Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik zie geen witte
op foto 1 is zwartwang grijs pop en maskergrijs pop
op foto 2 zwartwang grijs man en zwartwang isabelgrijs man
Sorry ik had hier nog overheen gelezen, maar begrijp ik nu goed dat ik in basis 4 zwartwangen heb?
En dat terwijl ik ze alle 4 apart gekocht heb.... is toch knap. hahaha
3 zwartwangen en 1 niet de masker
als de jongen geen zwartewangen krijgen is de masker de producent van de eitjes
de jongen zijn 2 bruin en 1 grijs
als alleen deze 4 mogelijke ouders in de voliere zitten zijn de 2 bruine zeker vrouwtjes
3 zwartwangen en 1 niet de masker
als de jongen geen zwartewangen krijgen is de masker de producent van de eitjes
de jongen zijn 2 bruin en 1 grijs
als alleen deze 4 mogelijke ouders in de voliere zitten zijn de 2 bruine zeker vrouwtjes
en dat zie je aan 1 foto???? Wat knap!
Tja, zoals jij al zei heb ik 2 zwartwang grijs erbij zitten, man en pop.
En de maskergrijs pop vrijt de hele tijd met de zwartwang isabel grijs man....
Ik weet niet wie de ouders zijn, want zowel de zwartwang grijs pop als de maskergrijs pop voeden. (de heren laten zich niet veel zien rond het nest, lijkt het)
Ik had tot voor kort ook nog een bruin koppel erbij zitten (sorry, die namen... ze waren bruin, met oranje wangen...de man althans), maar die heb ik nooit in de buurt van dat nest gezien en het popje daarvan legde wel steeds eitjes in een ander nest, dus ik denk niet dat die er wat mee te maken hebben.
En de 2 lichte jongen zijn dus misschien popjes? Wow....ik vind dat erg knap hoor, dat je dat zo ziet. Maar misschien dat ik over 10 jaar net zoveel kennis hbe opgedaan als jij. En dan draai ik mijn hand er niet meer voor om. haha.
...Ik vind het wel mega interessant hoor, zo'n mysterieus nest. Ben stikbenieuwd wat er precies uit gaat komen. Ik verkoop ze dan ook niet voordat ze geruid zijn en ik de kleuren goed zie.
vandurenJ; bedankt hoor, voor je goede inzichten enzo. Ik blijf het knap vinden dat je zoveel info haalt uit 1 zo'n foto. En ook bedankt voor het precies benoemen van mijn vogeltjes; dat heb ik opgeschreven.
Zou je dit koppel voor mij nog een keer willen beschrijven? Dat heb ik sinds kort erbij. Alvast bedankt.
OKee, bedankt! Ik ben me er al in aan het verdiepen, maar blijf het moeilijke materie vinden; verschil tussen pastel, isabel en masker......
Ik had al wel het idee dat het mannetje geen kleurtype met grijs was ivm de bruine ondertoon..... nou... en dat na 1 dag onderzoek... niet slecht vind ik.
Ik heb nu trouwens wel 2 bijna witte maskergrijs popjes.... ach..... de heren zijn er gelukkig mee en ik kan ze nog net uit elkaar houden.
in elk geval bedankt; ik was met vergelijken met andere foto's nog niet tot die conclusie gekomen van die man. Ik schrijf het meteen op.
Ik vind trouwens op bijvoorbeeld marktplaats dat ze maat wat aanrommelen met de beschrijvingen hoor; ik dacht; ik ga daar eens kijken om wat te leren.... maar... volgens mij is 'zwartwang wildkleur' toch geen officiele benaming?
met zwartwang wildkleur bedoelen ze zwartwang grijs
wild kleur wordt grijs bedoeld maar het grijs dat wij voor TT vragen ligt ver van grijze wildkleur af
maar wel heel interessant hoor. Vooral omdat natuurlijk ook niet elke vogel met dezelfde kleurnaam op elkaar lijkt. De kleurvlakken zullen soms anders van vorm zijn hier iets groter, daar iets kleiner... Ik zag zelfs een advertentie waar een zebravink maar 1 rode wang had en de andere wang was... bijna wit. Je zag nog net iets geel achtigs.
maar goed, zolang ik mijn eigen vogels maar bij naam ken, dan heb ik al een start.
Nee, is niet verkeerd, want een zwartwang grijs popje en een maskergrijs popje hebben gevoed.
De papa's zijn zwartwang grijs en zwartwang isabel grijs...
Dus.... we zijn heeeeeel beneiuwd wat eruit gaat komen, al lijkt me die donkere een duidelijke zwartwang grijs.... alhoewel... op de foto niet zo goed te zien, maar NU is hij/zij nog heel erg bruin. Echt een warm bruine gloed over flanken en onderaan de veren en staart.
het zijn er 3... maar ik neem aan dan dus 2 bruine en 1 grijze?
En wat de wangen betreft: dat laatste jong op de laatste 2 foto's, heeft haast geen wangstreep. het andere bruine iets meer en het donkere jong een duidelijke zwarte.
Ik ben in elk geval heel erg benieuwd of straks goed aan de jongen te zien is wie de ouders waren/ zijn, want geen van de oduers heeft 'bruin' in zijn kleurenpalet eigenlijk.
het zijn er 3... maar ik neem aan dan dus 2 bruine en 1 grijze?
En wat de wangen betreft: dat laatste jong op de laatste 2 foto's, heeft haast geen wangstreep. het andere bruine iets meer en het donkere jong een duidelijke zwarte.
Ik ben in elk geval heel erg benieuwd of straks goed aan de jongen te zien is wie de ouders waren/ zijn, want geen van de oduers heeft 'bruin' in zijn kleurenpalet eigenlijk.
een van de papa,s is split bruin de moeder is zeker weten de masker pop
de jongen zijn split zwartwang dat kan je zien aan de uitlopende oogstreep.
de vage oogstreep doet vermoeden dat je isabel zwartwang de vader is.
als dat zo is zijn de jongen ook split isabel.
je hebt vermoedelijk 2 bruine popjes split zwartwang split isabel en 1 grijze man split zwartwang split isabel.
met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land
je hebt vermoedelijk 2 bruine popjes split zwartwang split isabel en 1 grijze man split zwartwang split isabel.
ja, dat maakt het er een stuk gemakkelijker op voor mij als leek. hahahaha.
Maar heel erg bedankt voor de gedetailleerde info.
Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
een van de papa,s is split bruin de moeder is zeker weten de masker pop
de jongen zijn split zwartwang dat kan je zien aan de uitlopende oogstreep.
de vage oogstreep doet vermoeden dat je isabel zwartwang de vader is.
als dat zo is zijn de jongen ook split isabel.
Het klopt dat de maskergrijs pop met de isabel zwartwang man gekoppeld is; vrijen voordurend met elkaar.
Maar de zwartwang grijs pop.... heeft hier dus helemaal niets mee te maken??
Ook niet met dat ene donkere jong?
waarom zit zij dan alle 3 de jongen mee te voeren en ook nu te verdedigen nu ze zijn uitgevlogen? Zebra's waren toch geen goede pleegouders?
Ik moet wel zeggen dat ik de zwartwang pop en ze zwartwangman zelden of nooit bij elkaar zie zitten.... Zou de isabel man niet van 2 walletjes hebben kunnen snoepen? de 2 popjes zijn namelijk heel hecht.
Of doen zebra's echt nooit aan bigamie?
Opmerking