Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
die lepelaars ...dat heb je weer mooi voor elkaar hoor.
mooi laag standpunt, scherpte en compo, subliem maar en die maar is er altijd , kan het zijn dat ik het goed ziet dat niet alle foto's even recht zijn?
waterlijn !
kan zijn dat ik er falikant naast zit hoor (gezichtsbedrog) ,maar dan hoor ik het graag want dan ga ik morgen ff bij de pearl langs
groetjes
ps: ik was maar wat graag weer met je mee gegaan maar het zit er ff nog steeds niet in. (komt wel,zit aardig op de weg terug inmiddels).
Zonder woorden ga ik er dan wel vanuit dat we in deze rubriek eigen fotomateriaal plaatsen. Als je foto's wilt "lenen" dan beter de originele URL plaatsen.
Zonder woorden ga ik er dan wel vanuit dat we in deze rubriek eigen fotomateriaal plaatsen. Als je foto's wilt "lenen" dan beter de originele URL plaatsen.
alleen bij de op leeftijd zijnde gent ( gent is dus het mannetje) is de knobbel zwaar ontwikkeld, bij de gans ( gans is dus het vrouwtje) is deze dus sowieso al bijna niet zichtbaar/minder ontwikkeld .
echter is het zo dat door foutieve teelt (ook bastarisering komt vrij vaak voor )de knobbels aan het verdwijnen zijn bij de genten en ganzen , de snavels te klein aan het worden en het gehele lichaam word te klein.
men dient te weten dat de knobbelgans een oud chinees gecreerd ras is , wat dus betekend als men niet volgens de raskenmerken specifiek fokt er dus de kenmerken langzamerhand aan het verdwijnen zijn en meer en meer naar het uiterlijk van de wildvorm gans gaan.
dit verhaal is mij zo mede gedeeld ( na navraag) ,en ik neig toch zeer sterk te geloven dat dit de waarheid is.
en als link werd mij den deuze op gegeven,waar men ook verder zou kunnen opzoeken in de ras standaard eisen van deze soort.
Bij het binnenstappen van de woning liet ik gisteren de deur open, (mooi weer wel) komt er ineens een gek beest met veel kabaal achter me aan vliegen en valt op de grond in mijn keuken. Geen idee wat het was, ik dacht aan een dikke hommel. Niet dus.
Deze had ik nog nooit gezien en een beetje voorzichtig heb ik hem/haar op mijn vliegenmepper gebalanceerd en buiten gelegd. Foto geprobeerd te maken. 2 x een klikje en weg was ie weer.
Denk dus dat het de Goudkever is.
Voor de goede orde, ik heb het beest dus niet gemept met de vliegenmepper!
Opmerking