Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mysterieus nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Trouwens.... split betekent toch dat ze de eigenschappen wel dragen, maar niet vertonen???

Hoe komen ze er dan in hemelsnaam zelf uit te zien?
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

het isabel zww man zal de vader wel zijn en dominant ten opzichte van de andere man
      zebravinken zijn geen mensen
      die doen aan bigamie ;incest en alle andere vormen
      de sterkste wil zijn genen doorgeven
      met zijn moeder,dochter maakt allemaal niet uit
      u moet niet verwonderd zijn als deze man als je alles bijelkaar laat zitten zijn2 vrouwen binnenkort laat aan de andere man(zijn te oud en dus kunnen minder vruchtbaar of weerbaar zijn)
      en hij pakt 1 van de 2 dochters of alle 2 om een nieuw nestje jongen te produceren
      ik heb 5 koppeltjes in een voliere zitten en 1 man is van alle jongen de vader

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vandurenj
        het isabel zww man zal de vader wel zijn en dominant ten opzichte van de andere man
        zebravinken zijn geen mensen
        die doen aan bigamie ;incest en alle andere vormen
        de sterkste wil zijn genen doorgeven
        met zijn moeder,dochter maakt allemaal niet uit
        u moet niet verwonderd zijn als deze man als je alles bijelkaar laat zitten zijn2 vrouwen binnenkort laat aan de andere man(zijn te oud en dus kunnen minder vruchtbaar of weerbaar zijn)
        en hij pakt 1 van de 2 dochters of alle 2 om een nieuw nestje jongen te produceren
        ik heb 5 koppeltjes in een voliere zitten en 1 man is van alle jongen de vader
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
          ja, dat maakt het er een stuk gemakkelijker op voor mij als leek. hahahaha.
          Maar heel erg bedankt voor de gedetailleerde info.

Het klopt dat de maskergrijs pop met de isabel zwartwang man gekoppeld is; vrijen voordurend met elkaar.

Maar de zwartwang grijs pop.... heeft hier dus helemaal niets mee te maken??
          Ook niet met dat ene donkere jong?
          waarom zit zij dan alle 3 de jongen mee te voeren en ook nu te verdedigen nu ze zijn uitgevlogen? Zebra's waren toch geen goede pleegouders?

Ik moet wel zeggen dat ik de zwartwang pop en ze zwartwangman zelden of nooit bij elkaar zie zitten.... Zou de isabel man niet van 2 walletjes hebben kunnen snoepen? de 2 popjes zijn namelijk heel hecht.
          Of doen zebra's echt nooit aan bigamie?
          als het zwartwang popje mee had gedaan dan moet er een volle zwartwang tussen zitten en dat is niet zo.

vraag 2

mijn jongen vogels gaan in een apparte vlucht tot ze uitgeruit zijn.
          daar zitten altijd 2 of 3 volwassen poppen bij om de jongen de weg te wijsen.
          komt zeer regelmatig voor dat deze poppen alle jongen die bedelen ook gewoon gaan voeren.

ook zebravinken kennen liefde soms komt een koppel gewoon niet bij elkaar omdat het niet klikt.
          dat kan bij jou de rede zijn dat het zwartwang popje niet veel van haar man moet hebben

het zijn en blijven gedwongen relatie,s zo als wij kweken

en zebra,s zijn wel goede pleegouders maar dan wel binnen de soort ik leg gerust jongen over in een ander nest bv als de een maar 2 jongen heeft en de ander 6 of meer dan verdeel ik het aantal gewoon en dat gaat altijd goed.
          ook kan je een achterblijvertje in een wat jonger nest leggen zodat hij/zij ook goed mee komt.
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik kan het niet laten; nog meer foto's. Deze blijven ook zo lief zitten!

Je ziet; het 2e lichte jong heeft haast geen traanstreep. (2e foto)
              En het 1e lichte jong is, als jullie het goed hebben en het echt een popje is, een elegante dame, net als haar moeder, die ernaast zit. (1e foto)
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

De onderste is volgens mij ook een zwartborst bruin.
                  Het geslacht valt nog weinig over te zeggen.
                  Welke kleur hebben de ouders van deze twee jongen?
                  Groeten,

Arjan

Opmerking

Dat is niet bekend, Arjan. Zie topic 'weesjes' onder rubriek Japanse meeuwtjes.

Deze laatste 2 afgebeelde zebravinkjes zijn door japanse meeuwtjes opgevoed.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                    X