Mededeling

Collapse
No announcement yet.

start van de kweek en welke kleurslagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
    ok maar wat is het doel dan van die zwb

ok wb tegen wb heb je wb dat weet ik waarom heb je geen witborst pop gezocht
    ik ga nog is na u foto kijken sa van de vogel
    Er was geen doel; dit vogeltje had net zo goed pimpelpaars kunnen zijn. Het is me in de schoot geworpen als wees en ik wil het houden.
    En toen ik andere koppels begon samen te stellen, zou dit ventje alleen blijven. En zo snel had ik geen witborst pop of ene zwartborst bruin pop gevonden. (ik wist toen ook nog niet dat hi witborst was) Dan zou hij alleen hebben gezeten en dat vond ik sneu.

En als ik ermee ga kweken en die zwartborst eruit kweek... so what? Ik heb verder geen doel met dit weesje, behalve hem houden en zorgen dat-ie happy is bij mij.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hey Troetel

heb je volledig gelijk in hoor, witborst bruin is ook een erg mooie kleur, en als je er een zuivere witborst bruine pop kan voor vinden, kan je zeker op termijn dan de zwartborstfactor eruit kweken.
      Als je dan hopelijk met je zwartborst bruin koppel leuke jongen kan kweken(klikt het daar al wat beter mee nu?), en dan de andere kleurtjes die je reeds hebt zuiver kunt houden, dan heb je mooie kleuren naar de toekomst toe, en toch erg varierende kleurtjes!

@Bart: het popje dat ze er nu heeft bijzitten, is wel degelijk een zwartwang bruine hoor, popjes in bruin met echt een erg volle zwarte wang zal je niet snel vinden, in grijs vind je die wel, al zijn daar ook velen die een slechte wang tonen, maar in bruin is dit nog veel moeilijker.

mvg
      kris

Opmerking

hey

ieder heeft zo zen voorkeuren van een kleurslag he

ik kweek het liefst zwb en zww met blf in !!die vind ik het mooist en ja de trippels zijn ook prachtig

Opmerking

hey kris

dit is een foto van de zww die ik toen bij jou komen halen ben die dus split zwb is (ik vind wel dat hij al een zwarte borst had en veel wit naast zijn wangen ) of heeft het er niks mee te maken??

Opmerking

Hey bart

denk niet dat het er echt mee te maken heeft, het goed zwartbezit in borst, hebben meerdere van mijn zwartwangen door selecteren op zwartbezit,
            zou het in deze vogel in elk geval niet inzien dat hij split zwartborst was, maar voor jouw natuurlijk wel positief he, als je er nu leuke zwartwang zwartborsten kan uitkweken. hoop dit jaar ook eindelijk eens wat leuke zwartwang zwartborsten te kweken, de voorbije jaren is op een enkele na enkel er maar splitvogels uitgekomen, maar heb nu reeds nest van 5 die normaal vol zwartwang zwartborst moeten zijn, en nu pas nest van 4 uit koppel zwartwang grijs split zwartborst x zwartwang zwartborst bleekrug grijs, dus ook hier kunnen volle zwartwang zwartborsten bijzijn
            Hopelijk kan ik er enkele leuke kweken, en dan probeer ik wellicht er volgend jaar ook de blackface bij in te krijgen, en misschien ook wel de pastelfactor

mvg
            kris

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kris79
              Als je dan hopelijk met je zwartborst bruin koppel leuke jongen kan kweken(klikt het daar al wat beter mee nu?), en dan de andere kleurtjes die je reeds hebt zuiver kunt houden, dan heb je mooie kleuren naar de toekomst toe, en toch erg varierende kleurtjes!mvg
              kris
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ah fijn te horen, dan zal de kweek binnen enkele maanden ook wel goed verlopen hoor!

mvg
                kris

Opmerking

Ja dat denk ik ook wel. Maar nu nog te koud buiten en te kort licht.

1 van de vogels, zebra of jap dat moet ik nog onderzoeken, klinkt als een autohoorn.... rare beesten die vogels hoor. Maar wel grappig; allemaal hetzelfde is ook saai.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

hey

kris als mijn zwwzwb op kleur is zal ik hier is ne foto zette!! kunne we is zien of het iets is

Opmerking

@Bart: ben idd erg benieuwd ernaar hoor, weet je al of het man of pop is?

mvg
                      kris

Opmerking

hey

een man
                        heb ook een koppel zwwblf tegen een zwb pop zitten en as daar een blf pop/zwwzwb uitkomt dan is het de ideale partner denk ik

Opmerking

Hey Bart

Ja je hebt echt mazzel hoor!
                          ja dat zou idd een geschikte partner ervoor kunnen zijn, mocht je er meer blackface split zwartwang zwartborsten uitkweken, mag je me altijd een seintje geven, kan zoiets ook nog wel gebruiken denk ik.
                          ik zou eens een kijkje moeten komen nemen denk ik , om te zien wat je aan leuke kleurtjes hebt samenzitten en wat je er van jongen uit gekweekt hebt.

succes

mvg
                          kris

Opmerking

hey

Oorspronkelijk geplaatst door kris79
                            Hey Bart

Ja je hebt echt mazzel hoor!
                            ja dat zou idd een geschikte partner ervoor kunnen zijn, mocht je er meer blackface split zwartwang zwartborsten uitkweken, mag je me altijd een seintje geven, kan zoiets ook nog wel gebruiken denk ik.
                            ik zou eens een kijkje moeten komen nemen denk ik , om te zien wat je aan leuke kleurtjes hebt samenzitten en wat je er van jongen uit gekweekt hebt.

succes

mvg
                            kris

als je binne een maand is komt kijken zijn er normaal wel een groot deel uitgevlogen dan kun je zien wat er uitgekomen is
                            ben zelf ook benieuwd
                            ok ik hou die blf/zwb zww zeker bij als er zijn ikzelf heb er maar 1 nodig dus

Opmerking

Hey Bart

Ga ik eens moeten doen dan ja
                              Ja altijd spannend he, afwachten wat voor kleuren uit de combinaties rollen, en hoe ze dan uiteindelijk gaan zijn van kwaliteit
                              Mercie alvast!

mvg
                              kris

Opmerking

Working...
                              X