Mededeling

Collapse
No announcement yet.

start van de kweek en welke kleurslagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• start van de kweek en welke kleurslagen

zijn er nog mensen die gestart zijn met de kweek??? zoja hoe gaat het??

ik heb 10koppels die nu aant broeden zijn vooral ob/zwb en zwb/ob om volle obzwb te krijgen

heb ook 4 koppels om obzwbblf te krijgen met heeeeeeel veel geluk

en dan ben ik ook met zwb en zwwblf splitten te kweken om zwbzwwblf volgend jaar te toveren

mvg bart

ik heb 12 koppels opgezet.

4x blackface grijs
    1x zwb split orb bruin x blackface bruin split orb zwb
    1x orb bruin x bruin split orb.
    1x bruin split isabel x isabel bruin
    5x koppels voor orb zwb blackface bruin

en dan zitten er nog 8 koppels in de wacht

en moet mijn vrouw nog beginnen met masker grijs bleekrug grijs en grijs

in totaal 36 koppels aan het broeden gehad op het eind van 2012 en heb maar 12 broedkooien
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

hey

hoe doe je dat 36koppels in 12 broedkooien

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
        hoe doe je dat 36koppels in 12 broedkooien
        simpel tot maart 2012 broed ik met alle cobonatie kleuren en blackfacen want die doen er lang over om op formaat en kleur te komen.
        dan is mijn vrouw aan de beurt tot de bouwvak want dan moet alles leeg zijn voor de vakantie.

daar na gaan we indien nodig nog splitten kweken of zetten een paar proefparingen op.
        en dan komen de tt,s weer om de hoek kijken en gaat alles zig weer herhalen.

hier broeden we dus het hele jaar door en met 12 kooien zijn er altijd vogels op rust

we hebben altijd wel tussen de 150 tot 200 jongen dus geen klagen behalfe over de ruimte die we eigelijk te kort hebben.
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Ik heb al wel 4 koppels samen gesteld, maar laat ze nog geen jongen krijgen, want ze zitten buiten (of onverwarmd in de schuur) en het is nog veel te koud.

Ik heb een koppel maskergrijs, koppel zwartborstbruin en koppel zwartwang grijs.
          En 1 rommelkoppel zwartborst witborst bruin x zwartwang bruin, maar die zijn voor de lol en de heb, niet voor de kweek.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
            Ik heb al wel 4 koppels samen gesteld, maar laat ze nog geen jongen krijgen, want ze zitten buiten (of onverwarmd in de schuur) en het is nog veel te koud.

Ik heb een koppel maskergrijs, koppel zwartborstbruin en koppel zwartwang grijs.
            En 1 rommelkoppel zwartborst witborst bruin x zwartwang bruin, maar die zijn voor de lol en de heb, niet voor de kweek.
            zwartwang grijs met blf is ook mooi he
            ik kweek die! vind het altijd spannend hoeveel blfzww er bij zitten
            ook combinatie van zwwzwb heb ik maar die zijn iets minder vind ik! het vringt met elkaar die kleuren

Opmerking

zwartwang grijs met blf is ook mooi he
              ik kweek die! vind het altijd spannend hoeveel blfzww er bij zitten
              ook combinatie van zwwzwb heb ik maar die zijn iets minder vind ik! het vringt met elkaar die kleuren
              Uit mijn zwartborst witborst bruin x zwartwang bruin gaan alleen bruine komen, hooguit split voor iets, maar uiterlijk wrs. alleen maar bruin.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

hey

Uit mijn zwartborst witborst bruin x zwartwang bruin gaan alleen bruine komen, hooguit split voor iets, maar uiterlijk wrs. alleen maar bruin.

en wat is de bedoeling van dit gekoppeld paar?? splitten kweken??
                en is het een volle zwbwb?? heb je daar een foto van??(wil die wel eens zien )
                dacht dat je een koppel zww had samen zitten daarom dat ik zij van met blf erin dat da leuk is

vind persoonlijk een raar combinatie zwartborst witborst bruin x zwartwang bruin

Opmerking

Hey Bart

daarom dat Troetel niet de bedoeling heeft om gericht te gaan kweken met dat koppel, ze heeft gewoon de man waarvan ze zelfs niet 100% zeker is van de kleur , maar emotionele waarde heeft, en dus niet weg wilt doen, gewoon een popje bij gezet.
                  Foto's van die man zijn er hier genoeg te vinden, onder ander bij toppic Weesjes, ook op haar site staan er foto's van.
                  Als het werkelijk een zwartborst witborst bruine man is en ze zou toch jongen krijgen van dat koppel,
                  zijn alle jongen bruin split witborst zwartborst zwartwang, als van die jongen onderling een koppel zou samengezet worden, kan er natuurlijk heeeel erg veel kleurtjes uitkomen, en wie weet zitten er toch leuke vogels bij dan, maar is dan echt experimentele kweek natuurlijk

om dit toch even uit te werken dit zouden de uitkomsten zijn van een jonge man x een jonge pop uit dat koppel:
                  21.09375% P Bruin
                  21.09375% M Bruin
                  07.03125% P Witborst Bruin
                  07.03125% M Witborst Bruin
                  02.34375% P Witborst Zwartborst Bruin
                  02.34375% M Witborst Zwartborst Bruin
                  07.03125% P Zwartborst Bruin
                  07.03125% M Zwartborst Bruin
                  07.03125% P Zwartwang Bruin
                  07.03125% M Zwartwang Bruin
                  02.34375% P Zwartwang Witborst Bruin
                  02.34375% M Zwartwang Witborst Bruin
                  00.78125% P Zwartwang Witborst Zwartborst Bruin
                  00.78125% M Zwartwang Witborst Zwartborst Bruin
                  02.34375% P Zwartwang Zwartborst Bruin
                  02.34375% M Zwartwang Zwartborst Bruin

mvg
                  kris

Opmerking

en wat is de bedoeling van dit gekoppeld paar?? splitten kweken??
                    en is het een volle zwbwb?? heb je daar een foto van??(wil die wel eens zien )
                    dacht dat je een koppel zww had samen zitten daarom dat ik zij van met blf erin dat da leuk is

vind persoonlijk een raar combinatie zwartborst witborst bruin x zwartwang bruin

Ja net wat Kris zegt; bij gebrek aan een passend popje en omdat ik nog niet precies wist wat het mannetje zou zijn qua kleur, heb ik dit popje van Kris er zolang bij gezet.

Dit mannetje is 1 van 2 weesjes die ik daags na hun geboorte van een vriend gekregen heb en die mijn Japjes hebben groot gebracht. Ik ben aan dit mannetje gehecht. Het andere weesje, ook een vent, zit bij een kennis van mij.
                    Zodra hij echt helemaal op kleur is en het is lente, kan ik er eventueel een ander popje tegenaan zetten als ik er jongen van wil. Maar voorlopig mag hij met dit vrouwtje vrijen.
                    Daarom noemde ik dit ook een rommelkoppel.

De andere koppels zijn wat meer geselecteerd op bij elkaar passende kleuren en tekeningen. Ik ga niet officieel verwoed kweken hoor, maar hiervoor had ik zomaar wat bij elkaar zittenen daar kwam rommel uit; bruine zebra's met -tig split factoren.
                    Op aanraden van mijn man ben ik dus iets betere koppels gaan samenstellen zodat, als hier ook jongen uit komen, ik beter weet wat eruit komt en ik gewoon leukere jongen heb.

Alleen mijn weesje heeft dus nog een 'verkeerd' vrouwtje, maar hij is er toch erg gelukkig mee.

P.S; foto's zijn inderdaad in andere topics van mij te zien, o.a. "raadje plaatje" bij zebravinken. Of het vol zwartborst witborst bruin is weet ik niet, want ik weet niet wat de ouders zijn. Zijn broer heeft bijvoorbeeld een bloktekening op zijn staart en dat hoort geloof ik alniet.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kris79
                      Hey Bart

daarom dat Troetel niet de bedoeling heeft om gericht te gaan kweken met dat koppel, ze heeft gewoon de man waarvan ze zelfs niet 100% zeker is van de kleur , maar emotionele waarde heeft, en dus niet weg wilt doen, gewoon een popje bij gezet.
                      Foto's van die man zijn er hier genoeg te vinden, onder ander bij toppic Weesjes, ook op haar site staan er foto's van.
                      Als het werkelijk een zwartborst witborst bruine man is en ze zou toch jongen krijgen van dat koppel,
                      zijn alle jongen bruin split witborst zwartborst zwartwang, als van die jongen onderling een koppel zou samengezet worden, kan er natuurlijk heeeel erg veel kleurtjes uitkomen, en wie weet zitten er toch leuke vogels bij dan, maar is dan echt experimentele kweek natuurlijk

om dit toch even uit te werken dit zouden de uitkomsten zijn van een jonge man x een jonge pop uit dat koppel:
                      21.09375% P Bruin
                      21.09375% M Bruin
                      07.03125% P Witborst Bruin
                      07.03125% M Witborst Bruin
                      02.34375% P Witborst Zwartborst Bruin
                      02.34375% M Witborst Zwartborst Bruin
                      07.03125% P Zwartborst Bruin
                      07.03125% M Zwartborst Bruin
                      07.03125% P Zwartwang Bruin
                      07.03125% M Zwartwang Bruin
                      02.34375% P Zwartwang Witborst Bruin
                      02.34375% M Zwartwang Witborst Bruin
                      00.78125% P Zwartwang Witborst Zwartborst Bruin
                      00.78125% M Zwartwang Witborst Zwartborst Bruin
                      02.34375% P Zwartwang Zwartborst Bruin
                      02.34375% M Zwartwang Zwartborst Bruin

mvg
                      kris
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

hey

nja ma witborst en zwartborst wringt da niet

zoals zww en zwb da wringt ook he dan heb je een zwb met zo e klein zwart wangetje
                        als je zwb hebt kris waarom zou da mooi zijn daar wb in te hebben lol ik snap het echt niet gewoon omdat dat 2 echt verschillende kleuren zijn

Opmerking

Als het ventje witborst zwartborst bruin is, dan zit er toch al witborst in?

Als je witborst zwartborst bruin tegen witborst bruin zet, krijg je volgens de calculator enkel witborst bruin.... wat wringt daar dan?
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

hey

Als het ventje witborst zwartborst bruin is, dan zit er toch al witborst in?

Als je witborst zwartborst bruin tegen witborst bruin zet, krijg je volgens de calculator enkel witborst bruin.... wat wringt daar dan?

ok maar wat is het doel dan van die zwb

ok wb tegen wb heb je wb dat weet ik waarom heb je geen witborst pop gezocht
                            ik ga nog is na u foto kijken sa van de vogel

Opmerking

hey

ok duidelijk een zwbwb
                              die zww is een split zww denk ik persoonlijk
                              ik zou een pop zoeken die split zww zwb is om tegen u manneke te zetten
                              is wel leuk om u kleurke verder te zetten zo he
                              of ze zelf kweken

mvg bart

Opmerking

Working...
                              X