Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Buizen"-voliere voor kanaries en?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Voor de katten, heb ik 2 honden en mij buur ook 1 hond... constant buiten. Er zitten trouwens waarschijnlijk meer vossen buiten 's nachts hier, dan katten.
    Voor de ratten en muizen heb ik ook wel snoep
    De enige die soms proberen zijn sperwers, maar die maken enkel deuken in de voliere
    Voor de rest is de voliere evenzeer onderhevig aan aanvallen van dieren, als elke andere voliere, alleen hebben de vogels de mogelijkheid om volledig weg te vluchten naar een andere plaats in de tuin of naar het hok. De wind zou een minpunt kunnen zijn, maar daarvoor dient de haag die hoger staat dan de volierebuizen, met aan de andere zijde het huis.
    Qua plaatsen van andere volieres, gaat dat niet meer, omdat mijn grote baas vindt dat het zo al welletjes is. Het enige dat ze juist nog toelaat zijn die buizen.

Voor het aantal vogels kijk ik inderdaad enkel naar het volume van het nachthok. De vogels kunnen daar dan ook in opgesloten worden moest dat nodig zijn.

Moest het even kunnen liet ik de vogels vliegen zoals bij duiven.... ondanks het risico voor predatoren. Sommigen deden het al, zoals voor het voeren van goudvinken, met succes

Dus een kolonievogel zou eventueel de kanaries kunnen vervangen of vervoegen ... Al zoekt de kanarie eerder het gezelschap van mensen in de tuin op, daar waar andere vogels misschien eerder genijgd zouden zijn aan de andere kant van de voliere te gaan zitten.

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Vogels scharrelen graag op een bodem, maar ja tegenwoordig
        wordt er veel op draad gehouden.
        Het is zonder meer een leuk creatief gebeuren,waar ik niet zo direct
        negatief tegenover sta.
        Je moet het gewoon even laten bezinken en van de positieve kant
        benaderen,lijkt me.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

verzinken en omdraaien?

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Je moet het gewoon even laten bezinken en van de positieve kant
          benaderen,lijkt me.
          Dat snap ik dan weer niet Antoni; alles eraf halen, laten verzinken en dan de buizen weer omdraaien?

Peer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
            Dat snap ik dan weer niet Antoni; alles eraf halen, laten verzinken en dan de buizen weer omdraaien?

Peer
            Een verticale buis als tussenstation,lijkt me ook niet gek.
            Wordt gewoon een kunstwerk,toch
            Even laten bezinken,Peer.
            en daarna even een tekening hier zou dat kunnen?
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Best leuk dat jullie mijn tuin groot vinden (of toch niet klein), maar voor de rest heb ik daar ongeveer anderhalve meter naast, in de lengte van het huis en voor de rest een tuintje van 4 op 4 waar onze tafel en barbecue staat. Een voliere van 18m2 zit er dus niet echt in, tenzij ik het lange deel (buis) omzet in een voliere van 2 hoog op 1 breed, maar dat was te bombastisch langsheen het huis. en dan kan de hond ook niet meer rondlopen...

Toch allemaal bedankt voor de reacties (zeker de leuke ) maar ik ben er nog niet volledig uit voor de keuze van de vogels (als ik er al andere neem of bijneem bij de kanaries). Een kolonievogel zou het inderdaad goed doen, al heb ik er nog geen goeie kandidaat voor gevonden ... (en geen parkiet-achtigen)

Opmerking

buizen/tunnel

hoi,

je zou die tunnels toch ook makkelijk veranderen in vluchten van pakweg 50/60
                cm diep en +- 100 cm hoog maal huidige lengte?

grt hans.

p.s. wel een leuk conzept.

Opmerking

zou kunnen ja....maar mijn baas in huis hier liet mij kiezen tussen dit, of een veel kortere met ongeveer de door jou opgegeven afmetingen. Om de vogels werkelijke ook VEEL te zien, moest ik kiezen om ze tot in het tuintje te krijgen (tafel en barbecue). Gewoon langsheen het huis zie ik ze maar als ik thuiskom of vertrek.

