Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gehandicapt zebravinkje
Collapse
X
-
de vogels zijn op 3 verschillende plekken in de omgeving gekocht maar welke waar dat weet ik zo niet meer. Ze kweekt ook niet voor tentoonstelling maar meer voor de gezelligheid. Maar het is dus verstandig om het mannetje of popje te vervangen voor een ander?
Opmerking
-
staart is waarschijlijk door de ouders uitgetrokken dan doen ze soms.
het lijkt me een oranjeborst mischien ook zwartborst isabel bruin te zijn.
maar om zeker te weten moet je de staart zien.
vogel is nog erg jong en durft misschien niet op te vliegen omdat de ouders er op jagen.
haal pappa er maar bij weg en je zal zien dat de rust weer keert en je vogel gaat vliegen.
pootje ziet er wel vreemt uitmet 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land
Opmerking
-
Dat de staart er af is geeft op zich niet zo. Dat komt vermoedelijk door de ouder(s). Dat heeft doorgaans niets met erfelijkheid te maken.
Het pootje is even afwachten, maar zoals Teuni zegt is dat uiteindelijk voor de vogel zelf meestal geen drama.
Voor show-, en kweekvogel geldt misschien wat anders, maar dat komt later wel.
Eerst maar even afwachten.
Opmerking
-
Het gaat opzich goed met het jong. Het fladdert over de bodem. Het is alleen zo dat beide pootjes zo staan. Het rare is dat het nestgenootje (andere kleur) wel goed is. Ik vermoed verder dat dit een popje is. Tja ik kijk wel even aan hoe het verder gaat, maar als het niet verbetert zal het niet overleven denk ik want denk niet dat het zichzelf kan redden.
Opmerking
-
even kijken
Hoi Raimond,
Ik had Calimero, een man, die ziek was, weet nog steeds niet wat hij had.
Hij kon niet op stok zitten en dus ook niet goed uit een voerbak eten of drinken. Dus had ik zaad in een bakje op de bodem gedaan, zodat hij kon eten, en bij zijn slaapnestje, wat ook laag zat, zoals alles in die kooi, een drinkflesje waaruit hij vanuit het nest kon drinken.
Toen is hij toch weer opgeknapt en krijgt nog vitaminedruppels.
Is dat iets om te proberen.
Dan is het tijdelijk even een kwarteltje
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking