Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppel zwartwangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Je kan ook proberen de man te ruilen voor een andere? Ben ik zelf ook van plan aangezien ik hetzelfde probleem heb en het probleem duidelijk bij de man ligt.
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Is het vaak zo dat het aan de man ligt? Ruilen zou wel kunnen, maar wie wil nou een "steriel" mannetje hebben... En in mijn geval heb ik de man vaak op de pop zien klimmen, waarbij de pop iedere keer erg snel van de stok af viel. Dus dat beide misschien wel vruchtbaar zijn, maar het gewoon niet lukt.

Opmerking

Ik heb besloten er een koppel zwartwangen bij te zetten. Heb al een man weten te vinden, maar poppen blijken schaars. Man zit nu in de voliere. Nu gedraagd de oude man zich alsof er een pop is bij gekomen. Hele tijd baltsen voor de nieuwe man en springt er constant boven op. Nieuwe man laat dit ook gewoon gebeuren. Vreemde manier van kennismaken weer. De zoektocht naar een zwartwang pop gaat nog even door!

Opmerking

Vandaag een mooie zwartwang bleekrug pop weten te vinden. Deze koppel ik aan de zwartwang grijze man. Hopelijk komen hier wel bevruchte eieren uit!

Opmerking

mooi beestje.....

hoop dat ze gauw gewend is bij jullie.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Inderdaad een mooie vogel! Veel succes ermee!!
              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Ze vliegt al vrolijk in de voliere rond. Zo veel ruimte was ze niet gewend! Ze zit nu samen met de man in een nestkastje, dus ze lijken al een klik te hebben : )

Opmerking

EG' mooie vogels, maar ik dacht dat alleen de man wangen had en het vrouwtje streepje rond de ogen. Maar schijnbaar is dat niet zo.

Opmerking

Bij de wildkleur vorm (en nog andere mutaties) is dat inderdaad zo Loeky. Maar bij de zwartwang variant heeft de pop ook zwarte wangen.

Opmerking

Hoe gaat het nu met deze vogeltjes ?

Opmerking

Het gaat goed! Het nieuwe koppel heeft zijn nest bijna af, dus ik verwacht deze week de eerste eitjes. Het eerste koppel zit ook al weer een tijdje op eitjes, wie weet verrassen die ook nog.

Opmerking

dat gaat wel snel dan.....
                          groeten Ton

Opmerking

Klopt ton, ze hebben er zin in haha. Nu maar hopen dat het ook wat oplevert!

Komende week moeten ook de eieren van de roodkop papegaaiamadines, spitsstaarten, helena fazantjes en bruinborst rietvinken uitkomen als het goed is. Als er jongen zijn zal ik even een foto plaatsen

Opmerking

Hoop voor jou dat je jonge helena''s kweekt. Ondanks dat het een wat goedkope vogel is kweken ze niet makkelijk.
                              groeten Ton

Opmerking

Zou voor mij ook de eerste keer zijn. Heb ze al 4 jaar, nooit jongen op stok gekregen. Het verbaast me ook waarom de vogels zo goedkoop zijn.

Opmerking

Working...
                                X