Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppel zwartwangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Koppel zwartwangen

Ik heb sinds kort een koppel zwartwang zebravinken. Ik weet alleen erg weinig over de vererving, en ik ben benieuwd wat voor jongen ik kan verwachten. Kweek ik hier uit alleen zwartwang jongen? Of zouden er ook nog andere kleuren doorheen kunnen zitten?

uit zuivere zwartwangen kweek je enkel zwartwangen.Valt nu te bezien wat de basiskleur zal zijn. als de vader andere kleuren in zich meedraagt dan kunnen die verschijnen in de jonge poppen, maar wel met zwarte wang.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

heb je een foto van het koppel Jelmer ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik heb geen foto helaas. Ik zal eens proberen of ik ze op de foto kan krijgen, maar ze zitten al in de buitenvoliere dus zal wel even lasig gaan worden.

Opmerking

neem je tijd.....

ben altijd nieuwsgierig naar wat iemand anders heeft.
          groeten Ton

Opmerking

Ik heb geprobeerd foto's te maken. De pop kwam alleen niet zo dicht bij, dus hopelijk zijn de vogels op de foto's een beetje goed zichtbaar:

Opmerking

Mooi koppeltje!

Opmerking

Dankje! Ze zitten nu op 5 eieren te broeden, dus hopelijk heb ik binnenkort mooie zwartwang jongen.

Opmerking

groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

koppeltje zwartwang grijs.mooi zo!
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Goed gezien Heidi ; ) En als je goed kijkt zie je op de eerste foto, rechtsonder, ook een roodkop papegaaiamadine om het hoekje kijken. En achter de magellaansijzen zit ook nog een koppeltje helena fazantjes.
                      Ik heb de ene helft van de voliere helemaal vol staan met planten (waar de foto's zijn genomen) en de andere helft is open vliegruimte. Het is duidelijke te merken dat alle vogels het liefst in het deel met de dichte beplanting verblijven. Daar zitten ook eigenlijk altijd alle nesten.

Als de eieren bevrucht zijn en de jongen zijn uitgekomen, zal ik wel weer even een foto plaatsen!

Opmerking

Opmerking

Komende week gaat het glas voor de voliere weg. Dan zal ik even een foto maken van het totaal. De dikte van de balken weet ik niet meer. Verschilt ook een beetje, omdat ik de voliere in delen gemaakt heb. Hij is namelijk stukje bij beetje uitgebreid.

Opmerking

ik zie bij Jelmer balken van 7x7 en 7x4.

dat is wat er standaard bij de bouwmarkt word verkocht.

wel lekker begroeid de voliere, daar houden vogels van.
                            groeten Ton

Opmerking

mooie zwartwangen, heb er zelf ook ooit gehad, verschillende koppels.
                              De vogels die ik had waren erg fors wat een erg mooi gezicht gaf, heb ze inmiddels al weer jaren geleden verkocht
                              groeten gijs

Opmerking

Working...
                              X