Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gehandicapt zebravinkje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gehandicapt zebravinkje

Click image for larger version

Name:	Herschaalde kopie van 2011-05-27 09.jpg
Views:	1
Size:	19,4 KB
ID:	428369

Name:	Herschaalde kopie van 2011-05-27 092.jpg
Size:	17,1 KB
ID:	428370

Name:	Herschaalde kopie van 2011-05-27 093.jpg
Size:	21,5 KB
ID:	428371

Opmerking

vers bloed?

Kun je wat info vertellen over de herkomst van de vogels, hoe lang al bij elkaar etc?

Peer

Opmerking

Lijkt ook geen staart te hebben?
        Kan het gevolg zijn van inteelt.
        Groeten,

Henry
        zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

de vogels zijn op 3 verschillende plekken in de omgeving gekocht maar welke waar dat weet ik zo niet meer. Ze kweekt ook niet voor tentoonstelling maar meer voor de gezelligheid. Maar het is dus verstandig om het mannetje of popje te vervangen voor een ander?

Opmerking

Aan de snavel te zien is dit vogeltje nog erg jong.
            Kan allemaal dus nog best meevallen .

Opmerking

staart is waarschijlijk door de ouders uitgetrokken dan doen ze soms.
              het lijkt me een oranjeborst mischien ook zwartborst isabel bruin te zijn.
              maar om zeker te weten moet je de staart zien.
              vogel is nog erg jong en durft misschien niet op te vliegen omdat de ouders er op jagen.
              haal pappa er maar bij weg en je zal zien dat de rust weer keert en je vogel gaat vliegen.

pootje ziet er wel vreemt uit
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

hoe gaat het ?

Hoi Raimond,
                Hoe gaat het nu met de kleine?
                Heb je de vader weggehaald en gaat het nu beter?
                Ik hoop van wel!
                En een minder pootje is niet fataal voor een vogel, dus hopelijk leert het vliegen.

Opmerking

Dat de staart er af is geeft op zich niet zo. Dat komt vermoedelijk door de ouder(s). Dat heeft doorgaans niets met erfelijkheid te maken.
                  Het pootje is even afwachten, maar zoals Teuni zegt is dat uiteindelijk voor de vogel zelf meestal geen drama.
                  Voor show-, en kweekvogel geldt misschien wat anders, maar dat komt later wel.
                  Eerst maar even afwachten.
                  Ruud.
                  www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

tuurlijk

natuurlijk ruud,
                    niet geschikt voor tt maar kan wel een goed leven leiden
                    ik vind het een mooie kleur en ben benieuwd of het een man of een pop is
                    het diertje kan daarom best goed vererven toch?
                    ben benieuwd hoe het verder gaat

Opmerking

Het gaat opzich goed met het jong. Het fladdert over de bodem. Het is alleen zo dat beide pootjes zo staan. Het rare is dat het nestgenootje (andere kleur) wel goed is. Ik vermoed verder dat dit een popje is. Tja ik kijk wel even aan hoe het verder gaat, maar als het niet verbetert zal het niet overleven denk ik want denk niet dat het zichzelf kan redden.

Opmerking

even kijken

Hoi Raimond,
                        Ik had Calimero, een man, die ziek was, weet nog steeds niet wat hij had.
                        Hij kon niet op stok zitten en dus ook niet goed uit een voerbak eten of drinken. Dus had ik zaad in een bakje op de bodem gedaan, zodat hij kon eten, en bij zijn slaapnestje, wat ook laag zat, zoals alles in die kooi, een drinkflesje waaruit hij vanuit het nest kon drinken.
                        Toen is hij toch weer opgeknapt en krijgt nog vitaminedruppels.
                        Is dat iets om te proberen.
                        Dan is het tijdelijk even een kwarteltje

Opmerking

Het is weinig verbeterd met het jong. Vliegt wel maar kan niet landen aangezien de pootjes het niet doen erg sneu om te zien. Denk toch maar dat ik een van de ouders omwissel. Wat is het verstandigst? de man of de pop?

Opmerking

als ik het zo lees kun je beter de jong vogel opruimen is hard maar beter voor de vogel zo is het ook niets

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X