Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
echt niet gemept henk3?
nou dat had ik wel gedaan hoor, wat een foeilelijk beest zeg.
maargoed ik zie dat jij weer avontuur genoeg beleeft hebt de laatste tijd hahaha , nog mooie vogelplaatjes? ik vind het een beetje inkakken deze topic.
(oi of jij ben weer zo snel als het licht of ik ben weer zo traag als dikke stront ,ik zie dat je inmiddels en nog alweer ook een mooie plaat heb geplaatst , dank je wel henkie,laat ze maar komen hoor.)
ik kan echter en nog helaas ook nog steeds niet voldoende uit de voeten.(is toch lastig hoor, het zou maar mooi weer zijn en naar buiten willen).
mvg
Opmerking
-
Nog plaatje dan.
Nee echt niet gemept, zonde van zo'n mooi sieraadje.
Plaatjes in overvloed wk.
Vorige even aangevuld, anders klopt de serie niet.

Ik ga de hele serie ook niet plaatsen. zijn er zomaar 50 of 60, ha, ha.
Ik moet nodig weer naar het nest toe. De jongen beginnen te fladderen. Maar ik kan ff niet uit de voeten. heb geen vervoer meer, ding heeft me laten staan onderweg. Denk deze week ander vervoer te hebben. Werd me te duur om te laten repareren.
Wk, thuis proberen te fotoshoppen. Zit waarschijnlijk zat. Ik heb een grauwe vliegenvanger onder mijn afdak, nestelt in een halfopen tropenkastje. Net vlak bij de schutting deur. Zenuwachtige beestjes zijn het. Ook wel aandoenlijk.
Opmerking
-
Hier zit ie, op een paar meter afstand.

Dit nestkastje heb ik zomaar een keer opgehangen, er hangt ook nog een heel klein berkenkastje. Daar slapen wel eens vogeltjes in maar meer nog niet.
Dit is de 2e keer dat ik grauwe vliegenvangers onder dit afdak heb. Het is tevens mijn "terras". Ook nog lastig ook met die vogels daar.
O ja, er liggen 5 mooie eieren in het nest.
Opmerking
-
Zou ik wel willen hoor, maar volgens mij klopt hetgeen WK vertelt volledig.Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
maargoed wellicht kan secundo hier wat uitgebreider op door borduren ..............of niet, hahaha
make mij niets aus i.i.g.
mvg
Voor de rest ben ik niet echt thuis in de wereld van de gedomesticeerde ganzenrassen en al helemaal niet in de rasstandaard vereisten.
Ik heb enkel 'wilde' eenden en ganzen: net zo makkelijk omdat je bij deze soorten kruisingen er meteen uithaalt.
Opmerking
-
reactie
Je hebt natuurlijk wel een puntje, die paar meter moet je zien als een meter of 3. Vogel is natuurlijk benaderd op de juiste manier, met een boogje en erg rustig. Op statief ook nog. Is ook meteen de laatste hoor. Misschien dat als ze gaan voeren dat ik het nog even bekijk. En anders maar niet. Ze zijn flitssnel. Maar straks met voedsel zoeken zullen ze dat ook in de tuin doen. Daar heb ik helaas de zon meestal tegen. Ik zie het nog wel.
Bij het minste of geringste "gevaar" zijn ze weg van het nest. Maar ze komen zo terug. De vorige keer dat ze hier broeden was dat vlak naast mijn achterdeur, je kan begrijpen dat ie om de haverklap van het nest ging. Soms ook bleef ie op het nest zitten. Ik had toen wel eens het idee dat ze meer van het nest waren dan er op. En toch is er toen 1 jong uitgekomen en uitgevlogen, ondanks dat het nest toen op de uitlaat van de geiser gebouwd was. Ik snap nog niet dat er nog 1 uitgekomen was destijds. Hete bedoening moet dat geweest zijn.
Opmerking
-
ook kunnen halen en waar jij goed foto's kan maken van een ( in mijn ogen) hele mooie soort.
als jij het juiste voedsel voorschotel dan kan het op meerdere manieren voor beide partijen mooie dingen opleveren.
ik bedoel zij volop krekeltjes (etc.) voor zichzelf of voor hun jongen en jij wat mooie plaatjes............win ,win situatie.
succes met platen.
mvg
Opmerking
-
plaatje maar weer dan.
Wk ik snap het wel, geen punt.
Dat lokken met voer heb ik pas ook gedaan met andere vogeltjes. Ha, ha, erg leuke ervaring. Komt t.z.t. wel aan bod.
Deze map had ik even over het hoofd gezien. Zal er nog een paar uit plaatsen.
Scholekster:

Witte Kwikstaart op weidepaaltje met daaraan prikkeligdraad:

Ooievaar komt met nesthooi in de snavel aanvliegen:
Opmerking
-
Opmerking
-
Opmerking
-
mvrgr
Piet
Opmerking