Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik ermee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik heb even gegoogld en dit vond ik.

Deze is iets breder en hoog...
    [PHP]http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/volieres/67673[/PHP]

Of deze misschien? Breder maar minder hoog...
    [PHP]http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/verdere/239146[/PHP]

Deze is op wieltjes, hoog en breed...
    [PHP]http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/houten_kooien/73576[/PHP]

Deze is ook wel ruim...
    [PHP]http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/kooien_met_wieltjes/kleinevogels/162895#more[/PHP]
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Is dat een maskergrijze pop? Met zoveel bruin over haar verenkleed?
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
        http://media.zooplus.com/bilder/ferp..._04_2011_3.jpg

deze kooi kun je in 2 splitsen zou al leuk zijn voor 2 koppels

of samen in deze==
        http://dierenartikel.nl/media/catalo.../lecce-1-l.jpg
        Hele ruime keuze en niet zulke belachelijke prijzen ->
        Groetjes Karin

Opmerking

hey

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
          Is dat een maskergrijze pop? Met zoveel bruin over haar verenkleed?
          dit is een masker grijze aan de fijne kant!

welke kleurslag dacht jij??

Opmerking

Ik dacht niets eigenlijk, hooguit maskerbruin, maar dat kan niet met zo'n zwarte streep. Ik heb gewoon nog nooit een maskergrijze pop met zoveel bruin/ beige gezien.
            Ik dacht in eerste instantie dat ze misschien iets van pastel huppeldepup was, maar ik heb nog niet zoveel verstand van kleuren. Bij popjes al helemaal niet; eerst de heren goed uit elkaar leren houden.

Ik zei ook niet dat het niet zo was hoor, ik had gewoon zelf nooit geweten dat het een maskergrijze pop was, omdat ze dus zoveel bruin vertoont.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

even een update

Ik heb inmiddels een hoop gevechten gezien in de kooi en daardoor besloten om alle 3 de koppeltjes uit elkaar te halen en in aparte kooien te zetten.

Ik heb gelukkig de ruimte maar 1 koppeltje heb ik bij mijn zangkanarie gezet,
              waarvan ik wel hoop dat dit goed blijft gaan.

Inmiddels hebben we ook leuk nieuws want vandaag heeft 1 koppeltje zijn eerste ei gelegd. Het is wel erg leuk om te zien hoe druk ze ermee bezig zijn.
              Maar dan rijzen er gelijk bij mij, als beginneling, weer wat vragen op.
              Nu er 1 ei ligt moet ik dan ook extra eivoer geven? Ik heb zitten zoeken maar kwam er niet zo goed uit.
              En kan ik ze nu beter even geen gekiemd voer of onkruidzaad geven?
              Hoe kan je zien dat een ei bevrucht is? Is dat met het blote oog te zien?
              Hebben zebravinken nu en na het uitkomen van de eitjes extra voer of iets anders nodig?
              Ik geef ze wel elke dag badwater en schoon drinkwater en voer.

Bedankt alvast voor jullie advies.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne
                Ik heb inmiddels een hoop gevechten gezien in de kooi en daardoor besloten om alle 3 de koppeltjes uit elkaar te halen en in aparte kooien te zetten.

Ik heb gelukkig de ruimte maar 1 koppeltje heb ik bij mijn zangkanarie gezet,
                waarvan ik wel hoop dat dit goed blijft gaan.

Inmiddels hebben we ook leuk nieuws want vandaag heeft 1 koppeltje zijn eerste ei gelegd. Het is wel erg leuk om te zien hoe druk ze ermee bezig zijn.
                Maar dan rijzen er gelijk bij mij, als beginneling, weer wat vragen op.
                Nu er 1 ei ligt moet ik dan ook extra eivoer geven? Ik heb zitten zoeken maar kwam er niet zo goed uit.
                En kan ik ze nu beter even geen gekiemd voer of onkruidzaad geven?
                Hoe kan je zien dat een ei bevrucht is? Is dat met het blote oog te zien?
                Hebben zebravinken nu en na het uitkomen van de eitjes extra voer of iets anders nodig?
                Ik geef ze wel elke dag badwater en schoon drinkwater en voer.

Bedankt alvast voor jullie advies.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

eivoer mag je gerust geven
                  als de vogels beginnen broeden zou ik stoppen met eivoer geven tot er jongen zijn!!
                  anders zijn de vogels te hevig en willen ze een nieuw nest maken en laten ze de jongen sterven om nieuwe eikes te leggen! had de fout zelf ook gemaakt

tijdens de broei zorg ik ook voor dagelijks badwater

de eitjes zou ik ook niet bekijken of ze bevrucht zijn gewoon laten doen hoor

mvg bart

Opmerking

Hey Suzanne

zoals Bart zegt; je kan nu eivoer geven tot ze haar 4de of 5de ei heeft gelegd, vanaf dat ze broeden geef je niets van eivoer tot de dag dat de jongen uitkomen! indien je blijft eivoer geven tijdens broeden, is kans groot dat man te driftig wordt, en terug een nieuw nest wilt maken, met alle gevolgen van dien, dat hij het nestmateriaal en de eieren zou uit het nestje halen. ook kan het zijn dat de pop ipv te blijven broeden terug gaat beginnen leggen, wat ook niet goed afloopt!

mvg
                    kris

Opmerking

Een zebravink legt toch elke dag 1 ei?

Gisterenochtend heeft ze een ei gelegd en vandaag is er geen 1 bijgekomen.
                      Wel zijn ze nog druk bezig met het nest mooier te maken. zo laten of dat ene ei eruit halen?

Ik heb eikrachtvoer van Garvo, moet je deze ook een beetje bevochtigen met water?

Opmerking

Ze leggen niet elke dag een ei hoor.soms zit er een dagje tussen. Geen paniek; ze weten heus wel wat ze doen en zelfs al zou het bij dit ene ei blijven, geen probleem toch?
                        Ik heb ooit ook een nest met maar 1 jong gehad.

Zo min mogelijk mee bemoeien, dat is het beste.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik dacht al dat ik ongeduldig was en dat klopt dus ook

Ik vind het prima als ze het bij 1 ei houden want dan kan ik ook rustig bekijken
                          hoe zoiets in zijn werk gaat.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne
                            Bedankt voor je snelle reactie.

Ik dacht al dat ik ongeduldig was en dat klopt dus ook

Ik vind het prima als ze het bij 1 ei houden want dan kan ik ook rustig bekijken
                            hoe zoiets in zijn werk gaat.
                            normaal als het hun eerste nestje is zullen er wel eikes volgen hoor
                            best gewoon laten doen als ze aan de leg zijn kan het snel gaan dus voor jet weet zijn ze aan het broeden

veel plezier met u nestje

Opmerking

Working...
                            X