Wat de keuze vogels betreft lijkt kanaries te worden. Er is nu wel twijfel ontstaan om toch een paar kweekkooien te nemen voor een iets specifiekere kweek. Buiten de kweekperiode kunnen ze misschien allemaal wel in de voliere.
                  Of is dit af te raden? Het switchen tussen de kweekkooien in de kweekperiode en de gezelschapsvoliere voor de rest van het jaar?
                  Ik zou kunnen opteren voor opplooibare kooien die in de winterperiode plaats maken voor het stockeren van de tuinmeubelen.

Opmerking

Voorlopig staat de goudvink op 1 om EVENTUEEL erbij te komen. Maar de kanaries lijken het toch allemaal wel leuk en goed te vinden. Onverhoopt met de test-vogels al een eerste jonkie in een nestje.
                    Voor de rest: de poppen zoeken/maken nestjes, en bij de jonge vogels die ik had gekregen om te testen, zaten nog een 3 mannen (dus voorlopige stand reeds 4 mannen op 10 vogels). De mannen vliegen SAMEN rond in de buizen zonder elkaar in de pluimen te vliegen en zingen zelfs in elkaars nabijheid. Dus alles gaat goed. Soms zondert er zich wel eentje af, maar alles blijft heel goed verlopen.

Opmerking

heb geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem met dominantie in de voliere.
                      Er zijn nu 2 nestjes (niet verwacht ) uitgekomen met jonkies... een derde broed nog op toch wel donkere eitjes...
                      De nestkastjes hangen ook op verschillende hoogtes, maar er zijn er wel genoeg...

De grond buiten, laat overschot aan zaad kiemen. binnen moet ik grond beter vervangen door een vervangbare laag tegen de ziektes.

De enkele bamboo-stokjes werden ook vervangen. Die gleden te veel, volgens sommigen...

alle bijkomende tips zijn welkom...

Opmerking

Sinds gisteren (maar vandaag pas gecontroleerd) nog een nestje met 3 jonkies uitgekomen. Die in het nestkastje aan de buizen buiten. het kastje dat in de struik zit, vlakbij de eetbak en badbakjes.

Opmerking

De jonkies uit het 2e nest (met 2 intensieve razza's als ouders denk ik) zijn na een weekje allebei gestorven met een dag verschil zoals ze zijn geboren. Kan dit door het feit intensiefxintensief? De kropjes zaten vol, alles leek ok. Ze waren enorm geel gekleurd en het leek erop of hun hartje gewoon stopte ...zonder aanwijsbare reden.

In het derde nest zitten nu 3 jongen (hier gaat het ook om razza's, maar dan schimmelxschimmel denk ik) . Hier lijkt alles goed te gaan.

Als dat de reden is van die intensiefxintensief en schimmelxschimmel ook niet de ideale combinatie is zal ik toch moeten opteren om ze te kiezen per geslacht (bijv de mannen intensief enz enz...)
                          Ik wijzig sowieso ook de vogels tegen groene kleurkanaries...

Het jong uit het eerste nest groeit goed...

Opmerking

Sinds gisteren zitten er ook 4 "test"zebra's is...
                            Die doen het merkelijk nog in de voliere: ze bewegen meer dan kanaries...

Vandaag 5 nesten met "ingangsvluchtje" van 1 meter lang en 20x20, geopend vanuit het nachthok. Het duurde maar een uurtje of de vogels zaten er al in, in de verschillende, elk zijn keuze... dit lijkt goed te verlopen. Zelf de zebra's inspecteren die nestjes al. Nu liggen de nestjes verder uit elkaar en zien ze elkaar niet vanuit de nestjes.

Binnenkort enkele foto's...

Opmerking

De nieuwe nestjes (de eerste reeks)

Opmerking

Opmerking

Working...
                                X