Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hey

nja pastel grijs en bruin
    en isabelle bruin en grijs daar snap ik ook nog niets van

Opmerking

Tja, Kris woont bij jou in Tessenderloo. Daar zou je eens langs kunnen gaan om te kijken naar zijn vogels en te leren.

Hij heeft van mij 1 man zitten, waarvan we ook niet zeker wisten wat het nu was; pastel of isabel. Hij wil daar jongen van krijgen om erachter te komen.... wil dat stomme beest de popjes niet bevruchten.
      Ik zei al; misschien heeft hij moeite met de taal? hahahah
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Zit het koppeltje in een buiten voliere?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
          Tja, Kris woont bij jou in Tessenderloo. Daar zou je eens langs kunnen gaan om te kijken naar zijn vogels en te leren.

Hij heeft van mij 1 man zitten, waarvan we ook niet zeker wisten wat het nu was; pastel of isabel. Hij wil daar jongen van krijgen om erachter te komen.... wil dat stomme beest de popjes niet bevruchten.
          Ik zei al; misschien heeft hij moeite met de taal? hahahah
          ben al bij kris kijkje gaan nemen hoor hij heeft heel wat vogels zitten
          isabelle herken ik wel ma het is nu net de vraag wanneer is het bruin of grijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
            ben al bij kris kijkje gaan nemen hoor hij heeft heel wat vogels zitten
            isabelle herken ik wel ma het is nu net de vraag wanneer is het bruin of grijs
            Ik vind dat ook niet altijd makkelijk hoor. Ik vergis me met een popje zelfs een heel enkel keer bij 'gewone' grijze of bruine. Afhankelijk van de foto.
            Maar wat ik heb gemerkt is dat heel veel zebra's, zo niet het merendeel, niet zuiver zijn qua kleur. Dan zit er ergens een (misschien onbekende) split en meteen heeft dat beest dan een stip of een streep of een omzoming die er niet in thuis hoort.
            Zo zag ik vanmiddag bij het tuincentrum een 'gewone' grijze man zitten... met toch een witte vlek bovenop de kop. Maar nergens anders... Tja, dat zal dan wel split voor bont ofzo zijn... Maar dat maakt het er niet makkelijker op een zebra zijn of haar kleur te benoemen.

Ik zit eraan te denken om een koppel 'gewone' kleuren te nemen.
            Dus een gewoon grijs koppel, of bruin koppel... maar ik vind witborst ook mooi.
            En maskerbruin is ook om verliefd op te wroden.
            En ik heb ook een mooie foto van een zwartwang maskergrijs gezien...... ik heb te weinig plek en tijd, helaas.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

een kleurke meer of minder kan geen kwaad troetel ;-))

ik vind persoonlijk de zwartborstblackface een supper mooie kleurslag!!!
              heb hier ook een zwartborstblackface man split voor orangeborst zitten en heb er al 4 poppen tegen gezet allemaal onvruchtbare eikes is om gek van te worden

kzou zeggen als je bij kris al eens een vogel gaan halen bent kom hier in de zomer ook maar een koppel halen is maar 3km van kris verwijderd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
                een kleurke meer of minder kan geen kwaad troetel ;-))

ik vind persoonlijk de zwartborstblackface een supper mooie kleurslag!!!
                heb hier ook een zwartborstblackface man split voor orangeborst zitten en heb er al 4 poppen tegen gezet allemaal onvruchtbare eikes is om gek van te worden

kzou zeggen als je bij kris al eens een vogel gaan halen bent kom hier in de zomer ook maar een koppel halen is maar 3km van kris verwijderd
                Nou... meer koppels verschillende kleuren is geen probleem... maar wel als ze allemaal ook nog jongen krijgen.

ik heb nu 4 koppels zebravinken en 2 koppels Japjes... en 1 koppel kwartels, maar wat die uitbroeden blijft gelukkig laag in de kooi hihi.

