Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw van mijn nieuwe voliere

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Misschien kun je dat beter aan mij vragen? Want ik ben toch degene die dit gaat doen? Ik ga 2 rollen gaas gebruiken van 1,5 meter. Ik ga 1 rol van 25 meter gebruiken van 2 meter. Dat moet omdat ik een aantal plaatsen heb waar het gaas breder dan 1,5 meter moet zijn. Wat ik dan doe is het gaas op maat knippen. Dat kan nl ook gewoon. Slim he? Dat is wat ik altijd gedaan heb. In gaas zit geen randdraad en tussendraden en een reep gaas korter knippen doet niks met de stevigheid. Tenminste niet met het gaas wat ik ga kopen. Dat is nl gewoon op maar te knippen.

Op de delen die ongeveer 1,4 meter uit elkaar liggen span ik gaas van 1,5 meter. En wat er uitsteekt knip ik af.

Hoop dat het zo duidelijk is? Want ik neem aan dat je begrijpt dat je gaas gewoon kunt knippen en niet zoals het van de rol komt hoeft te gebruiken.

Of ben je het er niet mee eens en vindt je dat gaas knippen not done is dan hoor ik het wel weer.

Ik heb dus de constructie niet aangepast aan het gaas maar pas het gaas aan aan de constructie. Daar heb je heel mooi gereedschap voor. Om gaas op maat te knippen.

Verder hoef je je geen zorgen te maken over ontsnappende vogels. Ik heb vaker een vogelkooi, voliere of vlucht gebouwd. En er is nog nooit een vogel weggevlogen door gaten die ik erin had gelaten omdat mijn gaas niet precies op maat uit de winkel kwam. Of denk je dat ik gewoon een hoek open laat omdat het gaas te kort is? En dan denk, ach, dat gat vinden de vogels vast en zeker niet....

Hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is en ik sta al te popelen om je volgende bezwaar te horen. Ben erg benieuwd want stoppen zit er duidelijk niet in.

Wat zijn dit voor rare stellige uitspraken? Zijn dat wetmatigheden tegenwoordig? Bij mij in elk geval niet want ik knip gewoon het gaas op maat. Hoe makkelijk.
    Last edited by Marx; 01-11-2015, 13:08.

Opmerking

O ja, als het je gerust stelt. Op het dak komen de rollen aan 1 stuk. 1 rol van 1,5 breed en een rol van 2 meter breed. Dat past precies. Dat gaas krijgt op jouw advies 3 staaldraden als ondersteuning tegen doorzakken en als extra gewicht dragers zodat vrijwel om de meter een ondersteuning zit tegen sneeuw. Dat schijnt prima te werken als extra ondersteuning. En ik vind het mooier dan een balkenconstructie. Ik wil geen raamwerken want dat vind ik niet mooi. Staaldraad op spanning werkt hetzelfde.

Opmerking

Jammer dat je een beetje in je vleugel lijkt te zijn geschoten Marx (al hoop dat je daar niet op reageert)
        Als bouwvakker was het mij ook niet helemaal duidelijk wat bijvoorbeeld de onderlinge afstand tussen de palen en de liggers enz. zou zijn, dus ik denk dat ik een aantal vragen over de constructie wel begrijp.

Mag ik vragen waar de staaldraden komen? Wordt de constructie dan niet naar elkaar toe getrokken?

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
            Jammer dat je een beetje in je vleugel lijkt te zijn geschoten Marx (al hoop dat je daar niet op reageert)
            Als bouwvakker was het mij ook niet helemaal duidelijk wat bijvoorbeeld de onderlinge afstand tussen de palen en de liggers enz. zou zijn, dus ik denk dat ik een aantal vragen over de constructie wel begrijp.

Mag ik vragen waar de staaldraden komen? Wordt de constructie dan niet naar elkaar toe getrokken?

Opmerking

Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, het zijn volgens mij goed bedoelde vragen. Dus ook zodat de vragensteller er iets van zou kunnen begrijpen.
              Dit met het oog op het beste resultaat voor jou!
              Als jij het niet begrijpt, maar de timmerman wel, dan is er toch niks aan de hand en komt het vast wel goed.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
                Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, het zijn volgens mij goed bedoelde vragen.
                Zo ervaar ik dat anders niet Maargoed, ik ben niet de enige die dat goed bedoelde niet zo ziet. Elke keer als ik iets uitleg komt er wat anders. Tot aan ladingen sneeuw van een kale boom???, een badschaal die niet geschikt is omdat het een waterpartij zou moeten zijn????, kippen die niet bij vogels zouden kunnen (waarom? Een kip is ook gewoon een vogel zover ik weet...), een dak dat zou instorten en als dat het dan niet is dan is het wel weer wat anders.

Als ik iets goed bedoel maar een ander ervaart dat duidelijk als niet prettig dan stop ik.

Om een knuppel in het hoenderhok te gooien, ik had vroeger altijd kippen bij mijn vogels. Als kind. Houtduiven, eksters, kippen, stadsduiven en groenlingen in een voliere samen. Later zaten daar ook valkparkieten, grasparkieten en kanaries bij. Bij Europese eksters dus. En bij legkippen.

Omdat ik als kind dacht dat dat wel kon deed ik dat en er was niemand in mijn omgeving die kennis had of mij in de gaten hield. En geloof het of niet, die dieren waren kerngezond. Ik kreeg zelfs jonge parkieten terwijl die dieren bij een koppel Europese eksters gehuisvest waren. De duiven konden niet broeden want hun eieren werden opgegeten door de eksters. Er ging best eens wat mis en goed was dat natuurlijk verre van. Maar de dieren waren wel gezond voor de jaren dat ik ze had.

