Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eumo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eumo?

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de hand gelegt op eumo zebravinken. Nu is mijn vraag eigenlijk hoe kan ik hier het beste mee gaan kweken.

En mischien ook een hele lullige en misplaatste vraag maar wat zijn ze ongeveer waard per stuk/koppel? Deze vraag stel ik omdat ik er een paar boden op heb gehad die vrij uiteen liggen. En zeker het hoogste bod ben ik best van geschrokken en kan ik eigenlijk niet laten schieten mits ik iets niet weet mbt de waarde ervan .

Iemand ervaring er mee???

Hoe groter ze zijn hoe hoger de prijs maar ik vermoed dat het wel boven 100 euro het stuk zal zijn. Van splitten weet ik gn bedrag.

mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
      Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de hand gelegt op eumo zebravinken. Nu is mijn vraag eigenlijk hoe kan ik hier het beste mee gaan kweken.

En mischien ook een hele lullige en misplaatste vraag maar wat zijn ze ongeveer waard per stuk/koppel? Deze vraag stel ik omdat ik er een paar boden op heb gehad die vrij uiteen liggen. En zeker het hoogste bod ben ik best van geschrokken en kan ik eigenlijk niet laten schieten mits ik iets niet weet mbt de waarde ervan .

ik vind dat je voor u hobby moet kweken het geld is bijzaak!!!
      je hebt pas eumos en je bent er al aant verkopen? raaar
      eumos staan momenteel vrij hoog daarmee dat ik er ook geen heb
      maar ik vind dat je met kwekers vb in u omstreken tog beter vogels ruilt ofzo das tog veel plezanter!!

mvg bart

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
        Hoi allemaal,

ik heb van de zomer een eumo pop verkocht voor 200 euro.

maar nu verkopen is dom.

eumo vererft autosomaal ressesief.
        het beste is eumo tegen grijs te kweken de uitkomst is dan allemaal grijzen die allemaal split eumo zijn.

de jongen van beiden koppels zet je tegen elkaar en daar krijg je dan de eumo,s weer uit terug.

de rede is simpel eumo,s kunnen niet of bijna niet vliegen met kweek via splitten krijg je eumo,s die redelijk vliegen en met eumo op eumo word dit alleen maar erger.

en meer eumo,s is meer geld
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Het klopt wat je verteld zwartwang.

mvg

Opmerking

Bedankt allemaal!

@ bart Ik had een een hoop zebravinken bij een opkoop van een stoppende kweker / handelaar.

Ik had niet echt gekeken wat voor kleurslagen er bij zaten daar kwam ik pas achter toen ik thuis was en alles goed bekeek. Ik heb de eumo's ondertussen van de hand gedaan dit omdat het bod wat er op was TE hoog was naar mijn inzien. en zoals jij zegt het moet een hobby blijven tog??

Ik heb zelf de blackface, oranjeborst, zwartwangen enzo allemaal en daar ben ik ook al heel blij mee!!!

Opmerking

Dan heb je dus een heerlijk mazzeltje zo net voor de kerst, veel plezier, ook met de andere vogels.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

ja idd dank je wel iig

Ik ga binnenkort wel wat fotos laten zien van de andere vogels waarmee ik ga kweken (of me jongen )

Opmerking

hey

[QUOTE=Bas van Oorschot;156823]Bedankt allemaal!

@ bart Ik had een een hoop zebravinken bij een opkoop van een stoppende kweker / handelaar.

Ik had niet echt gekeken wat voor kleurslagen er bij zaten daar kwam ik pas achter toen ik thuis was en alles goed bekeek. Ik heb de eumo's ondertussen van de hand gedaan dit omdat het bod wat er op was TE hoog was naar mijn inzien. en zoals jij zegt het moet een hobby blijven tog??

Ik heb zelf de blackface, oranjeborst, zwartwangen enzo allemaal en daar ben ik ook al heel blij mee!!!

dat zijn ongeveer dezelfde kleurslagen dat ik ook kweek
                  maar ik had tog de eumos niet weggedaan hoor is leuk om ob eumo te kweken
                  ik ga proberen ergens grijs of bruin /eumo te vinden ma ik kan daar echt nie veel geld aan spenderen of men vrouw gooit me buiten met al men vogels tuurlijk als je een mooi bedrag krijgt is het altijd mooi meegenomen
                  hier heb je handelaars die 80euro vragen voor koppel obzwb
                  das overdreven vind ik!! en as je er zelf naartoe brengt geeft hij 10euro koppel

Opmerking

Zomaar iets om over na te denken:
                    als je bewust vogels kweekt die niet kunnen vliegen (eumo) , ben je dan goed bezig als dierenliefhebber?
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

mee eens!

er bestaan ook vissen die niet kunnen zwemmen, en toch wordt er mee gekweekt, voor de handel.helaas.

grt hans.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Zomaar iets om over na te denken:
                        als je bewust vogels kweekt die niet kunnen vliegen (eumo) , ben je dan goed bezig als dierenliefhebber?
                        nee je kweekt niet bewust vogels die niet vliegen.

je kweekt bewust een mooie kleurslag op een dusdanige manier dat ze kunnen vliegen

beetje domme en kortzichtige opmerking ton waar mee je elke kweker die zijn stinkende best doet om dat foute gen er uit te kweken voor de borst stoot.
                        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

denk dat de postuur kanaries in deze tijd niet meer ontstonden
                          want al wat anders is mag niet meer gekweekt worden
                          arme naakt katten hebben kou
                          arme grote honden hebben een korter leven en brozer knoken
                          arme muizen die gekweekt worden voor slangen en roofvogels
                          arme bufalo wormpjes die dienen als voer
                          arm eitje had een kuikentje kunnen worden
                          is het dan zo erg als je niet kunt vliegen en eten en drinken op de bodem krijgt aangeboden
                          dit mag niet en dat mag niet
                          tot er van hogerhand word beslist
                          meneer u haalt geen hoog diploma u mag zich niet meer voortplanten
                          het zal u zoon maar zijn
                          't is kerstmis vrede aan ieder zijn hoby
                          sorry(hobby)

Opmerking

mooie.

dat is eens de echte vogelkweker kerstwens ..

Opmerking

beetje domme en kortzichtige opmerking ton
                              Het was een vraag, meer niet.
                              Van mij mag het verboden worden, maar daar ga ik niet over en dat stond ook niet in mijn bericht.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X