Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Die lichtste is uiteraard het mooist, maar ook de anderen zijn schattig hoor. gefeliciteerd. Ze zien er ook heel gezond uit... en die op de 1e foto eigenwijs hihi

Kunnen de kenners hier al een beetje zeggen wat voor geslacht welke is?

Zo ja, ook waarom? Dan weet ik ook waar ik op moet letten bij mijn eigen jongen.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

De jongen groeien voorspoedig en knabbelen al zelfstandig van de trosgierst. Alleen pa word vervelend. Hij jaagt regelmatig achter de jongen aan. Ik kijk het nog eventjes aan, maar ik ben bang dat ik binnekort de boel moet gaan scheiden. De jongen zijn eind januari uitgekropen en nu dus 4 weken oud. Ik begreep dat ze bij de ouders vandaan kunnen bij vijf weken oud?

Ik heb nog wat foto's van de jongen. Wanneer is het geslacht te bepalen?

De pastel.

De lichte grijze. Deze heeft hele lichte wangen.

Groet,

Geert-Jan

Opmerking

En de donkere grijzen, die ik elke keer door elkaar haal.

Groet,

Geert-Jan

Opmerking

Excuses voor de grote (hoeveelheid) foto's maar een plaatje zegt meer dan duizend woorden .
          Groet,

Geert-Jan

Opmerking

Nou, ik ben er blij mee hoor; op de vroege ochtend zulke mooie plaatjes.
            1 jong heeft een open plek bij zijn staart. Komt dat door 'vaderlief'?
            1e post 2e foto.
            Je kan jongen geloof ik met 4-5 weken al scheiden, als ze zelfstandig kunnen eten. Je zou ook vader even weg kunnen halen, zodat ma de jongen nog even kan opvoeden.

Zelf scheid ik de jongen pas met een week of 6 van de ouders, als beide ouders een beetje leuk blijven tegen de jongen. Tegen die tijd begin je ook de tekening wat beter te zien. Gewone bruinen bijvoorbeeld krijgen op die leeftijd al een beetje oranje vlekjes op de wang, hier en daar een spat flanktekening en borstband. Dat vind ik de leukste tijd.

Ik heb nu zelf een 2tal zwartborst bruine jonge. (vader is split oranjeborst) en ben ook heel benieuwd hoe die gaan opkleuren.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Groet,

Geert-Jan

Opmerking

netjes hoor

en nu een ander nestje zie ik

groet Henk.
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking