Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zebravink bleeksnavel
Collapse
X
-
deze week toevallig een progamma gezien op tv daar werdt door middel vam voer geven een test gedaan.
de ene helft van de mannen werdt voer gegeven waardoor ze lichte snavels hadden(zat minimaal kleurstof in)
de andere helft normaal voer waardoor deze dus een normale rode snavel en wangen hadden.
derde groep extra kleurstof waardoor snavels en wangen felrood waren.
zou dus ook heel goed aan het voer kunnen liggen van de zebravinken.
En speciaal voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het eindresultaat.
jawel de dames gingen alllemaal voor de roodste snavels en wangen.
garoeten theo
Opmerking
-
@Arjen,
Dit wilde ik ook precies zo antwoorden (gedachten gelezen?) Geen je zebravinken iig geen kleurstof net als bij kanaries, want dan krijg je oranje zebravinken, en de kleurstof heeft geen invloed op de snavels en poten.
Gr JohnCheck mijn blog over zebravinken en andere tropische vogelssigpic
Opmerking
-
Wel es met een lichtoranje snavel zoals bovenstaande man maar die van de pop is bijna zo roze als die van een spitstaart bleeksnavel.-
klopt overigens ook niet.
Een goede bleeksnavel spitsstaart heeft een snavelkleur die te vergelijken is met de kleur van een nagel die pas geknipt is. Zonder rood er in.
En tot slot, geelsnavel zebravinken zijn - mits in conditie - goed als zodanig te herkennen. Vooral in de grijsserie kunnen dat erg mooie vogels zijn. Bij de bleekruggen en maskers tonen ze soms wat lichter.
Hans.Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeeuwVolgens mij bestaan er geen bleeksnavels.
We noemen deze geelsnavels.
Je kan wel degelijk de snavelkleur beinvloeden met voeding je moet ze dan pellet's voeren.
Dat is een volledig voer in de vorm van brokjes.
Dit jaar heeft mijn vader een bleekrug bruine zebravink gekweekt die ook de bleeksnavel kenmerken toont. Ga er wel wat foto's van maken en zet ze dat ff hierzo op, dan kunnen jullie zien dat ze bestaan.
mvg,
sibrandVogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.
Opmerking
-
Dit dan misschien:
Zoeken klasse nummer
Zebravinken
Hoofdgroep: zoekterm: %bleeksnavel%
Resultaten, maximaal 100 soorten vogelsOmschrijving / hoofdgroepKlasseKooi
jaar
Wit bleeksnavel5.009.0022
2
Getekend witkop grijs bleeksnavel5.010.1252
2Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door theodoordeze week toevallig een progamma gezien op tv daar werdt door middel vam voer geven een test gedaan.
de ene helft van de mannen werdt voer gegeven waardoor ze lichte snavels hadden(zat minimaal kleurstof in)
de andere helft normaal voer waardoor deze dus een normale rode snavel en wangen hadden.
derde groep extra kleurstof waardoor snavels en wangen felrood waren.
zou dus ook heel goed aan het voer kunnen liggen van de zebravinken.
En speciaal voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het eindresultaat.
jawel de dames gingen alllemaal voor de roodste snavels en wangen.
garoeten theo
?
Opmerking
-
Ik vond in het vraagprogramma de bleeksnavel zebravinken, dat was de quote.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking