Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schamalijster dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• schamalijster dood

Ik heb gisterochtend mijn schamalijsterman verkocht en vandaag kreeg ik te horen dat de vogel vanavond overleden is. bij mij deed de vogel het gewoon goed, floot veel. zat in schuur in een grote vogelkooi. de persoon wou de kooi er ook bij kopen en dat was goed. vogel zat nog niet heel lang in de kooi en voelde zich er nog niet heel erg thuis. de vogel kwam uit een grotere kooi in de schuur ik zei dat ie hem beter in een tt kooi kon doen en zo vervoeren, maar hij wou hem niet vangen en in de grote kooi vervoeren op de achterbank. hij had een groot doek bij zich maar wou die er ook niet omheen doen. ik denk eigenlijk dat de vogel heel erg gestresst is geraakt. hij zegt nu dat de vogel niet goed in veren zat en dat het geen goede vogel was en wil zijn volledige terug.hij heeft al 20jaar vogels en ervaring maar dan moet je toch eigenlijk beter weten en niet zo een vogel vervoeren. ik ben het er eigenlijk niet mee eens was in mijn ogen gewoon een gezonde vogel. maar wat nu te doen, wat vinden jullie

Bert dat is heel erg lastig, omdat wij niet bij de verkoop aanwezig zijn geweest. Het is dus heel lastig om uitspraken te doen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Als de koper zag dat de vogel vanaf het begin al niet goed in de veren zat, was het dan niet beter om de vogel gewoon niet te kopen?

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage Bekijk Bericht
          Als de koper zag dat de vogel vanaf het begin al niet goed in de veren zat, was het dan niet beter om de vogel gewoon niet te kopen?
          De koper heeft dat gister niet gezegd maar daar komt ie nu mee. ikzelf kijk altijd goed naar de vogel voordat ik hem koop.

Opmerking

Vogel zat in mijn ogen goed in veren alleen de staart was nog niet helemaal op volle lengte.

Opmerking

met levende have is er altijd een risico, als ik een vogel koop ben ik zelf verantwoordelijk voor wat ik koop, als je het niet vertrouwd moet je niet kopen, wat is er met die vogel de laatste 24 uur gebeurt, als je als koper zijnde een vogel koopt die slecht in de veren zit ben je in mijn ogen ook niet goed bezig, ik zeg er altijd duidelijk bij garantie tot de voordeur.

Opmerking

en moeilijker dan dat binkie het zegt moet je het ook niet maken. omdat we met levende dieren te maken hebben kunnen dergelijke dingen gewoon gebeuren, jammer maar helaas. voor het zelfde geld heeft de koper de vogel te lang zonder water laten zitten, ik noem maar iets geks! maar je kunt moeilijk geld gaan terug geven omdat de koper in feite vanalles al met de vogel heeft kunnen doen. mijn advies is daarom ook om de koper duidelijk maar vriendelijk te vertellen dat dit het risico van het vak is en dat jij daar moeilijk iets van kan compenseren. overigens, als de beste man 20jaar vogel-ervaring heeft weet hij zelf ook drommels goed dat dit er in zit.

Opmerking

mocht je een uitsluiting van ziekte wil hebben, moet je met de koper een overeenkomst maken, om een autopsie op de vogel te laten uitvoeren.
                  Hier kan in ieder geval gezien worden of de vogel echt ziek was, of een natuurlijke dood, ook uitdroging zou te zien moeten zijn..
                  Duco

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

blijft een moeilijke zaak. als je levende handel koopt of verkoopt, is het garantie tot aan de deur, mijns inziens.

dierenwinkels willen nog wel eens coulant zijn, naar een klant toe.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik heb ooit eens een mooie en gezonde vogel verkocht die 3 dagen later dood scheen te zijn gegaan.
                          Na mijn aanbod om de helft van het geld terug te geven nadat hij de dode vogel of de ring (heel, dus pootje afknippen) aan mij had laten zien heb ik niks weer gehoord.
                          Adviezen over voersoort en andere informatie over deze vogel die ik hem wou meegeven (tijdens de aankoop) bleek hij weinig oren naar te hebben. Hij wist het allemaal wel.

Opmerking

Nou Ton ,niet alleen dierenzaken ,ik ook.

Als iemand bij mij duiven koopt en met de vogel(s)gebeurd eventueel iets ,neem ik echt de moeite om het op te lossen (alleen in natura).
                            Dit heeft ook te maken dat ik geen handelaar ben.

Gr ,Hubert

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
                              Nou Ton ,niet alleen dierenzaken ,ik ook.

Als iemand bij mij duiven koopt en met de vogel(s)gebeurd eventueel iets ,neem ik echt de moeite om het op te lossen (alleen in natura).
                              Dit heeft ook te maken dat ik geen handelaar ben.
                              Hubert, de meeste mensen hier zijn geen handelaren..

je zult het wel kennen, van die mensen die je vogels mee geeft waarbij je van te voren al twijfelt of het wel goed gaat, als zij dan zelf het besluit nemen deze vogels toch mee te nemen voel ik mij niet verantwoordelijk om een oplossing te verzinnen.

Heb hier is iemand gehad voor Goudbuikjes, die deed ze in de winter van binnen naar buiten, aan voorhand zei hij dat hij het verwarmt had en toen hij bij mij was weer niet.. Heb hem gezegd dat hij het zelf moest weten maar toch nam hij ze zelf mee, want toen gingen ze weer in de verwarmde schuur ofzo Hier weet je van te voren vaak wel dat ze later met een of ander lul verhaal komen dat de vogel dood is.. en ja hoor 2 dagen later het bericht dat ze dood waren, ik heb dit netjes afgehandeld en nadien geen aandacht meer aan geschonken, tot ik een vriend sprak die net die dag vogels aan hem had verkocht, ook toen een raar verhaal etc etc. en ook bij hem 3 dagen later het wel bekende verhaal...

Zo zie je maar, niet iedereen in 'onze' vogel wereld is te vertrouwen
                              Duco

Opmerking

Working...
                              X