Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zebravinken broeden

Hallo allemaal!

Sinds enkele dagen is een paartje zebravinken in een van mijn kooien volgens mij aan het broeden geslagen. Omdat ik van die dichte rieten nestjes heb kan ik niet in het nestje kijken of er eitjes in liggen. De pop en het mannetje verlaten het nest alleen afzonderlijk en zijn verder erg veel bij het nest te vinden.

Hoewel ze al een langere tijd samen zitten is dit de eerste keer en overvalt het mij wel een beetje. Zoals jullie in een ander topic konden lezen ben ik bezig om mijn grotere zelfbouwkooi nog af te maken. Ik wilde wel een nestje jongen opzich, maar liever pas als die kooi klaar is. Maar nu het zover is, hoop ik er toch het beste van te maken.

Wie kan mij enkele handige tips geven om zo goed mogelijk voor de ouders nu, en de jongen straks te zorgen? Er is veel informatie te vinden maar die spreekt elkaar nog al eens tegen.

Het gaat trouwens om de volgende twee vogels:

Ik ben heel benieuwd wat voor een kleur jongen hier van gaan komen..
    Groet,

Geert-Jan

allemaal grijze mannen en poppen komen uit dit paar verder
    best als de jongen uitkomen eivoer bijgeven
    en tijdens de broei voldoende badwater

Opmerking

Groet,

Geert-Jan

Opmerking

hey

kiemvoer nog nooit gegoven hoor dus hoeft niet maar zal ook wel geen kwaad kunnen

alleen goed eivoer is voldoende!
        ben je naar een bepaalde kleurslag op zoek??
        ik kweek verschillende kleurslagen het is echt een plezier om met zebras bezig te zijn heb er nu een 70tal zitten

kun je is een foto van de rug en staart van de pop hier op zetten want ze is split voor iets maar zie het niet goed vanwege haar raar oogstreepje
        de man daar zit ook bont in

mvg bart

Opmerking

Proficiat met eerste nestje

Prachtige pop

Kiemvoer blijkt zeer goed te zijn maar ik heb het nog nooit gegeven(zeer gevaarlijk omdat het snel bederft)
          Denk ook niet dat het voor zebravinken echt nodig is
          In volgende link lees je er meer over
          De Domeinnaam kvvv.nl wordt nog niet gebruikt en is te koop voor 70,00 euro. Heeft u interesse om deze mooie domeinnaam van ons over te nemen?

Succes met je eerste nestje

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
            kiemvoer nog nooit gegoven hoor dus hoeft niet maar zal ook wel geen kwaad kunnen

alleen goed eivoer is voldoende!
            ben je naar een bepaalde kleurslag op zoek??
            ik kweek verschillende kleurslagen het is echt een plezier om met zebras bezig te zijn heb er nu een 70tal zitten

kun je is een foto van de rug en staart van de pop hier op zetten want ze is split voor iets maar zie het niet goed vanwege haar raar oogstreepje
            de man daar zit ook bont in

mvg bart
            bart kijk nog eens goed naar die pop dat is een zwarborst isabel grijze pop
            je ziet nog net de omzoming op de vleugel en de grouwe aanslag op de kop samen met de traanstreep zegt grijs serie.

dus de jongen hier uit zijn allemaal grijs en split isabel
            de man is mogelijk bont dus eigelijk kan hier van alles uit komen
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
              bart kijk nog eens goed naar die pop dat is een zwarborst isabel grijze pop
              je ziet nog net de omzoming op de vleugel en de grouwe aanslag op de kop samen met de traanstreep zegt grijs serie.

dus de jongen hier uit zijn allemaal grijs en split isabel
              de man is mogelijk bont dus eigelijk kan hier van alles uit komen
              zwartborst heeft bij mijn weten geen traanstreep!! daarom dat ik denk dat ze split voor het 1 of ander is!

mvg bart

Opmerking

zwartborst heeft bij mijn weten geen traanstreep!! daarom dat ik denk dat ze split voor het 1 of ander is!

mvg bart
                dat heb je dan mis bart
                zwb bruin heeft geen traanstreep
                zwartborst grijs wel maar dan vaag grijs

Opmerking

vogels in de natuur en over de hele wereld zijn gek op kiemende zaden omdat dit vol met allerlij goede stoffen zit en zeer gezond is.

waar je wel mee moet op passen is bederf je moet elke dag je kiemzaad spoelen met schoon water en kleine beetjes aanmaken zodat je het in 1 keer kan voeren.
                  als je daar op let is het een hele goede toevoeging aan het voer.
                  je kan het ook door je eivoer mengen maar ook hier geld nooit meer maken dan voor 2 dagen.

maar het is niet perse noodzakelijk om kiemzaad te voeren je kan ook goed zonder.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
                    dat heb je dan mis bart
                    zwb bruin heeft geen traanstreep
                    zwartborst grijs wel maar dan vaag grijs
                    ik kweek zwb grijs= geen traanstreep te bespeuren hoor zwartwang!!!
                    lol zie ook geen grijze pop maar een bruin

dus mijn mening bruin pop split voor?? wil wel een fotoke van de rug zien

Opmerking

ik kweek zwb grijs= geen traanstreep te bespeuren hoor zwartwang!!!
                      lol zie ook geen grijze pop maar een bruin

dus mijn mening bruin pop split voor?? wil wel een fotoke van de rug zien
                      lekker eigenwijs ventje ben je toch

dan kweek jij dus foute zwb grijzen en waarschijnlijk gooi je dan ook grijs en bruin door elkaar.

en voor je weer tegen me in gaat stel je vraag maar eens op het forum van hans v/d/ weerhof want daar zit je ook.
                      en als je het antwoord heb kan je hier zeggen sorry zwartwang maar je hebt gelijk.

ik blijf een beetje doordrammen hier over omdat ik niet wil dat beginnede kwekers hier door op het verkeerde been worden gezet.

Opmerking

Bedankt allemaal voor de reacties, hierbij de foto's. Succes met de discussie!

Groet,

Geert-Jan

Opmerking

[QUOTE=zwartwang;160009]lekker eigenwijs ventje ben je toch

dan kweek jij dus foute zwb grijzen en waarschijnlijk gooi je dan ook grijs en bruin door elkaar.

en voor je weer tegen me in gaat stel je vraag maar eens op het forum van hans v/d/ weerhof want daar zit je ook.
                          en als je het antwoord heb kan je hier zeggen sorry zwartwang maar je hebt gelijk.

kweet het verschil wel duidelijk tussen grijs en bruin en de man is grijs!!!
                          de pop een split voor weet ik veel zeker geen zwb!!!
                          de foto heb ik op het zebra forum staan dus laat je weten wat ze daar zeggen

Opmerking

hey

jij zit ook op het zebraforum dus kun je de meningen bekijken he zwartwang!!!

ben is benieuwd wie gelijk heeft

Opmerking

Ik weet totaal niet welke kleur die pop is maar ik vind ze prachtig

Succes met de kweek Kroongj

Greetz Leffe

Opmerking

Working...
                              X