Ik heb gisterochtend mijn schamalijsterman verkocht en vandaag kreeg ik te horen dat de vogel vanavond overleden is. bij mij deed de vogel het gewoon goed, floot veel. zat in schuur in een grote vogelkooi. de persoon wou de kooi er ook bij kopen en dat was goed. vogel zat nog niet heel lang in de kooi en voelde zich er nog niet heel erg thuis. de vogel kwam uit een grotere kooi in de schuur ik zei dat ie hem beter in een tt kooi kon doen en zo vervoeren, maar hij wou hem niet vangen en in de grote kooi vervoeren op de achterbank. hij had een groot doek bij zich maar wou die er ook niet omheen doen. ik denk eigenlijk dat de vogel heel erg gestresst is geraakt. hij zegt nu dat de vogel niet goed in veren zat en dat het geen goede vogel was en wil zijn volledige terug.hij heeft al 20jaar vogels en ervaring maar dan moet je toch eigenlijk beter weten en niet zo een vogel vervoeren. ik ben het er eigenlijk niet mee eens was in mijn ogen gewoon een gezonde vogel. maar wat nu te doen, wat vinden jullie

Opmerking