Misschien kun je dat beter aan mij vragen? Want ik ben toch degene die dit gaat doen? Ik ga 2 rollen gaas gebruiken van 1,5 meter. Ik ga 1 rol van 25 meter gebruiken van 2 meter. Dat moet omdat ik een aantal plaatsen heb waar het gaas breder dan 1,5 meter moet zijn. Wat ik dan doe is het gaas op maat knippen. Dat kan nl ook gewoon. Slim he? Dat is wat ik altijd gedaan heb. In gaas zit geen randdraad en tussendraden en een reep gaas korter knippen doet niks met de stevigheid. Tenminste niet met het gaas wat ik ga kopen. Dat is nl gewoon op maar te knippen.
Op de delen die ongeveer 1,4 meter uit elkaar liggen span ik gaas van 1,5 meter. En wat er uitsteekt knip ik af.
Hoop dat het zo duidelijk is? Want ik neem aan dat je begrijpt dat je gaas gewoon kunt knippen en niet zoals het van de rol komt hoeft te gebruiken.
Of ben je het er niet mee eens en vindt je dat gaas knippen not done is dan hoor ik het wel weer.
Ik heb dus de constructie niet aangepast aan het gaas maar pas het gaas aan aan de constructie. Daar heb je heel mooi gereedschap voor. Om gaas op maat te knippen.
Verder hoef je je geen zorgen te maken over ontsnappende vogels. Ik heb vaker een vogelkooi, voliere of vlucht gebouwd. En er is nog nooit een vogel weggevlogen door gaten die ik erin had gelaten omdat mijn gaas niet precies op maat uit de winkel kwam. Of denk je dat ik gewoon een hoek open laat omdat het gaas te kort is? En dan denk, ach, dat gat vinden de vogels vast en zeker niet....

Hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is en ik sta al te popelen om je volgende bezwaar te horen. Ben erg benieuwd want stoppen zit er duidelijk niet in.
Wat zijn dit voor rare stellige uitspraken? Zijn dat wetmatigheden tegenwoordig? Bij mij in elk geval niet want ik knip gewoon het gaas op maat. Hoe makkelijk.

Opmerking