, Henk

ik denk dat ik mijn belichting op de duif heb gemeten, dan wordt de achtergrond meestal overbelicht , ik heb er zelf niks aan gedaan, wat correcties betreft.en ik dacht dat hij op vol automatisch stond, wat ik normaal nooit doe. altijd manuel, alleen nou ff niet.

Opmerking

• [QUOTE=P.Wijlaars;99364]toch een mooi vogeltje om te zien, vind ik,vooral die mooie rode ogen en snavel

Ook al wat gekweekt ?

Ben ook in bezit van een koppel, fluiten doen ze maar niet hele liedjes denk ik.

Zo een felle rode snavel heeft mijn pop niet, denk ook niet dat ze broed rijp is.

Man wel, die zit soms achter haar aan, maar de pop is telkens weg dan.

grts

Opmerking

• [QUOTE=bert3660;99366]
                    Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                    toch een mooi vogeltje om te zien, vind ik,vooral die mooie rode ogen en snavel

Ook al wat gekweekt ?
                    Hoi,Bert

Hellaas nog niet, het schijnt ook niet mee te vallen om er mee te kweken.ik laat ze lekker hun gang gaan ,lukt het ,harstikke fijn, lukt het niet , jammer dan

een groot verschil tussen man en pop zie ik nog steeds niet, de man en pop hebben allebei zo,n felle rode snavel
                    maar ik weet wel zeker dat het een koppel is , de man wil niet zijn rode kleur krijgen, ik weet niet hoe dat komt.
                    maar de man fluit wel,een eigenaardig deuntje.

Opmerking

• Opmerking

• Hoi, WK
                        ik heb idd de scherpte op de ogen afgesteld, dat de vogel bij de poten niet scherp is komt dat ik een klein diafragma gebruikt heb, dan krijg een heel
                        geringe scherpediepte,vandaar dat de vogel niet overal scherp is. en het heeft nog meer factoren, bv hoeveel je inzoomt
                        maar omdat ik de foto heb gemaakt buiten de voliere , moet dit wel,anders krijg je het gaas op de foto, dus gebruik ik een diafragma van F2,8 of F4
                        Hoe kleiner getal is een grote opening en hoe groter getal is een kleiner opening,
                        .............................
                        De foto kan idd nog scherper,maar in dit geval heb ik autofocus gebruikt,omdat de tijgervink een zeer bewegelijk vogeltje is,dan ben je net even wat sneller
                        ik denk als je handmatig scherp stelt wordt de foto scherper.
                        bij autofocus pakt de camera altijd het gemiddelde.

Opmerking

• @ broto ,M stand met deze camera is veel moeilijker dan met die andere.(wereld van verschil de 50 of de 450).
                          Mooie he zo'n 50 , volgende week vakantie, heb ik een zee van tijd , dus......................
                          vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

• Opmerking

• Hallo WK. Vergeet niet dat alleen een goed kwaliteit body niet voldoende is. Een mooie 100-400 f4.5-5.6 USM lens erop maakt prachtige vogel (en natuurlijk andere) foto's. Anders dan eerst maar weer een paar van "die makkelijke" Jappen kweken om er voor te betalen. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• goede morgen kees uhh middag uhh avond, nacht wellicht ?

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                                Hallo WK. Vergeet niet dat alleen een goed kwaliteit body niet voldoende is. Een mooie 100-400 f4.5-5.6 USM lens erop maakt prachtige vogel (en natuurlijk andere) foto's.
                                klopt helemaal ,gelukkig zat die lens er niet op toen die andere was gaan vliegen, dus die lens heb ik gelukkig nog.
                                er is wel iets raars met die lens 100-400 van mij, hij/zij kan alleen vogelfoto's maken,al het andere gaat niet

de lens die er wel op zat moet eerst nog ff drogen ,en wellicht kan die ook de prulliebak in ,nou ja het zal allemaal wel ,we zien wel.

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                                Anders dan eerst maar weer een paar van "die makkelijke" Jappen kweken om er voor te betalen.

Opmerking

Working...
                                X