Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• die koolmees is erg goed zeg. mooie matte kleuren

Opmerking

• Bij de buurman in de tuin
      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• ik wist niet dat die in de buurt van Utrecht zaten....

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          ik wist niet dat die in de buurt van Utrecht zaten....
          Volop, op de heuvelrug

Opmerking

• Koolmees

M.v.g.
            Danny
            Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• Je had je koolmees rechter voor je lens dan ik en ook dichterbij waarschijnlijk.
              Je camera kan best veel iso aan zo te zien. Wel wat ruis in de achtergrond maar kan nog wel wat weggewerkt worden. Gebruik je meestal sluitertijdvoorkeuze en wat is daar je reden voor als ik het vragen mag?
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Je had je koolmees rechter voor je lens dan ik en ook dichterbij waarschijnlijk.
                Je camera kan best veel iso aan zo te zien. Wel wat ruis in de achtergrond maar kan nog wel wat weggewerkt worden. Gebruik je meestal sluitertijdvoorkeuze en wat is daar je reden voor als ik het vragen mag?
                Henk,

Deze plaat is genomen vanop zo'n +/- 8 meter, schat ik ruw.

Als ik de ruis op de achtergrond wegwerk, komt het de scherpte van deze koolmees niet ten goede. Met mijn nabewerkingsprogramma kan ik dit verder niet corrigeren. Er zullen wel betere programma's bestaan.

Waarom steeds de sluitertijdvoorkeuze (TV)? Tja, eigenlijk moeilijk te beantwoorden. Een toevaltreffen? Of iets van "wat je best beheert, gebruik je meest." Mijn foto's vind ik best geslaagd in deze stand en in mindere mate op de AV-instelling.

Ik sta open voor ieder opbouwende commentaar of kritiek, alhoewel deze laatste hier heel beperkt is. Dit mis ik wel een beetje.

Zoals een goede leerling, leer ik graag bij ...

M.v.g.
                Danny

Opmerking

• Koolmeesje

Goede morgen allen.

Groeten
                  Danny

Opmerking

• leuke foto's weer.

Danny,
                    hou je maar vast aan Henk3 dan komt het allemaal wel goed.
                    mvg

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny1
                      Henk,

Deze plaat is genomen vanop zo'n +/- 8 meter, schat ik ruw.

Als ik de ruis op de achtergrond wegwerk, komt het de scherpte van deze koolmees niet ten goede. Met mijn nabewerkingsprogramma kan ik dit verder niet corrigeren. Er zullen wel betere programma's bestaan.

Waarom steeds de sluitertijdvoorkeuze (TV)? Tja, eigenlijk moeilijk te beantwoorden. Een toevaltreffen? Of iets van "wat je best beheert, gebruik je meest." Mijn foto's vind ik best geslaagd in deze stand en in mindere mate op de AV-instelling.

Ik sta open voor ieder opbouwende commentaar of kritiek, alhoewel deze laatste hier heel beperkt is. Dit mis ik wel een beetje.

Zoals een goede leerling, leer ik graag bij ...

M.v.g.
                      Danny
                      Ok, goede reden denk ik. De plaatjes, daar gaat het per slot van rekening om.
                      Er zijn meer wegen die naar Rome leiden immers.

Wat betreft de ruis in de achtergrond, tip: selecteer alleen de vogel en keer de selectie om, daarna ruis beetje reduceren.
                      Je foto's zijn helemaal niet verkeerd. De laatste van de 2 van vanmorgen vind ik wel de mooiste, al mag het meesje jouw nog wel iets meer aankijken naar mijn idee.

Open staan voor opbouwende kritieken etc. vind ik een goede instelling. Dat mag van mij ook wel een "onsje" meer zijn.

Ben je toevallig bij een fotoclub Danny? Er kwam wat voorbij schieten via G.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                        Danny,
                        hou je maar vast aan Henk3 dan komt het allemaal wel goed.
                        mvg
                        Nou wk, andersom kan ook nog wel eens resultaat opleveren.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny1

M.v.g.
                          Danny
                          Nog even terugkomen op de achtergrond in bovenstaande foto.

Kijk eens of je verschil ziet?

1. vogel geselecteerd + pootjes en het stukje daar tussen + waterbakje.
                          2. selectie omgekeerd, ruis sterk gereduceerd.
                          3. selectie opheffen.
                          4. stukje tussen de pootjes geselecteerd en apart de ruis gereduceerd met dezelfde waarde als voorheen.
                          5. oogje geselecteerd en de belichting iets opgelicht.

Aan de vogel zelf is verder niks gebeurd.

Ben benieuwd naar de reacties.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• doe dat ook eens bij deze 2 henkie ( als je wil uiteraard) :

gr

Opmerking

• Ik vroeg mij gelijk af of dat nu wel zo nodig was met deze mooie platen.

Toch maar aan je wens voldaan, echter iets anders dan voorgaande foto van Danny gedaan.

1. vogel geselecteerd compleet met zitplek, selectie omgekeerd - licht ontruist
                              Sterk ontruisen is in deze niet mogelijk omdat je naam in het grote vlak staat. Deze zou niet meer leesbaar zijn als ik nu sterk ga ontruisen.
                              2. selectie opheffen, kleine delen even selecteren en met dezelfde waarden ontruisen.
                              3. oog geselecteerd en iets opgelicht, eigenlijk niet zo nodig.
                              4. nog een paar kleine dingetjes gedaan in roodborstfoto, zoek ze maar op.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                                Ik vroeg mij gelijk af of dat nu wel zo nodig was met deze mooie platen.
                                Yup is zeker wel nodig (alleen ik kan het niet ) .

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

Sterk ontruisen is in deze niet mogelijk omdat je naam in het grote vlak staat. Deze zou niet meer leesbaar zijn als ik nu sterk ga ontruisen.
                                maak niet uit , doe maar gewoon
                                naam erbij zetten is als het signeren van een schilderij ,is de laatste handeling van bewerken die je doet eraan. ( ben ik dus altijd vrij snel mee klaar hahahahaha).
                                thanks

ps:
                                weet je wat henkie doe het maar via de mail als je wilt ( hoef niet hier op cafe).

Opmerking

Working...
                                X