Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Verkopen aan een dierenwinkel zouden wij niet snel doen. Het zijn sneue hokjes waar ze dan in komen te zitten.
Ook als we een koper krijgen maar die houdt vogels in kleine hokjes, verkopen wij ze niet. Zo hebben wij vrijwel altijd kopers die ze in volieres plaatsen.
Ik denk ook dat het voor onze vogels enorm aanpassen is als ze van genoeg ruimte naar een klein hokje gaan. Dat is imo erg sneu.
Wij vangen een paar keer per jaar de jonge vogels uit. Die vogels komen in onze tweede voliere. Verkoop van zebravinken en Jappen gaat best goed.
Laatst nog een paar gordels verkocht en toen was er nog 1 gordel in die voliere over (en nog een paar andere vogels). Die gordel) heb ik dus gewoon terug gezet in de grote (eerste) voliere. We gaan niet een vogel zonder maatje in de voliere houden.
Volgend voorjaar gaan er weer vogels uit de grote voliere uitgevangen worden voor verkoop en dan komt deze dus weer 'aan de beurt'.
En zo hebben we ook nog een paar vogels die van de zomer geboren zijn maar nog in de grote voliere zitten.
Aanstaand voorjaar dus meerdere vogels die al min. driekwart jaar oud zijn. Wij vinden dat alleen maar leuk. Hebben ze toch al een tijd van hun leven in een heerlijke ruimte kunnen leven en sociaal kunnen zijn met de andere vogels.
Ik wil nog wel een derde voliere in de tuin erbij maar dat wil mijn man niet :-) Vol is vol en anders blijft er te weinig ruimte over.
De onze doet helemaal niets maar zou het niet willen uitproberen als er een vogel vlak voor haar langs vliegt.
Ze ligt heel vaak vlak voor het gaas en dan zitten de vogels op de grond of op de balk op 10 cm naast haar. Maakt de vogels en de hond niets uit.
zolang ik er niet bij ben kijkt die van ons niet naar de vogels om. het gaat er ehct om dat ik in de voliere ben, of bij een kooi met vogels sta, dat ze gek gaat doen.
Terug on topic:
Zijn er al recentere foto's van de andere 2 jongen die nog leven, maar dan met iets veranderd verenkleed? Hoe meer ze veranderen, hoe meer we ervan kunnen zeggen.
Ik geloof dat het dezelfde vogels zijn maar ik weet het niet zeker
Leuk je jongen!
(Maar wat veel stront zit er op dat nesthokje. Even plamuurmes erover en het is weer wat beter, en anders dat nestkastje er afhalen en in kokend water doen en schoonmaken. Vogels lopen in die stront en het komt aan de poten. Niet zo fris. Als je regelmatig je hok schoonmaakt ishet steeds maar eventjes wat werk/tijd dat het kost.)
Ik maak de nesten ook altijd pas schoon als de jonegne een week of wat zijn uitgevlogen hoor.
leuk die vogels, mar het zijn echt schijtbeesten.
Is dit het nest waar de zebravinken uitkomen?
Maar hoe dan ook, ook tijdens de broed/jongen-periode haal ik een plamuurmes over de hokjes. Ze zijn er heus wel een keer af en je kan het ook even doen als je bv de jongen inspecteert/ringt.
Ik vind het goor zoveel strontjes op zo'n hokje.
Groetjes, Chantal
ps quote van MatthijsH is weggevallen maar ook voor MattijsH, tijdens jongeninspectie is het makkelijk om even zo'n hokje met een plamuurmes te doen. Daar zullen je vogels, zeker als ze aan het schoonmaken gewend zijn, echt niet van schrikken.
Gewoon maskergrijs vraag ik 4 euro voor. Ik vraag voor geelsnavel zwartwang grijs 7 euro, dus zou je voor een gewone zwartwang grijze 5-6 euro kunnen vragen.
Opmerking