Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Buizen"-voliere voor kanaries en?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

link en rechts van de doorgang....en het is dan ook geen hok waar ik dagelijks 37 keer in moet (max 1 of 2 keer en dan enkel voor de vogels).

de lange buizen worden al echte snelwegen....

Opmerking

haha.

das nie dom ze. ik leer altijd bij. van die buizen , zit wa in .
      medaar zijn verst. is aan het diep denke naaaa.
      is top idee ze .
      medaar.

Opmerking

We zijn goed de winter doorgekomen en sinds vandaag ook alle nestjes geopend (de extra gangen en nestjes gehangen).

Het was direct bouwen van je welste.

Ondertussen zijn er al nieuwe plannen voor een verhuis en de bouw van een nieuwe voliere. Er zullen terug buizen vertrekken van een centrale voliere die ik deze keer groot genoeg wil. Ik zou heel graag voor een 10 bij 10 gaan, met 2 hoog. In mijn nieuwe tuin heb ik de plaats helemaal achterin en van daaruit wil ik met de tunnels naar vooraan in de tuin komen bij het terras.... Mijn grootste probleem is het overbruggen van de afstanden in de centrale voliere. Ik dacht aan palen om de 2 meter, eventueel zelf verstevigd met bogen (zoals bij tunnelserres) om te vermijden dat alles invalt als er sneeuw op komt. Bij een collega is het geheel tegen de grond gegaan door te weinig steun in het midden....
        Als iemand daar een goede regel voor heeft die gevolgd dient te worden, laat maar komen. Ik zit nog in de planfase ( de bouwgrond met tuin is wel al gekocht )

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Daar gaat het hier niet om,Jeffrey.

De voliere achter in de tuin en buizen naar het terras.

Ik heb geen idee en ben benieuwd naar een oplossing.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Zeer vernuftig, maar het doet me denken aan een hamsterkooi. Daarnaast lijkt het me lastig voor de vogels zodra er een tweerichtingsverkeer situatie zich voordoet.

Opmerking

hoi, ik zou geen buizen meer maken ,gewoon een normale voliere is beter voor de vogels .
                ronde kooien raden ze toch ook af.

Opmerking

Antoni, Ik bedoel hetzelfde als berend en lady.
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
                    Zeer vernuftig, maar het doet me denken aan een hamsterkooi. Daarnaast lijkt het me lastig voor de vogels zodra er een tweerichtingsverkeer situatie zich voordoet.

Zou je willen Berend.
                    Die buizen zijn goed ruim en ik denk niet dat 2-richtingsverkeer
                    een probleem is.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lady
                      hoi, ik zou geen buizen meer maken ,gewoon een normale voliere is beter voor de vogels .
                      ronde kooien raden ze toch ook af.
                      Wat is normaal. Er komt al een voliere van 10x10 m.
                      Die buizen zijn natuurlijk niet te vergelijke met een rond vogelkooitje.
                      Wat een vliegruimte.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Gewoon lekker doen .
                        Die buizen hebben een grotere doorsnede als de gemiddelde broedkooi ,dus daar is helemaal niks mis mee.
                        Volgens mij zijn die buizen ook helemaal niet rond ,en al zijn die rond ,dat geeft ook al helemaal niks.
                        Met een ronde kooi is ook al niks mis als hij maar groot genoeg is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                          Antoni, Ik bedoel hetzelfde als berend en lady.
                          Die buizen zijn in dit geval groter van doorsnede dan de kooitjes waar jij japanse meeuwtjes in wilt laten broeden

Opmerking

Ik vind het intressant om te zien.
                            Maar als je nu de pech heb dat er een dode vogel in de buis ligt,hoe krijg je die er dan uit ?

Opmerking

Die buizen zouden dan enkel dienen om ze naar het terras te brengen naar een soort snoepruimte ;-) om ook te kunnen genieten van hun aanwezigheid vanop het terras, zonder dat daarom de hele voliere tot aan het terras moet komen en eventueel bombastisch overkomt...(ook voor de buren)

De buizen nu doen het goed, ook qua 2 richtingsverkeer. In vele gevallen vliegen de zebravinken ook in groepjes. Ze doen zo zelf een stuk van een goeie 17 meter met op en af, in 1 stuk... Ze leren het heel snel en zo kunnen ze de hele dag zitten waar ze willen. In de zon of in de schaduw, in de wind of in de kalmte, ....Hoe doet iemand het bijv. met een voliere van 4 meter breed... dat is al ongeveer hetzelfde qua probleem. Hoe overbrug je die 4 meter in de breedte?

groetjes,

Opmerking

Ik vind het een bijzonder leuke en praktische manier, erg leuk bedacht en netjes uitgevoerd.
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X