Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eumo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

als je dat gaat verbieden om da hij niet kan vkliegen doe dan alle kuiven ook maar weg en alle postuur kanaries want dat zijn ook misvormingen aan de vogels

Opmerking

keuzes

Ofwel we houden ons aan de geldende normen, waarden en forumreglement ofwel we krijgen ruzie met de baas.

Elkaar in de waarde laten en graag netjes babbelen. Stoere taal kan je het best doen als je oog in oog staat, dan komt het beter over. Zeg maar.

Groet,

Opmerking

hey

zolang de vogels eten en drinken hebben en een goede verzorging heb ik geen probleem met eumos!! (had ik er ook maar) er zijn erger dingen in het leven!!!! kippen kunnen ook niet vliegen
        en in kweekkooien zitten ze ook niet supper groot moete we dan 100volieres in de tuin zetten??? dus waar stopt het...enz

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vandurenj
          als je dat gaat verbieden om da hij niet kan vkliegen doe dan alle kuiven ook maar weg en alle postuur kanaries want dat zijn ook misvormingen aan de vogels
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

hey

dat is iedere kweker zijn bedoeling denk ik
            wie wil er nu vogels die niet kunnen vliegen
            er zulle altijd uitzonderingen zijn ma ik denk dat het de bedoeling is een goedvliegende eumo te kweken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
              dat is iedere kweker zijn bedoeling denk ik
              wie wil er nu vogels die niet kunnen vliegen
              er zulle altijd uitzonderingen zijn ma ik denk dat het de bedoeling is een goedvliegende eumo te kweken
              Was het maar waar. Je moest kwekers en fokkers de kost geven die liever iets 'moois' dan iets 'gezonds' kweken... en dan het liefst nog aan de lopende band.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                Was het maar waar. Je moest kwekers en fokkers de kost geven die liever iets 'moois' dan iets 'gezonds' kweken... en dan het liefst nog aan de lopende band.
                nja sommige verkopen al vogels terwijl ze nog int ei zitten!!!

ofwel vragen ze stukken van mensen voor hun vogels

ik vin persoonlijk met kwekers ruilen veel leuker!!
                ik kweek omdat ik graag met vogels bezig ben en het leuk is en als ik iemand plezier kan doen met een kleurslag!!
                kan ook uren meningen delen met andere kwekers gewoonweg omdat het zo boeiend is

Opmerking

'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

idem soms een zak eten is altijd welkom!!!
                    als je kweekt voor geld dan geloof ik niet dat je van u hobby geniet!!
                    soms ben ik weer te goe dat ik vogels weggeef zoals naar familie en als je dan zelf is iets kunt gebruiken vragen ze geld

alee troetel wanneer gaan we is vogeltjes ruilen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
                      idem soms een zak eten is altijd welkom!!!
                      als je kweekt voor geld dan geloof ik niet dat je van u hobby geniet!!
                      Kijk dat vind ik zelf persoonlijk best een kortzichtige opmerking...
                      Ik bedoel wat is er nu mooier dan van je hobby je beroep maken???

Ik koop zelf in wat ik kan gebruiken om koppels te maken en meestal koop ik dan gelijk een hele zwerm op die iemand heeft zitten... Zo kom je nog es wat leuke kleurslagen tegen... Ik heb deze keer eumo's gevonden en blackface ob zb enzo... en het was goed te betalen! als ik een koppel blackface ergens ga halen of ob zb ofzo dan ben ik al snel min. 20 euro kwijt voor koppel nu betaalde ik 150 euro voor 75 zebravinken... (2 euro per st) dan is het leuk. Ik heb er stuk of 25 gehouden om mee te gaan kweken. De rest heb ik meegegeven aan de koper van de eumos.

Als je kweekt en beetje handelt hoef je niet de jackpot te vragen voor je vogels het moet betaalbaar blijven en leuk blijven! ik heb de eumos ook niet voor het hoogste bod weggedaan ik heb ze weg gedaan naar iemand wat echt een liefhebber is en waar ik weet dat ze goed leven hebben. En hij bood niet het meeste maar hij was wel het eerste met reageren en ik zag de fonkelingetjes in zn ogen als een kind die de kerstcadotjes ziet liggen onder de kerstboom.

Zelf had ik er geen ervaring mee en weet ook niet precies wat ik met wat moet kweken om goeie eumos te krijgen die goed kunnen vliegen en ik denk dat de kweker die ze nu heeft het wel kan! ik ben uit de kosten en heb voor voor een lange periode en me kweekkoppels op orde en hij is ook ongelofelijk blij!

Wat betreft he misvorming van vogels waar ton mee kwam. Ik denk dat iedereen daar aan mee werkt! Iedere kweker die somige postuurkanaries kweekt en eumo's kweekt die werkt mee aan het evalueren van een misvorming. Of dit goed is of slecht ligt aan de persoon. Probeer je de eumo bijvoorbeeld te laten vliegen dan ben je goed bezig maar doe je t puur voor het geld dan ben je niet bezig als dierenvriend. Maargoed zolang de vraag er is zal het aanbod er blijven. En bedenk wel de mens heeft ook een lange weg ondergaan voor het kon lopen en is zoals ze nu zijn! evolutie is een onderdeel van het systeem van moeder natuur. Maar probeer de evolutie wel diervriendelijk te houden!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
                        Als je kweekt en beetje handelt hoef je niet de jackpot te vragen voor je vogels het moet betaalbaar blijven en leuk blijven!
                        helemaal mee eens; je mag er heus wel wat voor vragen, anders komen handelaren bij jou gratis vogels halen die zij voor duur verkopen. En soms geef je zo eens wat weg. beetje evenwicht in houden. Ik heb zelf een heel lief koppel zwartborst bruin van Kris79 gratis gekregen. Ben ik heel blij mee.

Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
                        evolutie is een onderdeel van het systeem van moeder natuur. Maar probeer de evolutie wel diervriendelijk te houden!
                        Haal evolutie en mutatie niet door elkaar; een vogel die verandert van kleur en vorm blijft een vogel en dat is gewoon mutatie.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

het geen je zegt van ruilen kan ik mee eens zijn als het gaat om even redige vogels die ik ook zou kunne gebruiken en anders vragen wij ervaren kwekers de waarde van de vogel en dat zijn niet altijd woeker prijzen zo als vele zeggen maar je moet weten waar je vogels wil gaan halen en wa kwaliteit je wil hebben voor op tt of niet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vandurenj
                            het geen je zegt van ruilen kan ik mee eens zijn als het gaat om even redige vogels die ik ook zou kunne gebruiken en anders vragen wij ervaren kwekers de waarde van de vogel en dat zijn niet altijd woeker prijzen zo als vele zeggen maar je moet weten waar je vogels wil gaan halen en wa kwaliteit je wil hebben voor op tt of niet
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                            X