Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw van mijn nieuwe voliere

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Thanx, ben niet zo goed in dat laten gaan. Maar je hebt gelijk. De tip over het dak neem ik mee en verder vertrouw ik gewoon op mijn eigen gevoel over de kooi en de vogels en combinatie. Bij deze. Dank voor je opmerking.

Opmerking

Vooral die laatste regel van Bob even laten inzinken Marx. Gewoon lekker genieten van je hobby.

succes ermee.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
        Vooral die laatste regel van Bob even laten inzinken Marx. Gewoon lekker genieten van je hobby.

succes ermee.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
        Ik heb besloten het er maar weer even helemaal bij te laten. Bedoel je dat?

Te ingewikkeld en teveel gedoe zo. Te oud voor.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Dat is inderdaad jammer. Helaas zijn er altijd mensen die kritiek hebben op een ander zijn doen en laten, maar zelden opbouwende kritiek.

groetjes fons
              Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
              uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Wat ben jij een klein kind Josly. Je verziekt mijn topic en dramt maar door om.het drammen. Je wilt weten hoe de nachtegalen baden? Wat dacht je van een schaal water? Of denk je dat ik er een vijver in moet maken? Of misschien een bergketen uit China? Met een rivier erin? Denk je nu werkelijk dat Japanse nachtegalen een beek nodig hebben? Ik heb E altijd schalen water gegeven en daar waren ze best blij mee.

Verder staat dat al aangegeven dus hou op te zeuren en te zeggen dat ik niet antwoord

Badschaal. Dat is voldoende. En ik en vele anderen met mij hebben die vogels succesvol gehouden zonder "waterpartijen" Want hoe wil je de waterkwaliteit daarvan goed houden? Doe mij maar een flinke schaal die ik 2 - 3 keer per dag kan uitschrobben en verversen.

Wat is je probleem precies Josly? Want ik begin het lachwekkend te vinden. Je leest niet, dramt en vraagt naar de bekende weg. Zonde. Je bijdragen kunnen heel constructief zijn maar het is wel de toon die de muziek maakt kerel.

Opmerking

Ja, er staat was in eerste instantie voor de kippen. Wat jij daar van maakt is puur aannames. Aannames doen is erg dom. Vragen stellen en lezen is slim. Kleine hint.

Opmerking

wat een gedoe zeg.
                    gewoon doen zou ik zeggen Marx. je hebt niemand nodig om te doen wat je van plan bent ,en zeker ene josly niet. het ziet er goed uit en je hebt wel enige ervaring me dunkt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht
                      Ja, er staat was in eerste instantie voor de kippen. Wat jij daar van maakt is puur aannames. Aannames doen is erg dom. Vragen stellen en lezen is slim. Kleine hint.
                      Lees mijn laatste bericht nog eens.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                        Lees mijn laatste bericht nog eens.
                        Ik begrijp wat je zegt. Maar ik vind het niet haalbaar om te negeren. Er worden dingen gezegd die gewoon niet kloppen. Er wordt beweerd dat ik dat dan ook zelf nog zo zou zeggen. Als ik zeg dat de kooi in eerste instantie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht
                          Als je zoveel aan te merken hebt op anderen dan moet dat daar wel Burgers Bush zijn neem ik aan?
                          Hahaha... Ik snap jou heel goed, ik erger me eigen al paar weken aan onze data bank " josly" Bergen gezever, maar betwijfel of hij zelf ook echt al deze dieren heeft gehad. Bedoel, als je ergens zo diep over door zevert, dan moet je deze dieren toch al jaren zelf houden. Betwijfel dit natuurlijk ten zeerste.....................

Opmerking

Ik denk dat ik Josly maar een keer uitnodig als alles klaar is. Dan is het beeld gebaseerd op realiteit en dus hoe het werkelijk is. Dan kan hij zien wat ik gedaan heb om zowel de kippen als de nachtegalen een goed verblijf te geven en dan ziet hij meteen of het werkelijk de voorgestelde rommel en kommer en kwel is of dat het allemaal toch wat anders in elkaar zit dan hij nu in zijn hoofd heeft zitten.

Dus Josly, als je nu op voorhand niet alles zelf gaat invullen en van het slechtste uit gaat maar een kop koffie komt drinken en echt komt kijken als alles klaar is, dan sta ik absoluut open voor je commentaar en je evt tips. Die zijn dan nl gebaseerd op de werkelijkheid en ook echt van toepassing.

Dan ga ik mijn uiterste best doen om het hierbij te laten. Als me dat gegund is

Opmerking

Goeie insteek Marc, lekker blijven bouwen, het ziet er nu al prima uit.

Ik ken jou al jaren, en als er iemand goed voor zijn vogels is ben jij dat wel.

Gewoon lekker blijven updaten hier.

Succes met de bouw, en hou je taai.
                              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                                Goeie insteek Marc, lekker blijven bouwen, het ziet er nu al prima uit.

Ik ken jou al jaren, en als er iemand goed voor zijn vogels is ben jij dat wel.

Gewoon lekker blijven updaten hier.

Succes met de bouw, en hou je taai.
                                Dank je! Stress op het werk speelde hier even door denk ik. Moet me ook niet laten opfokken en achter mijn zaak staan. Dus ik ga mijn best doen.
                                En wat je zegt, als ik denk dat een vogel niet goed zit grijp ik meteen in. Ik kan geen plezier hebben van dieren die niet optimaal verzorgd en gezond zijn. Dus dat risico is er gewoon niet. Werkt het niet dan werkt het niet en dan gaan de vogels meteen naar een andere liefhebber of verbeter mijn eigen hokken.

In elk geval zal je hier geen vogels vinden die verkommeren in een kippenhok. Geen kans. Dat sta ik niet toe. Gelukkig weten de meeste mensen dat ook wel. En wie weet is het wel een hele succesvolle formule. Grond blijft lekker open gewerkt, planten krijgen mest, kippen trekken door hun mest ook insecten aan en wie weet heeft het juist een positieve invloed op de vogels? Kippen leven vrijwel 100% op de grond. Alles wat hoger is dan 50 cm laten ze met rust. De vogels hebben dus een hoogte van 2 meter voor zichzelf. Geheel beplant en geheel vrij van kippen. Ik zie dat nog wel eens heel goed werken zelf. Anders deed ik het ook niet.

En er wordt ook over nagedacht. Geen stokken waar kippen ook op kunnen zitten, grof groen gaas om delen waar de vogels zo doorheen vliegen maar de kippen niet door kunnen en dat allemaal mooi begroeid met planten. Komt vast goed, ik heb er alle vertrouwen in.

En werkt het niet dan is dat een les. En dan ben ik de eerste die dat hier zal toegeven. Ruim voordat dat ten kosten is gegaan van de vogels uiteraard.
                                Last edited by Marx; 01-11-2015, 11:58.

Opmerking

Working...
                                X