Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleuren van jonge Zebravinken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kleuren van jonge Zebravinken?

Hallo,

Van de week zijn er een aantal jonge Zebravinken uitgevlogen.
    Nu was ik benieuwd welke kleuren dit zijn er wat voor prijs zijn ze over een maand of 2 waard?
    Kan iemand mij antwoord geven? Alvast bedankt!

Je ziet het op de foto niet zo goed maar de kop is een beetje grijs

Hier zit er tussen zijn vleugels wat wit(?)

Weet iemand het?

Opmerking

Last edited by Arne212; 08-09-2014, 22:30.

Opmerking

Masker grijs (zwartoog dus met lichte staartblokken) en een overgemelaniseerde grijze. De laatste is volgens mij geen blackface.

Bij mijn vogelhandelaar € 4 voor een pop en € 1 voor een man met dien verstande dat je niet moet aandraven met losse mannen.

Opmerking

Waar gaan die prijzen heen seg. Straks laten mensen ze nog liever los omdat je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Opmerking

De 2e is inderdaad geen blackface alhoewel ik wel een beetje twijfel
            Alleen dat witte tussen zijn vleugels wat is dat?
            Bedankt voor jullie antwoorden!

Opmerking

de zebravinken zijn inderdaad erg goedkoop geworden..
              hier bij de vogel handel betalen ze €3,00 voor een pop en €1,00 voor een man.
              groeten gijs

Opmerking

Het is inderdaad zielig gewoon dat je er bijna niks meer voor krijgt, elke vogels zou eigenlijk dezelfde waarde moeten hebben. (Vind ik!!)
                Maar er is zijn er weer een paar uitgevlogen maar welke is dit?
                En de prijs over 1 a 2 maanden?

Opmerking

Mooie vogels maar de prijzen zijn veel te laag

Opmerking

Inderdaad!
                    Maar weet iemand welke kleurslag ze hebben?
                    Last edited by MatthijsH; 14-09-2014, 16:27.

Opmerking

Niemand?
                      Helaas is het beestje op de tweede foto helaas dood. Hij zat altijd heel stil...

Opmerking

Eerste een maskergrijze??? Dan een heel lichte. pastel? Of iets in de wang serie? Maar daar ehb ik geen verstand van.
                        Tweede grijs, split voor zwartwang, wit tussen de vleugels is niets.
                        Derde een zwartwang grijze.

Prijzen: Ik vraag voor een gewone zwartwang 5-6 euro, grijs split zwartwang 3 euro, maskergrijs 4 euro en pastelmaskergrijs 6-7 euro.
                        Ongeacht het geslacht.

En meestal krijg ik dat er ook voor.(bij afname van meerdere dieren tegelijk pas ik de prijs soms wat aan. Mensen komen dan ook vak terug) Bij de dierenwinkel is het ongeacht het geslacht hier 1,75 per zebravink.
                        Maar zelden hoef ik daar wat heen te brengen, want meestal staan zebravinkjes hier maar een paar weken te koop.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Bedankt voor de info!

De prijzen voor de vogels vind ik gewoon een beetje raar, in de kweektijd als je ze naar een dierenwinkel brengt want dat heb ik gedaan kreeg ik maar €0,50 tot €1,- voor. Ik vind dat dat echt te weinig is!

Opmerking

ik vind 1,75 al weinig,maar 50 cent is wel heel summier.

prijzen zijn sterk afhankelijk van de omgeving waar je woont en van de instelling van de dierenwinkel.
                            je moet wel eerst bellen naar alle dierenwinkels en dan bij de duurste de vogels brengen.

maar ik verkoop ze via een welbekende site op internet en geraak tot nu toe alles steeds nog kwijt.

Wel pas nieuwe nestjes kweken als de odue weg zijn, anders raakt je kooi volgepropt.

jammer van dat tweede jong.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik heb er nu een heleboel zelf verkocht plus diamantduifjes en dat heeft samen €150,- opgebracht. Dat hoef ik bij een dierenwinkel niet te proberen.
                              Op marktplaats doen ze het nu ook best goed.

Inderdaad heel jammer ja, ik zou niet weten hoe dat kon gebeuren?

Opmerking

Working...
                              X