Ik ben wel blij dat ik een aantal losse kooien erbij heb; daar kunnen alle jongen die nog gaan komen mooi in als ze 4-6 weken zijn en ze de verkoop ingaan.

bedankt voor je aanbod van langskomen. Ik beloof niets, maar wie weet, als ik ooit blackface o.i.d. zoek....
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hey Bart

zijn voor mij ook nog steeds kleurtjes waar ik niet zeker van kan zijn of het bruin of grijs reeks is, daarom dat ik voorlopig ook geen isabellen heb gekweekt( al zitten er wel bij de aangekochte vogels enkele split isabel bij nu) en pastel kweek ik wel reeds het 3de jaar nu, maar merendeel om naar pastel zwartwang en pastel zwartborst en pastel zwartborst zwartwang toe te kweken, maar natuurlijk zitten er dan ook wel eens wat pastel grijs, pastel bleekrug grijs en zelfs pastel bruin erbij tussen welke dan weer split zijn voor de kleuren waar ik naartoe wil, dus misschien dat het in de pastel factor binnen dit en enkele jaren wel zal lukken om het verschil te zien tussen bruin en grijs en bleekrug grijs pastellen. maar zowel de pastel als de isabel komen dan nog eens voor in zulk een grote kleurvariatie dat het vaak toch moeilijk blijft er een juiste kleur op te zetten, zeker vanop een foto te zien.

mvg
                  kris

Opmerking

hey

ja this niet gemakkelijk
                    ik heb nu jongen die split voor isabelle zijn die zijn ook veel lichter als gewoon bruin maja as ik nie wist dat 1van de ouders isabelle is dan weet je ook nie waarom he da ze lichter zijn

Opmerking

isabel

kan het misschien kloppen verschil is dat een isabel grijs geen bruine emeulanie op zijn dek veren heeft? bij een isabel bruin moet je toch de onder kant van kont naar zijn borst diep bruin(warm bruin) wezen.
                      Click image for larger version

Name:	zebravinkjes.jpg
Views:	1
Size:	7,1 KB
ID:	429158

of zit ik verkeerd.

vriendelijke groeten rudie karssen
                      Neem Gerust een kijkje op mijn site

http://rkarssenvogels.123website.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rudie
                        kan het misschien kloppen verschil is dat een isabel grijs geen bruine emeulanie op zijn dek veren heeft? bij een isabel bruin moet je toch de onder kant van kont naar zijn borst diep bruin(warm bruin) wezen.
                        [ATTACH]5155[/ATTACH]

of zit ik verkeerd.

Daar durf ik niet op antwoorden Rudie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rudie
                          [ATTACH]5155[/ATTACH]

of zit ik verkeerd.

ja dat klopt helemaal een isabel grijze is een stuk donkerder ze moeten muis grijs zijn en egaal iets wat bij isabel bruine een stuk makkelijker is daar die van nature heel helder van kleur zijn.
                          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                            Hier heb je een link over zebravinken met een genetische adviseur in.
                            Kan je zelf uitkomst berekenenvan je jongen.

Veel plezier ermee.

Greetz Leffe
                            Als ik hier mijn pop in wil voeren moet ik aangeven of ze enkel of dubbelfactor is. Kan iemand dit uitleggen?
                            Groet,

Geert-Jan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kroongj
                              Als ik hier mijn pop in wil voeren moet ik aangeven of ze enkel of dubbelfactor is. Kan iemand dit uitleggen?
                              enkel factor invoeren, dubbel factor bestaat alleen in theorie in werkelijkheid gaan die dood in het ei

alleen in australie bestaat een dubbelfactor die levens vatbaar is en dat is de blackface variant op de onze
                              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Heb net even in het nest gekeken en ik zag dat twee eieren zijn uitgekomen. Twee spierwitte pluizenbolletjes met wijdopen snavels
                                Groet,

Geert-Jan

Opmerking

Working...
                                X