Ik ga niet zeggen dat dat goed is maar dat het onmogelijk is is dus niet waar. En om er nog een in te gooien, ik ken iemand met kippen, konijnen en kanaries in een voliere. Kanaries kweken als muizen. Onderin zitten hele tomen kippen. Ook niet ideaal want ik vind het te krap daar.

Ik ben de laatste die dat promoot of adviseert maar ik hoef ook niet te horen dat iets niet kan als ik weet dat het wel kan. Kippen kun je netjes ontwormen en behandelen als vogels. Geen punt verder.

Ga me er niet op aanvallen want ik was 10 jaar toen ik die voliere had.

Hier wordt nu echter alles anders. Slechts 4 kleine kippen in deze ruimte met alleen vruchten en insecteneters dus geen putters en andere kwetsbaarheden. Ik denk dat dat kan. Ik ga ook proberen te bewijzen dat dat geen enkel probleem is en als het niet lukt dan ga ik een keer op mijn bek. Lig ik ook niet wakker van en dan gaat de schuif dicht en zitten die dieren apart. Ruimte zat. Maar ik ben nu wel erg gemotiveerd om deze stelligheden eens lekker te gaan weerleggen met een nest Jappen. Dat smaakt me nu echt naar meer. Want dan maak ik een foto van een nest Jappen met een kip eronder en open ik een topic voor Josly.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht
                  Ik denk dat ik Josly maar een keer uitnodig als alles klaar is.
                  mag ik ook komen .......

verder mijn advies: lekker doen wat jij denkt dat goed is.

voor de rest, laat het los.
                  Last edited by Ton; 01-11-2015, 18:43.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Van dergelijke materie ben ik wel van het een en het andere op de hoogte.

Kun je dan zonder google even uitleggen om welke specifieke kippenziektes ik me druk moet maken? Die dan dus wel naar nachtegalen overdraagbaar zijn en die kippen dan volgens jou altijd bij zich dragen?

Want ik neem aan dat je begrijpt dat ik de kippen ontworm, behandel tegen parasieten en op dit moment woont er een mussenkolonie bij de kippen van meer dan 150 stuks. Kerngezonde mussen. De hele dag vliegen ze in en uit het tuinhuis met voer. Deels een van de redenen om de voliere te bouwen en een apart mussenvoerstation te maken. Wij dachten dat de mussen onze kippen eens een keer ziek zouden kunnen maken. Maar jij zegt dat het andersom is.

Josly, ik weet dat je dit not done vindt. Je haalt er nu werkelijk alles bij om dat duidelijk te maken terwijl het al duidelijk is. Straks kun je mij verantwoordelijk houden voor de verplichte vergunningen lees ik. Prima, doe je best. Ik type nu met een lach want ik begin het lachwekkend te vinden.

Ik ben er van overtuigd dat je zo weer met wat komt. Ben alweer nieuwsgierig wat het volgende argument is. Straks ga je nog beweren dat ik de vogelhobby ten gronde richt....wacht even, eigenlijk beweer je dat nu al.
                    Last edited by Marx; 02-11-2015, 08:15.

Opmerking

Waarom word mijn reactie weggehaald? Je mag met mooie woorden wel eindeloos zeveren. Omdat ik zeg waar het op staat, word mijn bericht verwijderd????

Opmerking

Ik stop er dan nu ook maar mee want dit gaat nergens meer heen. Deze keer definitief. Als er reacties weggehaald worden en meneer mag mij zo ongeveer het ten gronde richten van de vogelhobby en het slecht verzorgen van dieren in de schoenen schuiven dan hoeft het van mij ook niet meer

Verder is het inmiddels ook wel erg oninteressant geworden aangezien er nu echt alles bij wordt gehaald zonder enige onderbouwing.

Nogmaals, ik post misschien wel weer een keer wat over die voliere maar voor nu is dat allemaal zinloos omdat meneer er als een vlieg op stront bovenop duikt. Dat zou dan goed bedoeld zijn maar ik vind het meer nogal zware beschuldigingen en aannames. Echt lollig vind ik het ook niet meer zo.

Dus Josly, succes ermee. Wat je bereikt hebt is dat ik er geen updates meer over plaats en dat ik nog steeds precies ga doen waar ik achter sta. Een fijne dag gewenst en succes!

Opmerking

Last edited by Marx; 02-11-2015, 16:08.

Opmerking

Opmerking

Ik vind het trouwens helemaal niet moeilijk om deze mooie hobby te beoefenen. Het is denk ik net zo moeilijk als je het jezelf wil maken Josly.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Joog Bekijk Bericht
                                Waarom word mijn reactie weggehaald? Je mag met mooie woorden wel eindeloos zeveren. Omdat ik zeg waar het op staat, word mijn bericht verwijderd????
                                opbouwende reactie te plaatsen, dan zal die blijven staan

Een poging van mij:
                                Ik denk dat Josly uit wil gaan van een zekere optimale situatie mogelijk zelfs tot in perfectie uitgevoerd.
                                Dit soort van perfectie (uit willen sluiten van risico's) zie je volgens mij terug in vele takken van "sport".
                                Mocht ik het goed of fout hebben, dan hoor ik dat beide keren graag.

Op europees niveau denkt men alles in regeltjes te kunnen en moeten gieten, iets waar sommige mensen houvast aan lijken te hebben en dit dus ook geaccepteerd hebben en zelfs in volle overtuiging uit willen dragen.
                                Persoonlijk denk ik dat er zeker een streeflijn moet zijn, maar het verplichte karakter staat mij in zekere mate tegen.
                                Voor wat er nog van een democratie mag resten in europa mag ieder die het wil het, wat mij betreft, leren door ervaring.

Opmerking

Working...
                                X